maandag 20 oktober 2008

Van die dagen...

Soms, heel soms, word ik overvallen door een bijna onbedwingbare lust tot verbaal geweld. Misschien overkomt mij dit wel om mijn overmatig plezierige aardse bestaan weer even wat te normaliseren. Je hebt immers geen bergen zonder dalen.
Afijn, gelukkig weet ik nu, middels een blogje van Aargh, dat je dat op z'n Oud-Hollandsch alleraardigst kunt doen zodat de negatieve gevoelens die normaliter met schelden gepaard gaan, teniet worden gedaan.
Wat dacht je bijvoorbeeld van:
„Jou verken! jou karonje! jou aenhouster! jou ritse teef! jou sletvink! jou kolreyster! Jou valse prooy! jou vunse pry! jou tochtzwijn! jou hongden aes!
jou bescheete Nayster! Jou duyvels-kop! ’t Is wonder dat ikje dat Duyvel gezicht niet uyt jou oogen hael. Gy vuyle slons en rechte morsebel! O snoode verraadster!
Gaet heen ghy Lapsalfster, ghy snoode leugen verkoopster, ghy bedriegster, ghy schelm, ghy loose langtloopster.”

Zo, en hoe was jouw dag?

12 opmerkingen:

NickN zei

dat is schelden maar dan heel anders dan ik gewend ben ;-)

ria zei

Geen behoefte om te schelden in elk geval, hahaha, maar jou lucht het aardig op zo te zien ;-)

hanscke zei

Niet best, ik wil ook wel even een potje schelden.

Martine zei

Het is wel duidelijk dat je het met een vrouw aan de stok had...

Wieneke zei

Oké, en wat werd daarop teruggezegd?

Me! zei

Oeps, zal ik een andere keer maar terugkomen...

Redstar zei

Ik heb er niet zoveel last van, en als dan gebruik ik meestal wat woorden uit een andere taal :-D

aargh zei

Fijn istie hè? Bij mij kreeg deze oudhollandse scheldgenerator zelfs nog een glimlach op mijn gezicht op de dag dat icesave op slot ging met heel ons verhuisbudget erin weggesloten. Maar de shakespearean insulter is nog mooier, wat kon die man schelden zeg!

Natje zei

Nee niet aan mij besteed.. Natje xxx

esther (webble) zei

Hahaha!

Pasula zei

Haha, ik heb nooit die behoefte gelukkig, maar idd, het werkt wel verzachtend op deze manier.

plato zei

Verdulleme, ik wilde gisteren al reageren maar die verrrekte, reactiepagina wilde maar niet open. Dat leidde bij mij tot een groot aantal eigentijdse scheldwoorden. En die ga ik niet opschrijven. NEE.