woensdag 24 september 2008

Mispoes...

"Alweer een kattenblogje", denk je misschien en dat klopt, alweer een kattenblogje.
Zo gaat dat soms. Nu Maxim een beetje de hort op is en niet voor het eten van de katten kan zorgen, is die schone taak voor mij. Niets aan de hand zul je zeggen, 'kat in het bakkie'.
En toch klopte er vandaag iets niet.

Normaal als ik met de bakjes rammel komen de jongens van heinde en verre aangestormd, of als ik aan de late kant ben, staan ze me blèrend en wel bij de garage al op te wachten.
Vandaag heerste er echter een absolute stilte bij thuiskomst, ik geef de jongens hun eten maar ik miste duidelijk de normale enthousiaste houding waar ze hun eten normaal mee te lijf gaan. Ze bleven een beetje schijterig naar de kamer staan kijken alsof er daar wat te halen viel.
Mij gaat een licht op en zuchtend zet ik me in beweging, in de veronderstelling een deel muis, konijn of ander 'cadeautje' aan te treffen.

Wat schetst echter mijn verbazing, op het kleed van de jongens bevindt zich een poezekindje die zich loom uitrekt alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat ze zich dààr op dat plekje bevindt. Uitgerust vertrekt ze via de keuken naar buiten, terwijl ik onderweg nog net een kiekje van haar kan maken.

Pro forma wordt er nog even naar elkaar geblazen, maar het is duidelijk dat dàt niet echt gemeend is en de rust keert weer in huize M.

8 opmerkingen:

ria zei

Een vriendinnetje? Of zou ze er morgen weer zijn? 't Is wel een mooitje ;-)

aargh zei

En de bordjes waren allemaal leeg zeker?

Me! zei

Prachtig...

Mikelodeon zei

@ ria; ja, het is een jong poesje die hier in de buurt woont en die heel nieuwsgierig

@ Aargh; nee hoor, brokjes bliefde ze niet :-)

evt. zei

Hetwas dus eerder misspoes ;-). Misschien voelden de jongens zich wel betrapt.

Redstar zei

Zelfs katten hebben vriendjes en vriendinnetjes.. En vijanden ook zie ik wel eens aan die katers hier. Deze lapjes lijkt op een oude kat van mij :-D

Mikelodeon zei

@ evt; ze waren in elk geval duidelijk van hun stuk gebracht ;-)

@ redstar; ja, je zou ze bijna menselijke eigenschappen gaan toedichten ;-)

Filosofietje zei

Hahaha! Bij jouw ligt zo'n indringertje nog lekker te slapen..
Ik vind het een adorable poezekindje!