dinsdag 23 september 2008

Huis en haard...

Het zijn drukke, lange, arbeidzame dagen voor mij, terwijl Maxim nu vakantie heeft en het er lekker van neemt, en gelijk heeft ie. Eigenlijk had hij vandaag met zijn vader naar Australië zullen vertrekken. Daarvoor in de plaats is hij nu met zijn oudelui een dagje touren door Duitsland. Als alles goed gaat wordt zijn vader maandag opgenomen en de volgende dag geopereerd, spannende tijden dus.
Ook afgelopen weekend contact gezocht met mijn zus, het was al weer een tijdje (verdacht) stil. Gaat daar ook niet zo lekker, het is wonderlijk hoeveel moeite zij moet doen om te eten en ik om wat gewicht kwijt te raken. Zo hebben we beiden onze (overlevings)strategie enkele jaren geleden bepaald en nu zitten we met de brokken. Gelukkig lukt het mij aardig om eindelijk gewicht te verliezen, helaas doet zij dat ook en dat was voor haar nu net niet de bedoeling.
Het blijft echter een teer punt en te balanceren tussen zorg en bemoeienis, een beetje hartzeer heb ik er wel van terwijl ik me er terdege van bewust ben dat zij de enige is die wat aan haar situatie kan veranderen, en zo 'tobben' we voort...
Prettig nieuws is dat ik een nieuwe fiets heb, een heuse aluminium sportfiets waar ik de weg tussen woon en werk onveilig mee maak. Ik zoef tegenwoordig iedereen voorbij met het grootste gemak, en zelfs Maxim moet moeite doen om me bij te houden :-)
En zo rijden we alweer naar de woensdag, time flies...

13 opmerkingen:

geertje zei

Gaat het echt veel minder met je zus of is het de goede weg die ze ingeslagen was maar een klein beetje aan het verwateren?
Snap dat je je daar zorgen over maakt!
Opvallend dat jullie het beiden in eten gezocht hebben...

Mikelodeon zei

@ Geertje; nee het gaat weer niet goed. Ze 'kan' niet eten en valt weer af, is aan het 'verstillen' want van bewegen, zoals lopen, valt ze af. Er is geen 24 uurszorg meer en er is geen (toe)zicht meer op haar. Daarnaast heeft ze opiaten als pijnstilling, dus ziet ze de wereld mi een beetje 'gekleurd'. Tja en dat eten, we hebben beiden dezelfde bron waar ons verdriet vandaan komt en daar, ieder voor zich, mee 'gedealed'

ria zei

Het blijft tobben dus, jammer nu het net wat beter ging.
Wat fijn een nieuwe fiets! Tenminste als je graag fietst natuuurlijk ;-)

Me! zei

Dat is dus niet best die nieuwe fiets. Nu moet je verder fietsen om dezelfde energie kwijt te raken...

Natje zei

Grappig wat me! schreef ;-)

Ik hoop dat je zus de kracht weer hervindt. Liefs Natje xxx

Linneke zei

Chapeau voor jou dat je al zoveel kilo's bent kwijtgespeeld. Ikzelf ben ook een typische emo-eter dus kilo's kwijt raken is ook een echte uitdaging. Zelf zou ik toch een zevental kilo moeten vermageren - tips zijn welkom!

Het is idd. opvallend hoe mensen zo verschillend kunnen reageren op bepaalde trauma's uit het verleden: de ene eet zich te pletter, de andere hongert zich uit. Hopelijk vindt je zus ook eens de kracht en de moed om de duivels uit haar verleden onder ogen te zien en er komaf mee te maken.

Redstar zei

HEt is idd een goede weg zien te vinden tussen zorg en bemoeienis. Liefde geven helpt meestal het beste. Die fiets is eigenlijk niet goed hè :-D die moet loeizwaar zijn :-)

Mikelodeon zei

@ Ria; Dat fietsen vind ik heerlijk, elke dag weer :-)

@ Me!; ik fiets gewoon wat sneller en verbruik volgens mij dan meer energie juist, maar we zullen zien :-)

@ natje;we blijven hopen en wensen dat het beter wordt

@ Linneke; We hebben gewoon een heel verleden samen

@ Redstar; yep, maar dat van die fiets begrijp ik niet hoor, ik kan nu meer energie leveren doordat ie wat lichter trapt. Ik voel dat er minder belasting is qua knieën, das toch alleen maar gunstig? Bovendien nodigd dit aheerlijke lichte trappen alleen maar uit tot het nog vaker pakken van de fiets. Ik zie alleen een win win situatie hoor ;-)

Pasula zei

Het lijkt wel of iedereen nu lange arbeidzame dagen heeft, ik ben ook erg lang bezig elke dag en heb niet eens de fut om 's avonds uitgebreid te loggen en dat terwijl ik heel graag een paar mensen wil bijhouden (zoals jij). Ik hoop voor je zus dat het langzaam wat beter gaat worden!

hanscke zei

Oh wat jammer om te lezen dat het niet goed gaat met je zusje. het was stil omtrent haar en ik dacht geen bericht is goed bericht.

Martine zei

Wens je schoonvader sterkte, ik hoop dat hij nu met Maxim nog even lekker geniet, al is het dan wat dichter bij huis dan oorspronkelijk de bedoeling was..
Een nieuwe fiets! Misschien zoeftie nog wel eens deze kant op. Bolussen kan ik je niet bieden, maar een kopje thee zit er vast wel in ;-))

Roosnans zei

sterkte met zuslief....is niet eenvoudig dit te zien...

zoefzoefmiepmiep... dat fietsten gaat vast super! dus helemaal goed voor jouw gewichtige zaken!
grtzzzz

Filosofietje zei

Ik vroeg me al langer af hoe het met jouw zus gaat, maar wilde dat niet zomaar vragen. Het spijt me te lezen dat het niet goed gaat.

Wel fijn om te lezen dat je Maxim eruit rijdt met je nieuwe licht gewicht fiets. :o)Girls rule! hehe