donderdag 20 november 2008

Uitzicht, of het gebrek daaraan...


Deze week klaagde ik over de donkerte in mijn werkend bestaan, waarop Roosnans vroeg in een reactie of ik geen ramen had. Zoals je kunt zien op bovenstaande foto heb ik aan ramen geen gebrek, de hele wand bestaat uit ramen. Helaas voor deze ambtenaar is het uitzicht vreselijk. De foto is genomen vanaf mijn werkplek en dit is mijn uitzicht. Zelfs als de zon uitbundig schijnt krijg ik daar niets van mee omdat deze kamer aan de noordkant ligt en eigenlijk altijd hetzelfde uitzicht biedt in de vorm van dit immer glimmende poepbruine dak.

Natuurlijk kan ik wel schuin op straat kijken richting Neude en naar links de Oudegracht maar dan moet ik met mijn neus tegen het raam aan gaan staan.

Soms komt er een bakje met glazenwassers voorbij, die hoor je dan van verre al aankomen omdat ze de arbeidsvitaminen hard meebrullen, dat geeft dan wel een komisch effect.
Misschien denk je nu dat ik alle tijd heb om uit het raam te kijken maar dat is niet zo. Ik heb een redelijk intensieve baan waarbij ik eigenlijk de hele dag vanachter de pc werk. En dan is het heerlijk om af en toe je blik op een wat weidser venster te mogen werpen.
Er zijn trouwens wel plannen voor een beter uitzicht, want we gaan verhuizen naar de dertiende etage en dat geeft deze burger weer moed.
Zoals het er nu uitziet zou dat ergens in januari gebeuren maar het zou mij niet verbazen als het nog wat langer gaat dueren. In april hoorde ik dat we in juli zouden verhuizen. Als van al dit uitstel maar geen afstel komt...

19 opmerkingen:

Redstar zei

Dus nu zit je ook nog eens vijf dagen per week met dat uitzicht. Dat is wel mider eigenlijk.. Ik zou daar niet echt tegen kunnen vrees ik..

marjolijn. zei

Oeps, dat zijn wel heel veel dakpannen ja, kan me voorstellen dat je er naar uitkijkt om straks een ander uitzicht te krijgen.
Wijde luchten en vogels te zien vliegen is wel leuker dan donkere dakpannen en af en toe een bakje met glazenwassers.
Hoop voor je dat het zeker geen afstel wordt.
Goed weekend, geniet er maar volop van.

Alice zei

Het is echt wel een heel saai uitzicht. Maar misschien heb je straks een mooier raam met een wijds uitzicht, na de verhuizing wanneer die ook komt.

Mikelodeon zei

@ redstar; ja het is niet echt aantrekkelijk maar ik hoop nu wel wat meer energie aan het eind van de dag over te houden. En als we verhuizen krijg ik een prachtig uitzicht op de dom :-) Ach nof ff volhouden...

@ Marjolijn; dank je , ik ga het lekker rustig aan doen ;-)

Anoniem zei

Nu begrijp ik de term "uit je dak gaan" wat beter. Tjonge wat een rot uitzicht. Misschien kun je wat mooie bloemen voor je raam zetten? Tot de verhuizing een feit is.

Kun je niet een ander plekje bedingen bij je baas? Of luister hij niet naar dit soort dingen?

Plato

Mikelodeon zei

@ plato, zie je die drie prachtige vrolijke rode neppers niet voor het raam? En mijn baas zit achter mij en zij heeft precies hetzelfde uitzicht ;-)

ria zei

tjonge, daar wordt een mens niet vrolijk van. Ik hoop met je mee dat de verhuizing in elk geval doorgaat.

Anoniem zei

Ik weet niet waarom, die glazenwassers blijven steeds maar weer voor mijn geestesoog hangen. Is het wat om het abonnement te verhogen? Wellicht hebben ze wat vitamine D over! Ik gun het je zo.

Anoniem zei

Soofy dus

Me! zei

Je kunt natuurlijk ook Bin Laden bellen. Dan kan die een zure bom op dat gebouw gooien...

Natje zei

Van dat uitzicht zou ik depri worden. Hopelijk verhuizen jullie snel!
Mijn nieuwe uitzicht zal straks ook vies tegenvallen...
Gelukkig natuur heel dichtbij. Liefs Natje xxx

Terrebel zei

Een paar jaar terug had je mij kunnen zien op het Neude. In m'n jarretelletjes. In The Rocky Horror Picture Show. Met een beetje geluk staat het betreffende foto-album nog op Rockyhorror.nl. Tsjek it, weet je!

(En elke keer dat je even uit het raam kijkt, denk je gewoon even aan die foto van mij. Of je print'm uit en zet'm in een lijstje in de vensterbank. Zeker weten dat de aanval van depressie afzwakt. Of juist niet natuurlijk. ;-)

Terrebel zei

Het juiste foto-album zojuist gevonden: http://www.rockyhorror.nl/gallery/view_album.php?set_albumName=neude

Zie maar of je mij vindt tussen de andere...eh...personages...

Roosnans zei

tja, das erg saai. Als je naar de 13e gaat, ga je daar in ieder geval op vooruit. Ik was ooit bij een klant, 14 hoog in onze wijk, vandaar kon je heel de stad overzien, geweldig. En iedere keer anders, afhankelijk van weer en wolken! Das dus een stuk leuker!
Hou je haaks daar!
grtz&hug

Mikelodeon zei

@ terrebel; ik heb idd de vrijheid eben genomen om die foto's te bekijken en denk je te hebben herkent in de personage van een met rode boa en zwart corset dragende figuur uit de HPS. Merkwaardige cultfim, heb 'm ooit in Amerika gezien in 1980, was een waar fenomeen kan ik me herinneren. Dank voor de link in elk geval, ik heb een brede smile op mijn gezicht :-)

Wieneke zei

Jakkes! Ik stuur er de Arbodienst op af, hoor. Onze Martha zit helemaal niet leuk daar.

Pasula zei

Gelukkig leidt je drukke baan lekker af, het is idd geen fraai uitzicht, maar ach, hier kijk ik uit over de snelweg. Ook niet echt spannend ;-)

geertje zei

Geen stimulerend uitzicht, Martha! Een mens heeft schoonheid nodig. In eigen omgeving en in werkomgeving. Misschien kun je een schilderij met natuur erop aan de muur hangen...
En maar hopen dat je nieuwe plek beter wordt.

aargh zei

Vreselijk! Dit is echt iets om heel treurig van te worden! Maar houdt die dertiende in gedachten, dat moet een fantastisch uitzicht zijn!