vrijdag 26 september 2008

Rondje Zeeland...

Vandaag was het zover en mocht ik heerlijk een dagje toeren. En het was er een heerlijke dag voor. Lekkere muziek aan, zonnebril op en gaan :-)
De Tomtom blindelings vertrouwend werd ik tot mijn verbijstering naar België geleid. Gelukkig zag ik weldra een bordje 'Zeeuws Vlaanderen' en kwam het toch nog goed en reed ik zomaar Walsoorden binnen. Heerlijke bolus met koffie genuttigd en een kort loopje naar de Schelde gemaakt met jasper en Lin. Grappig genoeg kwamen we langs een dumpplek voor carnavalswagens en dat zag er vreemd uit. De buurman was bezig het land om te ploegen en daar kon ik even de echte zeeuwse klei bewonderen. Veel te gauw ging de tijd voorbij en spoedde ik me naar de andere kant van het water, naar Scharendijke, waar Ria al vriendelijk wuivend me op stond te wachten met wederom een bolus. Wat een heerlijke lekkernij is dat en het is maar goed dat ik niet in zeeland woon ;-)
Joop heeft een prachtige ijsblauwe pasminasjaal voor me meegenomen waar ik reuzeblij mee ben. Binnenkort, als de temperaturen er meer naar zijn, zal ik 'm eens omdoen en fotograferen. Ik bedenk me nu ter plekke dat de sjaal uitstekend kleurt bij mijn 'oesterblauwe' fiets ;-) Hm, kan ik gelijk mijn fiets laten zien ;-)
Het was heerlijk vertoeven in de tuin en wat een megaklus is het om hun huis te verven. Chapeau hoor Ria!
En toen was het ook al weer tijd om daar te vertrekken. Ik heb van deze reis een (flinke)foto impressie gemaakt en deze in een filmpje vastgelegd. Ik zet 'm op YouTube maar het duurt ff om 'm te downloaden daar, het bevat nogal wat MBtjes...
Zodra hij klaar is zal ik 'm hier plaatsen. Nog ff geduld dus ;-)
Nou je dus toch nog even moet wachten maak ik gelijk van de gelegenheid gebruik te vertellen dat we morgen een bruiloft in het oosten hebben, in Lochem om precies te zijn. En we hebben er een hotelletje geboekt, dus we zijn er zondag weer ;-)
Zij die van de bolussen gaan uitbuiken groeten :-)
Goed weekend!

12 opmerkingen:

ria zei

Wat een mooi fotoverslag, herkenbaar, passend muziekje en weer wel thuis zonder file zo te zien :-)Wat goed dat de brug open was hè, anders had je daar die leuke foto's niet kunnen maken.
Fijn weekend!

Redstar zei

Wat een geweldig verslag joh! :-D En wat een mooie provincie is het toch :-D Ik eet overigens bijna nooit een bolus :-)

Me! zei

Een heerlijk filmpje met prachtige muziek

Mikelodeon zei

@ Ria; het was een heerlijke dag en ik heb genoten van de autorit. Klinkt misschien vreemd maar ik vind het heerlijk.

@ Redstar; haha, nou dan neem ik die van jou wel hoor! mjammie

@ me!; dank je!

Rainbow Light zei

Zooooo, je hebt kilometers gevreten zo te zien! Leuke impressie, niet al te veel files zo te zien? Geniet ze nog ff in Lochem en tot gauw weer.
Jessie

Wieneke zei

Dat is een leuk idee, om een autotochtje zo te fotograferen. Ik herkende zelfs bepaalde punten (denk ik). De boli van Ria zijn wat donkerder dan die van 's morgens. Heb ik iets teveel gezegd? De Zierikzeese zijn gewoon de allerlekkerste van de wereld. :-) Ik heb mijn pashmina al een paar keer omgehad 's avonds. Heerlijk!

Lin's ding zei

Wat leuk, die foto impressie...bijna of ik hem kenden...haha... leuk je hier op bezoek gehad te hebben! Kom gerust nog eens langs! Fijn weekend in Lochem

Roosnans zei

Vanuit nieuwegein rijd ik zo goed als de zelfde route, alleen niet door de lievekenshoektunnel maar over de ring van antwerpen...maar grappig wel om elk plaatje zo vertrouwd te kennen. Morgen weer het zelfde stukje rijden, want mijn vader is 71 geworden en dat moet tenslotte gevierd. Benieuwd of we bolussen krijgen! ha ha ha...maar in ieder geval tref ik daar zuslief (Lin) weer!
Leuk dat je je hebt vermaakt met je trip en bezoekje!!!
hug en fijn weekend!

Anoniem zei

Wat knap van je, dat je zulke filmpjes maakt en wat een leuk idee om dat zo te doen!

Die bolussen zouden voor mij veel te verleidelijk zijn...

geertje zei

Dat was ik dus, Geertje.. anoniemn, weer eens te snel geklikt:-)

Veerle zei

ik wist dat je naar Zeeland ging, maar niet dat je praktisch bij mijn ouders op bezoek ging! (in Hulst)
Leuke foto's hoor :)

Filosofietje zei

Zucht. Heimwee heb ik. Naar de vlakten, het koffie leuten en de bolussen.
Ik begin zelfs het fietsen te missen! Ik ga nog vaak Rondje Zeeland kijken ;o) Mooi!