dinsdag 11 november 2008

Bekentenis...

Ik ben een neppert, ja heus, ik ben een namaak vegetariër. De gedachte aan de hartige smaak de samenstelling en de structuur, doet mij watertanden.
Waar ik dan aan denk, vraag je je wellicht af?
Aan zo'n heerlijke sappige rookworst met zo'n knapperig velletje en zo eentje waar -als je daar je vork in prikt- het sappige sap uitloopt en een plasje op je bord vormt.
Eigenlijk zag ik het al aankomen met mijn blogjes over nep gehaktballen en nephaché, hoe smakelijk het ook was, ik houd het niet langer, ik moet en ik zal vanavond mijn tanden in een echte rookworst zetten.
Het doet me ergens denken aan zo'n aanval waar je zeer beslist iets zoets moet hebben, nou vandaag (en wel nu) is het vlees. Ik kan 'm, en de aardappels wel gaarkijken. Kook dan toch, nee niet de rookworst maar de aardappels, schiet op, kook, en wordt gaar! Ik zou bijna gaan stampvoeten...
Aah, bijna klaar, de geur alleen al, mjammie. Vegetariërs onder u wees gewaarschuwd onderstaande afbeelding kan schokkend zijn.
Vraatzuchtige groet!

12 opmerkingen:

Lin's ding zei

haha...ik heb de rookworsten met bordjes (leuke teksten) alvast gekocht vandaag. Nog even en dan wordt ook hier gestampt.
Ik hoop dat ie gesmaakt heeft!

hanscke zei

Een vegerariér zal ik wel nooit worden. Ik vind vlees lekker.

bellevien zei

Nou lekker is die!, toch wel een soja of wil je mij een echte rookworst voor mijn neus houden.....;0),

marjolijn zei

Ik hoop echt dat hij jou heerlijk gesmaakt heeft.
bij mij was het wel het geval, ook zo'n heerlijke worst.

Me! zei

Er is toch niets mis met vlees. Het is gewoon lekker. Je weet, namaak komt er hier niet in. Morgen eten we bonen...

Roosnans zei

al meer dan 20 jr vegetarier, maar zo snel heb je me niet geshokeert hoor...ha ha ha...dat je maar lekker mag genieten van je stamppotje!!!
knuf

Pasula zei

Dit is dan ook wel een hele sappige! Tis maar goed dat ik vanavond een zuurkooltaart gegeten heb (ja met worst!).

Ik heb trouwens wel gelachen om je stukje met de paraplu, heerlijk!

Mikelodeon zei

@ Allen; nou gelukkig dan dat ik niet in je achting gedaald ben. En het stamppotje postelein mèt rookworst was mjamsmaksmul :-)

Terrebel zei

Heel goed. Mensen hebben niet voor niets hoektanden en maalkiezen. Vegetariër zijn, daar is de mens niet voor geschapen. Maar respect voor hen die uit overtuiging zo'n lekker stukje vlees kunnen laten staan!

ria zei

Heerlijk hoor, voor mij hoeft het ook niet elke dag maar wel echt :-)

Redstar zei

Ik denk niet dat je dan een nepper bent hoor. Een mens eet al van oudsher vlees, dus vrij normaal dat je die drang kreeg..

martine zei

Af en toe bewust genieten, lijkt me heel gezond. Het wordt pas ernstig als je toch vlees eet en het dan niet echt smaakt...