vrijdag 12 december 2008

Knagen...

Onderschrift foto: "Ach vrouwtjelief toe blog niet meer..."

Heb jij ook wel eens het gevoel dat als je de deur dichttrekt dat er dan iets in je achterhoofd begint te knagen maar dat je daar even geen aandacht aan schenkt en je voortvarend op weg gaat in de nieuwe dag?
Mij overkwam het vanochtend en wat er zo knaagde bleek niet geheel onbelangrijk, mijn handtas namelijk met toegangspas, mobiel, portemonnee en nog veel belangrijker mijn camera. De tas was dus thuis op de stoel blijven liggen.

Helaas voor mij kwam ik er in Utrecht pas achter en was er ook geen tijd om terug te fietsen en 'm even op te halen daar ik mijn eerste afspraak had om 8.00 uur.
Goddank waren de goden mij gunstig gezind en kwam ik gelijk met een andere collega aan zodat ik in elk geval de werkplek kon betreden, zo vroeg is de gemiddelde ambtenaar in utrecht niet op zijn werk, zeker niet op vrijdag. Die exemplaren kun je echt op één hand tellen ;-)

Er zijn mensen die absoluut ontwenningsverschijnselen krijgen als ze zonder mobieltje zitten, ik behoor daar niet toe. Echter het niet hebben van mijn pinpas in combinatie met het tegenkomen van een mooie trui was gewoonweg stuitend. Het droge commentaar van lief die hier de financién doet:"elk nadeel hep een voordeel" deed mijn gemoed ook geen goed.

Helaas moet mijn voornemen om mee te doen met een pakkende foto aan de friday sky watch nog een weekje uitgesteld worden maar ik beloof beterschap en ga volgende week in de herkansing.

Als troost bied ik hier mijn uitzicht van dit moment aan...

11 opmerkingen:

Terrebel zei

Regelmatig blijft het mobiel met opzet thuis; soms wil ik gewoon even niet bereikbaar zijn maar bijvoorbeeld simpelweg een leuke middag/avond hebben met m'n kind(eren).

Redstar zei

Het gevoel ken ik wel ja. Er zijn overigens een paar dingen die ik echt niet vergeet mee te nemen, omdat ik altijd check of ik alles bij me heb voor ik mijn sleutels pak.

Alice zei

Gelukkig had je niet echt iets van de zooi die je altijd meezeult nodig. Wel eens lekker toch zo zonder bagage de wereld door te gaan.

ria zei

't Is bij mij een soort ritueel, eerst wordt de tas ingepakt omdat alles er naast ligt, eerder ga ik de deur niet uit. Mijn mobiel zit daar ook altijd wel bij, maar dat is zeker ook het eerste dat ik kan missen hoor.

Hanscke zei

Ik doe niet veel met mijn mobieltje, maar zonder dat ding voel ik me wel ongelukkig. Zonder portemonnaie met passen trouwens ook.

Me! zei

Met die troost kan ik leven... Zonder mijn bedrijfspas moet ik terug. Zelfs met die van een collega ben ik niet geholpen.

marjolijn zei

Tja, wat is een mens tegenwoordig zonder sleutels, beurs, mobieltje, niets toch.
De hele wereld zit daar aan vast.
Ik kan ook niet zonder.

Pasula zei

Toevallig droomde ik een paar dagen geleden dat ik mijn tas ergens in een winkel had laten staan en wist niet meer welke winkel....
Ik weet nog wel dat ik een lichte paniek voelde. Tja in mijn tas zit zo'n beetje alles. Gisteren heb ik de sleutels voor het eerst maar in m'n broek gedaan en ik zat te denken, zoveel jaar geleden had ik nog geen tas, dus wat deed ik toen met de spullen?? Ik nam dus veel minder mee en propte allesin m'n zak. Een mens heeft tenslotte ook niet dagelijks alles nodig wat zich in een tas bevindt. ;-)

Veerle zei

wat een schattige foto! Het is vast lekker warm achter die laptop :)

Filo zei

Ik parkeerde vrijdag mijn autootje in de garage van het werk, waar je alleen met sleutel binnen kunt komen, en liet daarna de sleutel doodleuk in de auto liggen.. Dus toen ik naar huis wilde, na een lange moeizame dag... pff. Ik zal je de details maar besparen ;o)

Soofy zei

even een testje