maandag 22 december 2008

Vakantieleed...










Vanwege wat bizarre omstandigheden vandaag een blogje uit de oude doos.
Het betreft een vakantieverhaal van een oud collega.

Tja, je bent jong en wil op vakantie, dan ga je toch gewoon! Zo gezegd, zo gedaan en werd er met een otootje richting oosterburen gereden.
Collega S. en vriendin met een hoop lol die, ongehinderd door ook maar enige kennis van de Duitse taal, toch daar kwamen waar ze wilden zijn.
Misschien waren ze dan wel jong maar uit een ei kwamen ze zeker niet want elke keer als ze het otootje parkeerden in een Duitse stad dan schreven ze de straatnaam op een papiertje om zo weer het voertuig terug te kunnen vinden. Niet dat ze het eigenlijk nodig hadden want ze vonden eigenlijk altijd het vehikel op eigen 'kracht' terug.
Het zal zo'n beetje aan het eind van de vakantie zijn geweest dat de prille dames na een uitgebreid stedelijk bezoek weer het voertuig wilden opzoeken. Jammergenoeg kwamen de dames er deze keer niet uit en moest het papiertje met straatnaam er aan te pas komen. De dames klampten een Deutsche Polizist aan en begonnen aan hun charme offensief om de diender met handen en voeten duidelijk te maken dat ze hun voertuig zochten en dat het otootje in de straat op het papiertje moest staan.
De agent schoot bij het lezen van de straatnaam onbedaarlijk in de lach, op het papiertje stond namelijk , je raadt het al "einbahnstrasse".

10 opmerkingen:

Silvia zei

hahahaha,collega S.. zit hier weer even met het schaamrood op de kaken.Al is het inmiddels al meer dan 30 jaar geleden,hij blijft leuk.
Ik zet maar even niet mijn naam onder dit verhaal hahaha
Dikke knuf.En voor een ieder die dit leest..fijne feestdagen toegewenst.

Silvia zei

hahahahhaha,wilde mijn naam niet vertellen,maar reageerde met mijn identiteit als google/blogger om een berichtje achter te laten.En wat staat er boven aan hahaha.Heus,ik ben niet altijd zo dom hoor..grrrr...pfff

geertje zei

Gelachen om dit verhaal! Zelfde als je rijdend door Duitsland denkt dat het plaatsje Stau wel erg vaak in de buurt is... :-)

marjolijn zei

hahaha, leuk.....!!
Dat is dus zoeken geworden.
Maar ik hoop wel terug gevonden.

Plato zei

Hilarisch. Maar hoe hebben ze het autootje dan toch terug gevonden? Dat wil ik ook wel graag weten.

SILVIA DUS? Dat het maar duidelijk is hè?

Me! zei

Geweldig van Silvia, zo ken ik er ook nog ene... Toch eens aan denken om die op de log te zetten.

Redstar zei

Hahaha Geweldig, en dan de reactie van Silvia eronder :-) Zulke verhalen zijn altijd leuk.

Mikelodeon zei

@ Silvia; het blijft lachen met jou, volgens mij heb ik nog wel een smeuïge anekdote met jou in de hoofdrol ergens...

Pasula zei

Oeps... da's dan weer lekker. Hopelijk hebben ze het autootje toch nog teruggevonden.
Ooit was ik ook op pad met iemand met een auto en maakte ik een digitale foto van de straat waar we stonden geparkeerd. Even later kwam dat goed van pas, aan het einde van de straat stond een hotel en die was gelukkig duidelijk te zien op de foto.

Anoniem zei

Bij de post in amsterdam moeten ze soms op de raarse adressen bezorgen, b.v. een brief uit Saudi-arabia, keurig geadresseerd aan: Verboden te Wateren.
fialas.