dinsdag 30 september 2008

Bikkelen...

Vandaag staat in het teken van buffelen en bikkelen. Niet lullen maar doen, kiezen op elkaar en doorgaan.

Maxim is met zijn zwager zwijgend aan het zwoegen terwijl de regen onophoudelijk uit de hemel valt. Samen knippen en scheren ze onze groene coniferenhaag die rondom de tuin groeit. Ik heb eens berekend dat dit 18 meter conifeer is en dat keer twee en een halve meter hoog en dat aan binnen- en buitenkant en de bovenkant. Een flinke klus die ze normaal met z'n drieën klaren als 'mannen van de familie'. Dit jaar is mijn schoonvader er niet bij, hij wordt momenteel geopereerd en ik zie de mannen zwoegen, zweten en vechten met de onwillige gladde natte takken maar ze gaan door. Vele kubieke meters conifeer worden zwijgend bij elkaar geharkt en in grote zwarte tonnen afgevoerd.
Straks hopelijk goed nieuws.

8 opmerkingen:

Me! zei

Ik hoop het voor jullie mee... Echter werken met elektrisch gereedschap in de tuin zou ik met regen niet doen.

ria zei

Oh, wat een karwei, die zullen hun armpjes wel voelen straks. Die dingen zijn toch wel beveiligd denk ik.
Ik hoop met jullie mee...

aargh zei

Een heel goede manier om het wachten te bekorten. En ik hoop hard mee voor goed nieuws!

Plato zei

Ja, hopelijk goed nieuws. Dat is belangrijker dan een gladde conifeer.

Redstar zei

Ik hoop voor jullie ook op goed nieuws!!

Het is best een karwei inderdaad zo'n hoeveelheid, maar ze slaan zich er vast goed doorheen... altijd denken dat er morgen weer een dag is as het niet af komt :-)

Mikelodeon zei

@me!; het is allemaal zwaar spul en beveiligd maar ik zal het maxim ook nog ff op het hart drukken. Is overigens wel allemaal goed gegaan hoor ;-)

@ Ria; maxim zat helemaal te shaken toen het geklaard was, is idd altijd een zware klus.

@ Aargh; ja dat hadden ze zelf ook zo bedacht

@ plato; ha leuk dat je hier bent :-) Thanks

@ Redstar; nee het is echt een dagdeel buffelen en drie keer naar de stort rijden maar het ziet er weer tof uit :-)

Roosnans zei

Zwoegen en zweten en veel afleiding van gedachten die niet altijd vrolijk zullen zijn geweest vandaag...ook niet verkeerd dus.
Sterkte voor de mannen en voor jou

Mikelodeon zei

@ roosnans; thanks en het is goed om de gedachten te verzetten