dinsdag 25 november 2008

Potversnotjes...


Vanochtend stapte ik nietsvermoedend met mijn fiets aan de hand de garage uit, om bijna gelijk de oprit af te glijden. Ik gleed precies tussen de auto en de schutting door, richting straat alwaar ik met enigsinds stramme heupen, nog steeds rechtopstaand en mèt fiets zonder schade belandde. Ik had wellicht beter schaatsen onder kunnen binden maar aangezien ik niet over schaatsen beschik ben ik toch maar dapper op mijn fiets gestapt. Twee minuten later en net voorbij de eerste verraderlijke hoek kwam ik een eveneens glibberende en glijdende honduitlatende buurman tegen. Gelukkig had ook de hond last van de gladheid anders was hij zeker enthousiast naar me toegerend, nu bleef het bij een onderdrukte blaf en een bescheiden kwispelstaart.
Met een slakkengang ben ik richting het Utrechtse gefietst waarbij ik af en toe richting de naast gelegen sloot dreigde te glijden maar ik heb het uiteindelijk de hele weg droog kunnen houden. Het is natuurlijk absoluut af te raden je op één nacht ijs te begeven.
Eindelijk op het werk aangekomen zag ik een weinig appetijtelijk vochtspoor van onduidelijke substantie vanuit de neus richting oren lopen, toch wel knap gezien mijn geringe snelheid. Om begrijpelijke reden hiervan geen beeld. Afijn, gelukkig was het donker en kwam ik op dat tijdstip niemand tegen ;-)

Snotterige groet!

16 opmerkingen:

Wieneke zei

Ja hoor, ga effe gevaarlijk leven! Mensch, je had wel een belangrijk lichaamsdeel kunnen breken! Dat van die vieze neus... nou ja, maar je moet voortaan wel eerst even kijken of het glad is. Nou ja, in juli hoeft het niet :-)))

marjolijn zei

ppfff, dat was dus de 1e gladde fietstocht, dit seizoen, hoop niet dat er nog veel volgen.
Gelukkig heb je het goed rechtgehouden.
Pas goed op jezelf he, de weerprofeten roepen dat het morgen weer zo kan zijn.

Alice zei

Gelukkig was het hier niet glad, we moesten al vroeg in het ziekenhuis zijn, maar dat is zonder schuiven gelukt.

Soofy zei

Ha ha, twee nachtjes ijs maakt het nog gladder hoor. Gelukkig dat er bij aankomst geen ijsbreker nodig was :-D
Maar alle gekheid op een stokje, een botje is gauw gebroken hoor! Niet vergeten om na je oor :) -ook heupbescherming om te doen..

Mikelodeon zei

@ Soofy; ik vond mezelf ook eigenlijk wel een bikkel dat ik doorgezet heb, tja en wie niet waagt, wie niet wint ;-). het heeft me in elk geval een mooi en spannend blogje opgeleverd :-)

Roosnans zei

zo zo, dat is nog al wat, met risico voor eigen leven op de fiets stappen...hoorde alleen maar collega's en vriendin die op de fiets flink uitgegleden waren... en U heeft het toch maar mooi gehaald, daar in Utrecht!
chapeau!
grtz!

Redstar zei

Levensgevaarlijk eigenlijk om er met zulke gladde wegen en paden met de fiets op uit te gaan..! Hoe veel belangrijker is het om op tijd te komen dan gezond te blijven joh? ;-)

Me! zei

Grinnik, dat stel ik mezelf wel voor...

Natje zei

Dus het was glibberig.. Gelukkig goed aangekomen. Komt zeker ook door die super fiets van je :-)
Natje xxx

Martine zei

Poehé! Living dangerously noemen ze dat!
Gelukkig ben je heelhuids aangekomen.. En ja, dan is het toch wel erg prettig om een dochter te hebben die gek is op SMS-en terwijl ze in de bus naar school zit: Vanmorgen om kwart over zeven: Hoi, kijk je uit? Het is spekglad, ben bijna gevallen XXX

Zoet hè?

Min zei

Ik zie je zo glibberen, brrr.
Maar ja zodra de R in de maand is ga ik met zakdoek op pad.

ria zei

Ja ik heb ook beeld bij dat laatste hoor :-D

Linneke zei

Ik hield ook stevig mijn hart - en stuur - vast toen ik zoonlief naar school moest brengen. Een slippertje maken met twee telgen op de achterbank was niet meteen mijn grote wens voor die ochtend. Gelukkig ben ik in geen goot of gracht beland ...
En bij die snotterige groet kan ik me ook heel goed iets voorstellen aangezien alle grut jonger dan vier jaar momenteel weer loopt te snotteren en te hoesten dat het een aard heeft. Als die nieuwe job dan toch niet doorgaat, kan ik misschien beter verkassen naar Egypte? :-)

Lin's ding zei

Ja, Eline was voor het eerst in 4 jaar fietsen naar Hulst gevallen..ook hier was het glad dus. En om de gebruikelijke reden vind ik het jammer dat je foto ontbreekt...hihi

plato zei

Gelukkig is het goed afgelopen. Ik schaar mij in de rijen der waarschuwers. Mike, kijk toch uit, straks belandt je nog in de sloot.

Hier is het niet zo glad geweest. Maar dat komt nog wel. Denk ik.

Pasula zei

Hahaha als er 1 moment is waarop ik een foto vraag bij dit log van jou... ;-)