zondag 2 november 2008

Hatsikedee, smullen en smikkelen....


Wellicht overmoedig geworden door het gehaktballensucces van gisteren, bedacht ik me vandaag dat haché ook zo'n niet te versmaden lekkernij bij rode kool kan zijn. Nadere inspectie van de vriezer leverde mij een pakje Des, ook van Quorn, op. Uien zijn er altijd wel te vinden in huize Mikelodeon evenals, laurierblad en kruidnagel. Zelfs een plakje ontbijtkoek ter binding van het geheel mocht ik uit de persoonlijke voorraad van de heer des huize gebruiken. Het resultaat, een heerlijk geurende vegetarische haché. De structuur van de Des is vergelijkbaar met kip maar doet het toch heel aardig in deze 'stoofpot'.
Als liefhebster van vleessmaak vind ik het toch een uitdaging om het alternatief zo 'echt' mogelijk te laten smaken en als ik zo voorproef ben ik van mening dat ik daar aardig in geslaagd ben. Maar goed, ben benieuwd wat de eters ervan vinden.

De gasten mogen komen, we zijn er klaar voor ;-)

7 opmerkingen:

Me! zei

Och, voor een keertje, als het maar lekker is...

Alice zei

Lekker hachee, maar ik denk dat hier geen liefhebbers van vegetarische maaltijden zijn, ook rode kool eten we al een tijdje niet meer. Maar eet smakelijk straks een veel plezier met je eters.

ria zei

Eet smakelijk! Dat zal wel lukken zo te zien en te lezen. Veel plezier!

geertje zei

Hoop dat je bijzonder creatieve culinaire verrassing een succes is geworden!
Binnenkort mail ik je over mijn nieuwe liefde :-) dat nu eens serieus lijkt... liefs, Geertje.

Redstar zei

Dat klinkt lekker, en zier er ook lekker uit :-) dat zal gesmaakt hebben

Roosnans zei

Gaat vast wel smaken, met zoveel zorg en liefde bereid!
hug

Anoniem zei

Zo zou ik het niet kunnen, met ontbijtkoek. En echt vlees is toch het lekkerste hoor. O.h.a. vind ik vegetarisch toch vrij flauw smaken.

Grom....Plato