maandag 10 november 2008

Regen en wind...


De onophoudelijk neerstriemende regen op de terugweg vanmiddag deed mij verlangen naar drogere tijden. Terwijl ik tegen de wind in doortrapte schoot ik onbedaarlijk in de lach bij de volgende herinnering...

In de vorige eeuw, toen ik mijn brood nog verdiende op de Utrechtse stadsbus, reed ik op een zeer druilerige en herfstige zondagochtend over de Oudenoord, richting Centraal Station.
Er zat op dat tijdstip niemand in de bus en ik moest stoppen voor het rode verkeerslicht op de hoek van de Kaatstraat.
Ik hing een beetje over het stuur tot mijn blik getrokken werd naar een bewegend voorwerp op de stoep aan de rechterkant. Langzaam maar zeker kwam daar een gehavende paraplu door de wind aangedreven richting oversteekplaats.
Bij de zebra aangekomen hield de paraplu een beetje in, alsof of de plu wachtte om over te mogen steken. En ja hoor, met het op groen springen van het voetgangers licht, zette de wind er weer vaart achter.
Het was een zeer bizar gezicht om de gehavende plu toch 'een soort van statig' over het zebrapad te zien schuiven en de weg kaarsrecht te zien oversteken. Ik heb zitten schateren tot de plu om de hoek en uit mijn gezichtsveld verdwenen was.
Dat mijn verkeerslicht inmiddels weer op oranje stond mocht de pret niet drukken.

Soms kan ik heerlijk in de lach schieten van dit soort herinneringen. Dat moet een vreemd iets zijn voor andere zwoegende en zwetende fietsers op de route, maar ik zal het er niet om laten.
Schaterende groet!

14 opmerkingen:

Me! zei

Je moet de leuke dingen in het leven blijven zien. Goed nieuw is altijd plezierig.

Wieneke zei

Oh, dat moet inderdaad een schitterend gezicht zijn geweest. Kun jij niet eens wat herinneringen uit je bustijd ophalen? *kijkt Martha met scheef hoofd en vragende oogjes aan*

bellevien zei

Wat grappig dat je hier nog een herinnering van hebt. Hier van het zelfde weer hoewel we ruim 1200 km verderop zitten. Maar nu komt het: ik heb speciaal voor jou een log geschreven over de "falukorv" ha, ha.... ;0)

Alice zei

Dat beeld heeft zeker enorme indruk op je gemaakt. Het lijkt me ook wel een komisch gezicht.

Terrebel zei

Heerlijk, zo'n binnenpretje. Dat er nog velen mogen volgen.

marjolijn zei

Leuk, zulke mijmeringen.
deze gebeurtenis zal erg leuk geweest zijn om te zien.
Succes vandaag he! Ik hoop dat je wind op de rug krijgt.

Redstar zei

Dat zijn leuek herinneringen ja ;-)

Anoniem zei

Even proberen of dit werkt. Ik ga je log straks beter lezen, hoor!
Thérèse

Thérèse zei

Nu de officiële weg bewandeld. Eens kijken....

Mikelodeon zei

@ therese; je kunt het! Hoe doe je die officiele weg nu? Dat weet ik weer niet.

sillyme zei

Juist leuk om heerlijk te lachen!!

Thérèse zei

Met hulp...en nu weet ik het ook niet meer.
Je logje gelezen nu. Ja, een reuze komisch gezicht moet dat geweest zijn. Ik heb dat ook wel eens, dat ik zo moet lachen bij een herinnering. Nou, beter schateren dan zo'n sikkeneurige toet.

Natje zei

Ja ik zou ook echt schateren! Leuk! Kan me voorstellen dat dat een glimlach op je lippen doet verschijnen! Liefs natje xxx

Roosnans zei

mooi verhaal, mooi verbeeld!
grtz!