vrijdag 21 november 2008

Stevige bries...


Vanochtend was ik erg opgelucht dat ik nog van een vrije vrijdag kon genieten. Het klonk bijzonder onaangenaam buiten, ik hoorde de regen van het slaapkamerraam gutsen. Gelukzalig heb ik me nog maar een keertje omgedraaid in mijn bedje en stond om 9 uur geheel verkwikt naast de echtelijke sponde.

Lief had hele vroege dienst en had mij 's ochtends gevraagd om de vuilniszakken met plastic (ja in Houten zamelen we ook dat apart in) aan de weg te zetten. Aan lichaamsbeweging deze ochtend geen gebrek, in tegendeel, ik kreeg het gebrek.
De hele ochtend ben ik in de weer geweest om die krengen uit tuintjes en onder auto's vandaan te halen en heb ze op gegeven moment maar weer in de garage gezet. Uren later zag ik de vuiliswagen aan komen rijden, zij moesten natuurlijk de zakken ook overal vandaan halen, en liepen daardoor vertraging op, in elk geval kon ik mijn zakken nog tijdig aan bieden.

Verder was vandaag de laatste dag dat de buurtsuper open was. Niets vermoedend toog ik met mijn boodschappentasje richting winkel, pakte een karretje en vond al dat er zo raar naar mij gekeken werd. Eenmaal binnen werd het me al gauw helder waarom, alle artikelen werden met 50% korting verkocht en het was duidelijk dat al velen mij waren voorgegaan.
Er stond hele maal niets meer in de schappen en wel rijen dik voor de kassa, leeg dus, net als mijn kar die ik maar weer teruggezet heb.

En straks mag ik met de kinderen van een vriendin pannenkoeken gaan bakken. Als dat goed afloopt zonder al te veel schade aan de keuken dan kunnen we nog een 'Haegsche Kruidkoeck' fabrieken met elkaar.
Bakkende groet!

9 opmerkingen:

Thérèse zei

Wat een dag, zeg! En van die buurtsuper...iedereen wist het kennelijk, behalve jij. Heel herkenbaar.
Hopelijk worden de pannekoeken mooi bruin en nietg zwart; anders is er misschien nog een buurtpatatbakker??
Succes!

Me! zei

Ik kom ook overal te laat achter...

Alice zei

Humm lekker pannekoeken, dat wordt een heel feest.

Redstar zei

Buurtsupers die verdwijnen is een slechte zaak. Of komt er wat voor terug?
Hier 'hadden'we een dorpswinkel, maar die sloot twee jaar geleden zijn deur, en toen was er hier niets meer..

hanscke zei

Uitgeslapen achter de zaken aan hollen, dat vind ik humor hebben

Soofy zei

De beslissing voor een 5daagse werkweek had ik nog niet gesnapt. Je bent de enige dus niet die achter de feiten aanloopt.
De kans op vitamientjes van de glazenwasser wordt daardoor met 20% vergroot, hoewel je niet zit te wachten op dAt uitzicht, begrijp ik haha

Anoniem zei

Ja, de storm zorgt wel voor verplaatsingen.

Als die buursuper weggaat, waar haal je dan je spullen? Of zijn er meer buurtsupers?

Plato

marjolijn zei

Dat was dus een dag met hindernissen. Hoop dat het pannekoeken festijn weer veel goed gemaakt heeft!!
Geniet van het weekend.

Mikelodeon zei

@ Thérèse; ik wist het wel maar als zoveel dingen vergeet ik dat ook weer ;-)

@ Redstar; deze buurtsuper (de Boer)wordt overgenomen door de AH. ons dorpsplein is nog steeds het kloppend hart van Houten daar kan het nieuwe centrum 'het Rond'echt niet aan tippen.

@ hansche; haha, nu kan ik daar ook om lachen, ten tijde dat het zich afspeelde voelde ik me wat minder vrolijk ;-)

@ Soofy; ik hoop zo meer evenwichtig in werk- en vrije tijd te creëren. Als dit niet 'werkt' zal ik kijken of ik minder uren kan gaan werken. Fijn dat je zo meeleeft, gna gna ;-)