donderdag 16 oktober 2008

Heterdaadje...


Katten mogen niet op tafel en ook niet op het aanrecht, vind ik.
Zelf denken zij daar geheel anders over. Foster heeft ontdekt dat ie precies achter de laptop past en hij sluipt er zo geraffineerd achter dat ik het niet doorheb. Tja en na enige tijd is er dan gewenning en weten ze zich gedoogd en lachen ze je uit als je ze terechtwijst.
Foster tikt nog net niet met zijn pootje tegen het voorhoofd maar dat scheelt weinig. Nu vanavond neem ik even afstand van het geschrevene, kijk opzij en krijg de ondeugd in mijn vizier. Ik doe nog een zwakke poging om hem tot de orde te roepen en zeg: "foei" maar weet eigenlijk al dat ik de strijd verloren heb als ik deze minzame blik terugkrijg.
Katten en opvoeden, het blijft een soort van dweilen met de kraan open

11 opmerkingen:

Wieneke zei

Kijk, als je zo ver nu maar bent ! :-) Minzaam is een goed woord voor hoe hij kijkt.

ria zei

Prachtige blik! Daar kan je toch niks tegenin brengen ;-)

NickN zei

Katten zijn ontzettend eigenwijs dat was me al bekend.
Mooie foto!

Roosnans zei

wat hebben die katten van jou toch een enorm gevoel voor humor!!! ha ha ha!
grtz en hug

aargh zei

Cool istie!
Dit lijkt me nou echt zo'n type dat met zijn voeten op tafel sigaren rookt als je even niet oplet. Maar hij heeft zeker charisma, nee daar begin je niks tegen als vrouw.

Pasula zei

Katten zoeken zelf uit wat ze doen, waar ze het doen en met wie ze het doen. Hahaha die BLIK!
Geweldige foto...

Redstar zei

Hahaha tja, katten en iets proberen te leren.. Het is ons ook nog niet gelukt..:-)

plato zei

Ik heb nu de oplossing. Pak een hoge doos van de supermarkt en zet hem in de keuken op de wasmachine. doe er een oude handdoek in. En daar liggen ze nu in. Opgevouwen, slaperig en vinden het heerlijk....een beetje in de anonimiteit. Want katten mogen graag bescheidenheid simuleren.

geertje zei

Muis mag van mij niet naar de zolder, omdat ie daar soms wel eens zijn behoefte doet. Als hij de trap opgaat, kan ik hem pakken, of als hij in de kamer van mijn zoon is, ook altijd nog wel. Maar ja, dit keer kroop hij onder het bed van mijn zoon, bleef precies in het midden zitten en tja...daar kreeg ik hem niet weg! Volgens mij had hij dezelfde blik als jouw kat toen hij me aankeek...

aargh zei

Hihi, ik blijf het toch echt een hele mooie kop vinden! Laat het hem niet horen, hij kon wel eens kapsones krijgen!

Filo zei

hahaha die snoet!! Prachtig!