woensdag 26 november 2008

Kleine tobberijen...


Ik maar denken dat ik last heb van mijn spieren omdat ik gisteren zo krampachtig en voorzichtig fietsen moest vanwege de gladdigheid. Mooi niks, ik denk dat er een verkoudheid op de loer ligt, de sporen daarvan waren gisteren tenslotte ook al onmiskenbaar aanwezig.

Tot overmaat van ramp zie ik dat het volgende week al Sinterklaas is en ik heb er nog niets 'aan gedaan'. Op de een of andere manier is de sfeer er ook niet echt naar. Zou ik dan toch meer naar de TV moeten gaan kijken? Ook in de winkels vind ik de Sinterklaassfeer niet opvallend aanwezig of misschien ben ik meer murv en ongevoelig geworden door de jarenlange schreeuwerige reclameuitingen overal. Hm, hoe dan ook, ik zal voor een ieder nog een of meerdere cadeautjes moeten aanschaffen en wel op korte termijn.

Waar zijn de jaren gebleven dat er surprises gebouwd werden en uren lang gesleuteld werd aan de gedichten? De laatste jaren ligt het accent geheel en al op de cadeautjes. Ik mis die sfeer van lekker lachen en iemand een beetje op de hak nemen. Maar goed de tijden veranderen en ik ga mee met de stroom en wie weet borrelt er nog wel een pakkende rijm op, ik kan 'm er altijd nog lekker anoniem opplakken ;-)
Hoe breng jij trouwens pakjesavond door?

19 opmerkingen:

marjolijn zei

Ja, dat de griep/verkoudheid op de loer kan liggen is heel goed mogelijk, het heerst heel erg. goed op jezelf passen he!!
Leuk plaatje, ik was het ook al tegen gekomen, niet erg als je het een van de komende dagen bij mij ook tegenkomt?
Nee, sinterklaas vier ik niet, wel een paar kleine aardigheidjes voor een paar goede vrienden, maar die heb ik al in huis, dus eigenlijk al klaar, op inpakken na.
Fijne avond!

Soofy zei

Maak op tijd afspraken met mogelijke slachtoffers.. trek lootjes, begin met frisse tegenzin en durf, ik zeg DURF te chockeren met surprise en gedicht: voorpret geeft de meeste pret en wij hebben wat afgedurft hoor :)))
Ik teer er nu nog op hahaha

Mikelodeon zei

@ Soofy; helaas wat dàt aangaat is er niet veel lol bij dit soort avonden te beleven, heb het wel voorgesteld maar is niet aangekomen. Misschien volgend jaar beter...

@ Marjolijn; ik zal goe oppassen hoor ;-)ben niet zo gauw ziek hoor maar heb dan wel de neiging om te klagen over lichamelijke zaken, sorry;-)

Min zei

Heb het al gevierd afgelopen weekend, maar helaas ook geen gedichten of suprises.
En met 17 man was dat misschien maar goed ook ;-))

NickN zei

Wij maken hier elk jaar suprises, dat vinden we gewoon erg leuk.

aargh zei

Ik weet niet of het er nog van komt dit jaar met al die uithuizige kinderen, maar de laatste jaren werden de cadeautjes steeds onbelangrijker. Maximum bedrag was de laatste keer twee euro, een pen, een flesje bier, een rolletje plakband enz, het ging om de gedichten en het gezellig samenzijn met bisschopswijn, speculaas en mandarijntjes.

Lin's ding zei

Nou Martha, mocht je verkouden thuis komen te zitten heb je mooi de kans voor ieder een mini surprise en gedichtje te brouwen. Wij vieren Sint in 2 keer: zaterdag met mijn zus en haar gevolg en met pa en ma. Met zus en zo surprises met gedicht en pa en ma doen gewone cadeau's. Mijn surprise vorderen en de gedichten zijn nog niet zo ver... De 2de is gewoon met het gezin. Met een lekker maaltje en wat quiz vragen tussendoor en zo. Dit sinds vorig jaar. Gezellig...heerlijk. Met mijn schoonouders hebben we het presentje voor elkaar verzet naar Kerst en met mijn vriendin komt er een aardigheidje voor elkaar onder de boom...zo houd ik van feesten of niet? Mag ik lekker iedereen weer verwennen.Leuk

Soofy zei

Ik ken nog wel iemand die huiverend van tijdgebrek toch nog sterk verlangt naar gedurfde klaasavonden: misschien doe ik wel mee, volgend jaar dan! Je hebt mijn adres :-)

Redstar zei

Sinds ik weet dat die oude vent nep is.. hahahaha :-D
Nee, ik doe niets met Sinterklaas.. HEb er niet veel mee eigenlijk. Maar of je meer tv moet gaan kijken? dat was vast een grapje :-D

Terrebel zei

Ga het 5 december vieren bij vrienden thuis. Gelukkig zijn daar kinderen bij want m'n eigen dochters vieren alle feestdagen bij hun moeder.

Me! zei

Wij zelf doen helemaal niets meer aan sinterklaas. Mijn dochter is dan jarig en al zo oud (22) dat de sint er echt bij in schiet.

Roosnans zei

Zoals zuslief al schrijft, zitten de surprises en gedichten er aan te komen. Wouter en ik zijn klaar, Paul is nog aan het frobelen en zijn gedicht is nog in gedachten.... Ik doe dan lekker nog een extra gedichtje, waarin ik het niet erg vind om iemand ook een beetje te plagen....
Zoonlief en ik hebben voor elkaar nog een surprise en gedicht. Grinnikend heeft hij dat met mijn lief net hier achter de pc zitten doornemen.... ik ben nieuwsgierig, maar zal nog even moeten wachten....
Beterschap en knuffel

hanscke zei

Dat er minder sinterklaasversiering is vind ik ook al een aantal jaren, en dat dit feest wat minder in jouw belangstelling staat heeft te maken met de levensfase waar je inzit. Dat verandert wel weer

Alice zei

Wij vieren kerst, dus ik heb nog even de tijd en verder doen we iets gezelligs op pakjesavond, wat dat is weet ik nog niet. Succes met inkopen doen.

ria zei

Wij doen er ook niets aan, 't zal een avond zijn als alle andere, heerlijk! Ik heb Sil wel een extraatje gegeven om wat voor de kinderen te kopen, daar wordt het nl. wel luchtigjes gevierd ;-)

Martine zei

Tja, de kampen zijn hier een beetje verdeeld. Noor en ik zijn dol op dat gepruts, de gedichtn en surprises, Bart en Leo vinden het niks.
Daarom vieren we het om het jaar op de traditionele manier, en het andere jaar huren we een film. Met een bak pepernoten en een speculaaspop voor erbij.
Dit jaar is filmjaar..

Plato zei

Ik vrees dat ik pakjesavond al loggend doorbreng. Want de kids zijn al over de twintig en doen hun "eigen ding".

Jammer aan de ene kant. Maar aan de andere kant hoef ik me nu ook niet meer het rambam te kopen.

Ehh....tja.....

Pasula zei

Wij doen het een dag later en dan met een paar vrienden, zal wel gzellig worden vermoed ik.

Anoniem zei

Wij vieren geen sinterklaas meer, helaas, maar ja wij zijn inderdaad al helemaal in Kerstsferen ;)

bellevien!