donderdag 11 december 2008

Nieuws van nicht Nienke...


Mijn supernicht Nienke Eijsink heeft een korte documentaire/film gemaakt "Het Boek van Raven" .

Als ik het goed heb begrepen is dit een onderdeel van 'Made In Holland' en wordt vertoond tijdens de Roze Filmdagen in Cinema de Balie in Amsterdam en zal daarna in internationale roulatie gaan.
De deels geanimeerde korte documentaire gaat over de vierjarige Raven die twee moeders heeft. Raven is daar heel luchtig over en zegt 'Ik ben blij dat ik geen vader heb, hij speelt nooit met me, wat heb je er eigenlijk aan?'
Nu hebben zijn moeders speciaal voor Raven een boek gemaakt over zijn leven. Hoe zal Raven reageren op waar hij vandaan komt?

Helaas gaat het mij niet lukken om deze film te zien en ik denk dat er misschien ook wel de nodige reacties op zullen komen. Zelf ben ik van mening dat een kind prima grootgebracht kan worden bij een lesbisch- of homostel. Maar ik ben ook benieuwd naar het vervolg, als kleine Raven op zoek gaat naar een rolmodel, onontbeerlijk voor het ontdekken van zijn eigen ik.

Hier kun je alvast een voorproefje zien

10 opmerkingen:

Redstar zei

Ouders zijn ouders, ongeacht de geaardheid vind ik ook. Ik ken ouders die hetro zijn, maar waar ik soms echt grote vraagtekens zet bij hun opvoedkunde, dus.. het zegt niets..

marjolijn zei

Ik denk dat Raven heel gelukkig is bij zijn 2 moeders.
Jammer dat je de film niet kunt gaan zien, maar misschien hebben ze later wel een dvd.

Alice zei

Geweldige nicht heb je zo te horen, om maar zo'n intrigerenden documentaire te maken. Ik hoop dat ie op tv komt. Lijkt me echt de moeite waard om te kijken.

ria zei

Helemaal met Redstar eens. Het komt wel goed met Raven.
Leuk hoor zo'n nicht ;-)

Soofy zei

Heel toevallig ken ik Raven. Het zit wel goed, hij noemt zichzelf "de directeur"

Soofy zei

;-D

Me! zei

Ik weet het niet, ik denk dat twee liefhebbende mensen dat heel goed kunnen. maar een man en een vrouw hebben een andere wijze om met kinderen om te gaan.

Pasula zei

Het lijkt me een boeiende film, ik hou de titel in elk geval in de gaten.

Terrebel zei

Iedereen kan een rolmodel zijn: een leraar, een buurman, de kruidenier op de hoek...Het gaat erom wat voor waarden een kind wordt bijgebracht. Wat de sexuele voorkeur is van degeen die dat doet doet absoluut niet ter zake. Immers: zal een kind dat door twee donkere mensen wordt opgevoed automatisch een hekel krijgen aan blanken? Natuurlijk niet!

aargh zei

Ik wilde schrijven dat rolmodellen overal te vinden zijn, het hoeft niet de vader te zijn, maar dat schreef Terrebel dus ook al.
Maar leuk, zo'n supernicht ;-)