vrijdag 17 oktober 2008

Vispeuken...


Schrijffout? HA, mocht je willen.
Ik had een bijzondere arbeidzame dag. Ja bijzonder want dit mensch voert eigenlijk in haar vrije tijd niet zoveel uit en zeker geen huishoudelijke arbeid. Maar goed, vandaag bij wijze van hoge uitzondering, de vriezer en koelkast eens nagelopen.
Vooral in de vriezer kwamen wat oude artikelen 'boven' zoals twee hardgevroren pangasius filets. Met de beste wil van de wereld kon ik mij niet heugen deze ooit te hebben aangeschaft wat mij doet vermoeden dat ze nogal oud waren.
Maar goed, ik ben niet zo van de voedsel weggooierige, heeft vast veel met de oorlog van mijn ouders te maken, maar dat terzijde.
De filets waren dan misschien wat ijzig maar roken eigenlijk best wel fris na het ontdooien en ik bespeurde de nodige interesse bij de jongens die werkelijk poeslief zich in mijn nabijheid ophielden.
Tja wat is eigenlijk dan nog eenvoudiger dan de filets even te pocheren en met een vorkje los te maken en met wat kookvocht in hun etensbakjes te schikken.

Groot was dan ook mijn verbazing dat de vis eerst met de tengels werd 'uitgehengeld' om vervolgens met een ferme natte klets op de keukenvloer terecht te komen. Nu kun je bij ons gerust van de vloer eten als je poes bent maar waarom zou je dit doen?

Uiteindelijk kwam alles goed en is alles vakkundig weggepoetst en opgelikt waarna ze zichzelf op een uitgebreide wasbeurt tracteerden, maar toch, wat beweegt katten tot het zo omgaan met hun voedsel?

13 opmerkingen:

Natje zei

Oh oh, dus ze visten het uit hun bakje op de grond? Begrijp ik dat goed? Dat is niet netjes van ze!

Maarre effe op die foto terugkomend. Er zit een eekhoorn, in het midden bij de deuren, onder de dakgoot, rechts van het vogelhuisje. Kijk nog maar eens goed! Fijn weekend! Natje xxx

Wieneke zei

Goh, dat katten dat ook doen. Onze Bella heeft van tijd tot tijd ook de neiging om haar harde brokjes eerst even over de keukenvloer te gooien alvorens ze op te eten. Echtgenoot zegt dan altijd (maar hiervoor krijgt hij een draai om zijn oren) dat ze dan méér heeft. :-)

Rainbow Light zei

Geweldig he, hoe katten dat doen. Nou heb jij nog een gladde vloer ;-), die van mij wil nog wel 'ns een plakje worst 'vermoorden'. Die sleurt het echt als een prooi het huis door om het dan op een vloerkleedje uit elkaar te rukken en er smakelijk van te eten, en hopelijk eet 'ie dan alles op. Anders kan ik alle achtergebleven speelresten alsnog opruimen .. maarja, de liefde van de kat gaat ook door de maag he?

Hans zei

Sorry hoor mevrouw, maar zo hoort dat. Vis hengelt men met een soepele beweging uit het bakje, vis smaakt het beste van de grond, zo doen wij dat allemaal. Als we vis krijgen tenminste, want sommigen van ons hebben personeel dat de vis gewoon zelf opvreet, ik kan je daar verhálen over vertellen...

geertje zei

Ik heb zelfs een dienblad onder de bakjes liggen, om de opgedoken etenswaren nog wat op te vangen. Maar dan gaat meneer Muis ze zelfs daarbuiten neerleggen. Waarvoor ik toch ooit die bakjes heb aangeschaft...

hanscke zei

Ze spelen eerst met hun prooi, een soort jachtritueel

Redstar zei

Wij hebben net als geertje een dienblad onder de etens bakken gehad, maar dat zette geen zoden aan de dijk.. Ze gaan hier soms enorm vreemd met hun eten om.. Als of het levens gevaarlijk prooien zijn of zo :-D

NickN zei

Katten zijn idd heel bijzonder en gaan met voedsel anders om dan honden

ria zei

Wat een traktatie zeg! Natuurlijk moet je daar uitgebreid van genieten ;-)

Min zei

Vispeuken, hihi, en dan ook nog die foto erbij. Geweldig.

Pasula zei

Ja de titel zegt het al: eigenzinnige/onzinnige vispeuken haha.

plato zei

Dat is het geheim van de kat. Hier doen ze het ook. En met brokjes schudt de een haar kop zodat de brokken alle kanten opvliegen. Waarom? Het zijn allemaal dezelfde brokjes.

Het is gewoon geheim. Denk ik.

Filo zei

:o)
Die witte kattekop van ons doopt altijd haar pootje in mijn glas melk. Niet met de kop in het glas.. nee, pootje is leuker. Lekker knoeien..