maandag 15 september 2008

Vroege vogels...

Het begint te wennen, en dan doel ik op mijn dagelijkse vroege fietstocht naar Utrecht. Ik ben natuurlijk niet de enige die zich op dat, voor sommigen onchristelijke, uur richting 'baas' spoed. Nee, er zijn er velen die zich in tegenovergestelde richting werkwaarts trappen en dat schept een band. Ja heus, er beginnen vriendelijke knikjes en zelfs hardop uitgesproken groeten te ontstaan. Soms, als ik iemand niet tegenkom, vraag ik me af of ie vakantie heeft of misschien ziek is en dan kom je de gemiste persoon op een ander stukje traject tegen. Snel trappend , want verslapen of iets dergelijks ;-)

Zo zie ik ook regelmatig op de Oude gracht, als ik mij daar langs beweeg de luxaflex heftig heen en weer zwiepen, zo'n beweging van iemand die snel even een blik op de wereld buiten werpt maar die het alweer gauw gezien heeft. Vandaag echter mocht ik de bewoonster ontmoeten. Statig had zij de luxaflex opzij geschoven en het zware lijf op de vensterbank gehesen. Helaas is de foto niet al te scherp geworden vanwege de lange sluitertijd op de nachtstand maar het schetst toch een duidelijk beeld van de situatie.

Terwijl ik de foto maakte kon ik haar 'des poes' horen mekken naar de dikke duiven en kraaien die zich op dit vroege uur heer en meester van de straat wanen.
Heerlijk al die vroege vogels

14 opmerkingen:

Me! zei

En in de ruit zie je jezelf staan en een klassieke Volvo denk ik. PS, je moet even je RSS feed opnieuw maken, deze is gewijzigd op mijn site...

Mikelodeon zei

@Me!;Heel goed gespot! Ik heb geen idee wat en hoe ik RSSfeed opnieuw moet maken :-(

natje zei

Het lijkt me een "dame" op leeftijd. Leuk om haar tegen te komen op de vroege morgen! Natje xxx

geertje zei

Ik zou die kat ook zeker opgemerkt hebben, ik zie ze altijd en overal..
Wil nu nog even reageren op je verhaal over Jolanda en de groep... omdat ik het nu lees en het anders weer onderaan komt te staan. Wat dapper van je dat je toch terugging, ik was ook meteen weggegaan! En wat goed van Jolanda, hoe ze de groepsleden confronteerde met hun eigen gedrag. Helemaal eens met haar over het toekijken of aanwezig zijn bij iets en niet ingrijpen...

ria zei

Ik vond het ook altijd wel iets hebben, dat ontwaken van de wereld. Toch ben ik blij dat ik het niet elke morgen meer (bewust) hoef mee te maken ;-)
Leuke foto :-)

Roosnans zei

grin, mooie onverwachte wending in je verhaal! veel plezier weer morgen met je tocht. Ik zit op dinsdag voortaan in leische rijn, das net iets te ver fietsen vanuit Newfun, maar vandaag was het heerlijk trappen langs het kanaal!
grtz!

aargh zei

Zo vroeg al voor het raam, het is toch wat! ;-)
grappig, al die laagjes in de foto. een glimp van het interieur, dan het toneel op de vensterbank, dan het spiegellaagje op het glas met beeld van jou en ook nog eens je achtergrond. Net drie foto's over elkaar!

Pasula zei

Je ziet wat anderen grotendeels missen, dat is een voordeel. Ik vind het heerlijk om zo vroeg buiten te lopen,maar dan moet ik wel de avond ervoor echt op tijd naar bed zijn gegaan, anders valt de omgeving weg bij m'n gapen. ;-)

Mikelodeon zei

@ Natje; daarnaast was het ook een 'flinke' dame ;-)

@ Geertje, katten zijn heerlijke wezens, ik heb mijn hart aan ze verloren. Dank voor je opmerking over mijn weekje Frankrijk :-)

@ Ria; jammer dat ie niet scherp is, maar voor nachtstand (flitsen was natuurlijk uit den boze)zo uit het handje, vertelt ie toch wel een heel verhaal :-)

@ Roosnans, lekker in beweging blijven hoor! Maar je kunt natuurlijk altijd je zwarte broek weer lenen ;-)

@ Aargh; wat leuk dat je dat allemaal ziet, ik had behalve bij mijn spiegelbeeld, bij de rest niet zo stilgestaan :-)

Redstar zei

De katten hier zitten bijna altijd op de zelfde manier achter de luxaflex in de ochtend. Maar de zon staat dan ook op het raam, en dat is nogal lekker naar het schijnt..

Filosofietje zei

hahaha ik vraag me af of die kat een vroege vogel is of gewoon vroeg opstaat vanwege al die vroege vogels? Leuke foto!

Mikelodeon zei

@ pasula; jouw vroege blogjes vallen mij wel op hoor ;-)

@ redstar; haha, alsof jij dat niet weet ;-) Mooie avatar overigens

@ Filo;allebei denk ik zo, vanochtend was ik te laat en zag ik alleen de luxaflex zwiepen ;-)

evt. zei

Leuke foto! (Het valt me trouwens niet op dat ie niet scherp is). Ja in de zomer ook gemerkt dat fietsers elkaar onderling groeten. Dat heeft wel wat.

Redstar zei

@ Mikelodeon , hehe ja wel, en dank je :-)