zondag 19 oktober 2008

Goddelijk weekend...

Na al het gemopper over de vroege herfst mag er ook wel eens opgemerkt worden dat het prachtig was weer, dit weekend en het weer dus ;-). Wel is het goed merkbaar dat het herfstig is als de zon ondergaat. Dan gaat in huize M gezellig de kachel aan en liggen de poezen ervoor in plaats van op de kachel. Das net iets te warm zelfs voor vuurvaste poezen als Tooheys, die haar vaste stek òp de kachel heeft als ie op waakvlam staat tenminste.

De katten zie ik genieten van de zonnige nadagen en ze hebben allebei heel ondeugende kuren. Zo heeft Tooheys ontdekt dat ze in struiken kan klimmen en dat dàt een mooi uitzicht geeft om onverhoedse aanvallen op Foster of Goudlokje te ondernemen. Goudlokje komt niet meer binnen maar is wel regelmatig in en rond onze tuin te vinden, nou dat is prima. We hebben het kokertje om haar hals goed bekeken maar dat is toch echt een magneet voor een kattenluik en heeft ons niets verder gebracht omtrent de identiteit van haar baasje.

En ik? Ik heb genoten van de rust die dit weekend me heeft gebracht. Ik heb me heilig voorgenomen wat meer rust en evenwicht in en om huis te vinden, er gebeurt genoeg in mijn omgeving. Tenslotte blijft die malle wereld maar doordraaien. De komende week wordt het behandelplan voor mijn schoonvader gemaakt en vanaf woensdag is Maxim weer aan het werk en is zijn vakantie voorbij. Wel ontzettend fijn dat hij deze zware tijd vrij is geweest om zijn ouders te ondersteunen.

7 opmerkingen:

Renesmurf zei

Een weekend is altijd lekker om de sleur even te doorbreken, een mens kan niet meer zonder.

Pasula zei

Lekker toch zo'n oplaadweekend, ik wens je er nog veel meer toe, je hebt het verdiend!

Redstar zei

Wie er moppert over de vroege herfst is niet wijs....

Lin's ding zei

heerlijk, lekker niets moeten en mogen genieten van al wat om je heen is.

aargh zei

Die wereld draait soms als een dolle, als je dan zelf maar af en toe even stil kunt staan. Terwijl ik dit schrijf bedenk ik dat het heel goed zou zijn om eens even een uurtje naar buiten te gaan. Het is weer een fijne herfstdag.

plato zei

Het is knap als je af en toe even een stapje opzij kunt doen. Je bewijst jezelf er een dienst mee. Kan ik het eigenlijk zelf wel goed? Ik geloof dat ik mezelf ook maar eens moet her-ijken.

Me! zei

Die katten hebben een heerlijk leven. Af en toe zou je moeten kunnen ruilen...