vrijdag 3 oktober 2008

Updeetjes...

Vandaag naar zuslief in Almelo geweest, een hele trip, zeker op vrijdag met heel wat files. Gelukkig wel de andere kant op ;-)

Ik trof een broodmagere, maar wel montere zus aan. Aankomen is, net als afvallen, een hele strijd. De oplettende lezer zal het zeker zijn opgevallen dat er nog steeds het zelfde aantal kilo's staat als 14 dagen geleden. Dat gebeurt soms zo, een harder laagje vet of zo ;-)
Maar goed, zus blijft 'het eten ' erg moeilijk vinden maar eet wel drie keer per dag en daar ben ik heel blij mee. Tussen de middag heb ik een maaltje warm gemaakt en heb ik met eigen ogen aanschouwd dat er twee aardappeltjes, een soepkom haché en een portie sperciebonen zijn opgegeten. Daar stond ze zelf ook wel van te kijken :-) het was gewoon gezellig en samen eten doet ook eten. Ik kan altijd wel uren aan tafel zitten ;-)

Ook goede berichten van schoonpa, hij is alweer redelijk up and go en zelfvoorzienend. Ook is hij opgewekt en vrolijk. Wel is er sprake van een soort afasie maar als het goed is komt dat door de zwelling van de hersenen en moet dat weer gaan afnemen. Hij is er in elk geval erg vrolijk onder en dat maakt het voor iedereen makkelijk om mee te dealen. Ik heb erg veel bewondering voor hem in elk geval.

Als laatste een foto van de prachtige pashminasjaal, ik draag 'm al de hele week en wat mij betreft mag de winter komen. Het is een heerlijke zachte warme sjaal en de kleur is helemaal goed. Nogmaals mijn hartelijke dank aan Joop! voor het meebrengen van de sjaal.

14 opmerkingen:

ria zei

Allemaal goede berichten. De pashmina staat je prachtig en wat zijn ze lekker warm hè. Ik heb er ook meestal eentje om als ik achter de pc zit :-)

hanscke zei

Ik wist niet wat het was, maar het staat je goed. Mooie kleur. En ja die afasie verdwijnt met de tijd idd nog meer

aargh zei

Mooi, lekker kleurtje. En wat combineert hij mooi met je blauwe boeken ;-)(sorry, dat komt nog door de keukenmevrouw)
Verder dus goed nieuws, mooi zo.

Natje zei

Mooie sjaal, in je gezicht kun je ook al goed zien dat er al heel wat kilo's af zijn :-)
Fijn dat het met je schoonpa zo goed gaat. En je zus ook, ze blijft toch vechten, super.
Een heel fijn en warm weekend gewenst. Natje xxx

Me! zei

Het belangrijkste in het leven is een goede gezondheid. En dat zit nu eventjes lekker...

Redstar zei

Als het gezelschap goed is, is uren tafel een plezier en geen geen kwelling.
Goed nieyws ook van je schoon pa. Het is toch een behoorlijk ingreep.
Die sjaal heeft een mooie blauwe kleur ja..

fialas zei

lovely lady in blue.....

Mikelodeon zei

@ Ria; Ze zijn heel licht en heerlijk warm. Ik moet uitkijken voor de katten, ze liggen nog liever op mijn sjaals als op het berekleed ;-)

@ hanscke; ja, we hopen op spoedig herstel, hij begint het nu wel een beetje zat te worden.

@ aargh; hiji, die keukenmevrouw heeft heel wat op haar geweten ;-)
Thanks!

@ natje; thanks :-)

@ me!; dat is heel waar!

@ redstar; ja heerlijk lang tafelen en praten, wat wil een mens nog meer

@ fialas; thanks :-) ik moest net wel ff denken aan Jomanda, droeg die ook niet lichtblauw?

Roosnans zei

Hartstikke mooi, die goede berichten...geniet er van samen.
STaat je goed hoor, dat kleurtje!
hug

plato zei

Mooi die Sjaal. Staat je ook goed, die kleur.

Wat fijn dat je zusje gegeten heeft. Op den duur moet het dan toch de goede kant opgaan.

En ach....Jomanda.....tja...

Mikelodeon zei

@ Roosnans; thanks :-)

@ plato; ja het is stil de laatste tijd rond Jomanda...

Frederic alias Coos zei

Leuk om lezen dat het weer wat beter gaat met je zus. Ze geraakt er wel als de wil aanwezig is...

Filosofietje zei

Goede berichten! Zo willen we het ;o)

Die sjaal staat je schitterend!
WOW!

Martine zei

Jomanda? Nee, Hedy toch?