vrijdag 31 oktober 2008

Sloop...


Tja, en hoe gaat het met de sloop van de brandweerkazerne zul je je wellicht afvragen? De hele week is het bijzonder stil geweest. Zo stil, dat ik gistermorgen de gemeente maar eens heb gebeld. Gelijk wel eens aardig om vergelijkend warenonderzoek te doen bij een buurgemeente. Zo kon ik dit telefoontje onder werktijd prima verantwoorden in elk geval.

Een alleraardige stem vertelde mij dat ik met de gemeente Houten belde maar dat helaas alle medewerkers bezet waren. Vrij snel echter kreeg ik wel een wederom aardige dame aan te telefoon, van het gemeentelijk informatiecentrum. Dat trof bijzonder want dat was precies wat ik wilde, informatie en wel over de sloop van de oude brandweerkazerne. Na mijn vraag te hebben aangehoord, bleef het even stil. "En waar zegt u dat deze 'kazerne staat? dat moet ik echt even navragen hoor". Het blijft even stil en na enkele minuten wordt er getracht mij door te verbinden maar wordt de verbinding verbroken.
Ik laat mij niet zo gauw uit het veld slaan en doe een tweede poging. Binnen enkele minuten had ik dezelfde vriendelijke medewerkster die me dit keer wel goed kon doorverbinden. Na nogmaals mijn verhaal te hebben gedaan bij de medewerker van de afdeling 'bouwen en wonen', wist deze mij, ietwat zenuwachtig te vertellen dat er asbest was gevonden waarna de sloop accuut was stilgelegd. Op mijn vraag of het dan niet handig was om direct omwonenden even op de hoogte te stellen was hij verbaasd te horen dat dat niet was gebeurd. Hij vond het echter ook niet nodig dit alsnog te doen daar de asbestverwijderaar reeds was besteld en men verwachtte de sloop spoedig te kunnen hervatten.

Vanochtend was het dan zover. Een knalgeel aanhangkarretje met geblindeerde ramen werd het terreintje opgereden. De hele dag heb ik verder geen activiteiten kunnen ontdekken, tot nu een half uur geleden het gele aanhangertje weer is weggehaald. Zouden ze nu klaar zijn of gaan ze maandag verder met hun asbestonderzoek.
Mooi he, zo'n gele clifhanger ;-)

11 opmerkingen:

Wieneke zei

Asbest is op zich niet zo gevaarlijk, behalve als je er in gaat zagen en zo. Bij ons legden ze de sloop van een school lam omdat er op de zolder speciale vleermuizen zouden zitten. Op Oudejaar heeft de lieve jeugd dat allemaal even opgelost door de school af te laten fikken. Ik heb gehoord dat de gemeente stiekem wel blij was.

Redstar zei

Wat Wieneke zei, wilde ik ook zeggen :-) Waarschijnlijk hebben ze gewoon platen gevonden of zo.. Pas als ze uitelkaar spatten bij brand e.d. wordt het een ander verhaal..
ot: van het w-end ga ik als het goed is eindelijk kijken ;-)

Mikelodeon zei

@Wieneke; gets hebben jullie nu ook al nare jeugd in het noorden. het neemt epidemische vormen aan;-)

@redstar; we wachten het wel af. Mij gaat het er meer om dat ze de bewoners over de plotselinge staking van het slopen hadden kunnen informeren.
Ben benieuwd naar je bevindingen wat de ot betreft. Enjoy!

Anoniem zei

Hoi hoi! Een complimentje voor de bouwers van de brandweerkazerne. Ze hebben tenminste het ¨as¨beste materiaal gebruikt tegen brand. Nu moet de overheid nog een betere kwaliteit zoeken voor ambtenaren...op eentje na dan.

Mikelodeon zei

@ Anoniem; wat een heerlijk snedig repliek, helaas izzu anoniem ;-)

Anoniem zei

Ben minder anoniem azzu denk. Soofy is de naam. XSoofy

Me! zei

goed nathouden is het devies...

marjolijn zei

Zouden ze denken, wat niet weet wat niet deert..??
Goed weekend!

Pasula zei

Dat de bewoners niet geinformeerd zijn is een slechte zaak. Ben wel benieuwd hoe dit afloopt, ik kom nog wel terug op je log (alsof ik dat anders niet zou doen ;-))

Filosofietje zei

Dat karretje komt maandag vast terug. Ze hebben het zeker weggehaald met het oog op de toenemende vandalistische jeugd. Of hebben jullie daar geen last van ;-)

Roosnans zei

wat een heerlijk vervreemdende gang van zaken weer...wordt vervolgd weer dus! grin