zondag 21 december 2008

Tevreden zijn...


In deze periode van het jaar is het niet zo vreemd om eens even stil te staan bij de afgelopen maanden. 2008 was voor mij een bewogen jaar maar goed dat is eigenlijk elk jaar wel ;-)
Vandaag heb ik het besluit genomen dat het goed is zoals ik ben, wellicht nog steeds met 20 kilo overgewicht en ik heb mijn best gedaan om er meer vanaf te krijgen maar het lukt me niet ondanks al het extra bewegen en herbalife.
Vandaag besluit ik dat het goed is zoals ik ben, ik accepteer dat ik geen slanke den zal worden, het is goed zo.
Dit blogje is niet bedoelt als vrijbrief voor mezelf om weer overal mijn tanden in te zetten maar meer als berusting en acceptatie wie ik ben.
En dat is een prima mens met een maatje meer.
Tevreden groet!


15 opmerkingen:

hanscke zei

EEn hele wijze beslissing lijkt mij. Het leven is veel meer dan een streven naar een streefgewicht. Bovendien is het tijdsbeeld afhankelijk. Accepteren van zoals je bent is het begin van gelukkig kunnen zijn.

Roosnans zei

Helemaal mooi, dat voelt vast veel lekkerder zo! En een tevreden mens ook nog!
lieve groet

Redstar zei

Tevreden zijn is het aller aller belangrijkste wat er in het leven is :-)

Me! zei

Een mens moet gewoon tevreden zijn met zichzelf. Dan is het leven goed.

Lin's ding zei

Je bent wie je bent en zoals je bent is het goed! liefs van hier

Soofy zei

Je ziet er goed uit, je kleedt je leuk en jouw besluit maakt je alleen maar beter! Geweldig Martha. :-))

marjolijn zei

Mooi zo een tevreden mens, kan de hele wereld aan....!!

ria zei

En die voeten kunnen ook zo op een bon ;-)

Rainbow Light zei

Eindelijk geen strijd meer ;-), succes met het genieten en accepteren. He, wat een rust zal dat innerlijk geven?

Pasula zei

Heel goed Mike, dat is de juiste spirit!!!

Thérèse zei

Wat je allemaal meegemaakt hebt afgelopen jaar, weet ik niet zo, omdat ik nog niet zo lang bij je kom lezen.
Maar je voornemen lijkt mij prima: ja gut, je kunt wel zo veel willen, maar als dat nou steeds maar niet lukt, krijg je ook de pé in.
Welja..... en zeker, het zijn hele mooie voeten.....

plato zei

Goed idee. Bij mij moet er ook 20 kilo af maar lukken ho maar. Ik ga je voorheeld volgen.

aargh zei

Het gevoel dat er altijd maar iets moet, dat het nooit goed is, daar wordt een mens niet gelukkig van, de een is nu eenmaal een spriet, de ander niet ;-) En wat is dat toch mooi, dat we allemaal anders zijn. Je goed voelen, daar gaat het om.

Martine zei

Dat kan een hoop rust geven. Ik ben nog niet zo ver, maar ik vind het knap van je.

Min zei

Mooi besluit, geen streefgewicht meer maar tevreden zijn met jezelf.