woensdag 15 oktober 2008

Storing....


Vanochtend vol frisse zin me op een berg werkmail gestort. We mailen wat af tegenwoordig, hoor ik van een collega dat outlook het de afgelopen twee dagen niet gedaan heeft. Dan kun je de gemeentelijke toko wel sluiten dus. Outlook is het hart van de software die we gebruiken, alleen al om elkaar telefonisch te vinden, we maken gebruik van een intern digitaal telefoonboek in outlook. Drama dus. Ik kan me helemaal voorstellen hoe hulpeloos je je voelt zonder. Je kunt natuurlijk wel aan andere documenten werken maar zodra je iets wil nakijken of navragen, ga je al manco.
Vandaag waren er nog wel wat naweeën trouwens. We zijn allemaal aangesloten op netwerkprinters en die besloten geheel eigenhandig (ja, zo geavanceerd zijn ze ) dat alle documenten op A5 formaat geprint konden worden. Goed te lezen voor jonge ogen maar aangezien de gemiddelde Utrechtse ambtenaar ver boven de veertig jaren is, was dat zelfs met leesbril niet te doen. En denk nou niet dat je de instelling handmatig kon bijstellen, nee hoor, het apparaat wist het beter.

Ach we hebben ons erdoorheen geslagen en na wat dreigingen dat we de stekker eruit zouden trekken van de walloutlet liep ook die weer in het gareel.
Op naar de donderdag :-)

12 opmerkingen:

ria zei

't Is allemaal leuk en handig als het werkt, maar owee als er troubles zijn.....pfffff.
Werk ze voor morgen ;-)

hanscke zei

Ik word soms zo moe van dat gedoe, wil je opschieten en dan lukt het weer niet. Gr.

Terrebel zei

M'n baas wilde ook graag een telefoonlijst om makkelijk met alle medewerkers, klanten en leveranciers te kunnen overleggen. Als Office Manager mocht ik dat lekker regelen.
De volgende morgen meldde ik haar dat zij niet eens haar computer hoefde op te starten om een telefoonnummer te vinden; haar mond viel open van verbazing toen zij een papieren lijst naast haar telefoon zag hangen...Zo kan het dus ook!

Lin's ding zei

handig handig....

Mikelodeon zei

@ Ria; Thanks ;-)

@ hanscke; ja, alsof de duvel ermee speelt

@ Terrebel; met ruim 4000 werknemers schiet zo'n papieren lijst ook niet op ;-) Is er overigens wel heel lang geweest en werd elk jaar ivm het verloop, opnieuw uitgebracht.

@ Lin; nou handig...;-)

Linneke zei

Ah, ik kijk er al naar uit om terug aan de slag te gaan zodat ik ook weer te maken krijg met deze uitingen van de wet van Murphy! :-)

Redstar zei

Jullie hebben toch wel een goede systeembeheerder in dienst zoals andere gemeenten dat hebben denk ik :-)

Werk ze voor vandaag..

Pasula zei

Haha ik zie je al ploeteren ;-)
Gelukkig is er vandaag weer een nieuwe werkdag (met A5jes :P)
(tijd om laserbehandelingen in het kerstpakket te doen?)

Mikelodeon zei

@ Linneke; haha, ja die dingen zul je missen ;-)

@ Redstar; één systeembeheerder, we hebben er een hele dienst voor! En nog kunnen ze de klus niet klaren...

@ Pasula; je wil niet weten wat we vandaag weer allemaal tegenkomen, je zou er je werklust door verliezen. Maar de humor blijft behouden hoor :-)

Roosnans zei

weer met veel gevoel voor humor geschreven....dus ook op die werkplek is (nog?)niet alles koek en ei??? grinnn
hug

plato zei

Outlook.....nou dan ben je mooi klaar. Weer zo'n teken hoe kwetsbaar we zijn met electronica.

Jouw verhaal doet me weer aan mijn werk denken. En aan de afhankelijkheid van de ICT afdeling en de helpdesk.

Ik heb daar tegenwoordig een mannetje voor. Hij is 21 en bezet hierboven een kamer. Als ik hem roep, schreeuwt hij: jahaaaaa, wat nou weer. Misschien nog een cursus communicatie en hij is volmaakt, dat lieve zoontje van me.

Filo zei

Niet om het een of het ander, maar die systeembeheerder die dit schermpje heeft opgezet heeft wel erg weinig vertrouwen in de intelligentie van het hardwerkende volk.. ;o)