dinsdag 30 december 2008

Hemelse bollen...


Het is wat rustiger op het werk waardoor ik me heb gepermitteerd om bij aanwezige collega's op de 16e etage enkele vers gebakken oliebollen te nuttigen.
De maker van de oliebollen pochte gisteren namelijk de lekkerste oliebollen van de wijde omtrek te bakken. Smulpaap als ik ben hoefde ik weinig aanmoediging om dat proefondervindelijk vast te willen stellen.
Met de trap, jawel, naar de 16e getogen van de Neudeflat alwaar de bepoederde bollen me toelachten.

"Neem mij, neem mij" riepen zij in koor, tja en hoe kan ik die lieve aanmoedigingen nu weerstaan? Alleen al de geur was heerlijk en de smaak van de perfect rond gebakken warme zachte oliebol (doch licht krokant van buiten) was hemels.
Het zijn met recht 'Royal balls' te noemen met oranje snippers en heel veel krenten op ambachtelijke wijze en met veel liefde vervaardigd. Ik heb gelijk een bestelling van 10 stuks geplaatst die ik vanavond ga ophalen. Ik kom zo het oude jaar wel door in elk geval ;-)

Vette grijns!

12 opmerkingen:

Thérèse zei

Goh, die zien er inderdaad hemels uit, jij smulpaap! Ik heb er net ook wat besteld; meestal bakte man ze zelf, maar we zijn nu met te weinig mensen.
PS Ik had vroeger 2 buurvrouwen, die ook altijd opschepten over hun bollen en hun aardbeien.
Ha, een logjes idee!!
Veel gezelligheid morgen!

marjolijn zei

Dat wordt opnieuw smullen dus.....smakelijk he!!

ria zei

Oh, ik ben vergeten ze te bestellen... ach ze zullen nog wel een paar bolletjes voor me hebben toch?

Soofy zei

Hier spreekt de enige, echte, ware smulpaap... mij liep het water in de mond! Voor mij geen voorproefje vandaag, morgen pas. Ik hoop dat de scouts goed kunnen bakken.

Rainbow Light zei

Ach zolang je er van geniet is het goed... toch?

NickN zei

Lekker hoor! Wij gaan ons wederom vol proppen met lekkernijen. Ik heb ze ook besteld!

Me! zei

Yammie... die heb ik op het werk niet.

Bolus zei

Ik hoor dat ook de hele dag op mijn werk: Neem mij, neem mij! hahaha!
Zonder gekheid: ik vind ze ook zo lekker, die versgebakken warme oliebollen. Alleen wanneer ze al een halve dag op een schaal liggen hoeft het niet meer hoor!

Mannie zei

Ik ben niet zo'n oliebollen liefhebber, ik ga liever voor een goede appelflap ;)

sillyme zei

Ik vond het erg leuk om hier te komen in 2008 en ik zie je weer in 2009!! Groetjes Sillyme
(enne woon jij bij die winnende kraam, wat een mazzel!!)

Redstar zei

Smakelijk, maar dat gaat wel lukken denk ik zo.

Martine zei

Oh, heerlijk! Dit jaar zijn wij voor het eerst BOL, Bewust OliebolLoos. Ik ben namelijk de enige in huis die ze echt lekker vindt. En dat betekent dus ieder jaar, dat ik de ganse voorraad naar binnen prop, terwijl dat juist niet de bedoeling...nou ja, verstandig dus. Saai maar verstandig.