woensdag 7 januari 2009

Klemtonen...


Ik heb hier al eerder vertelt over mijn 'carriëre' als buschauffeur. Gisteravond schoot mij weer een hilarisch moment binnen van het examen wat ik aflegde om mijn chauffeursdiploma te halen. Onderdeel daarvan is kennis van dieselmotoren, een soort van sleutel diploma voor pech onderweg. Nu was dat onderdeel voor mij als chauffeur op de stadsbus niet zo heel erg belangrijk, de monteurs reden in wagentjes rond en je mocht zelfs niet naar de motor wijzen van ze.
Maar goed het onderdeel was wel verplicht dus heb ik de theorie uit de boeken goed bestudeerd om ten tijde van het examen toch een beetje beslagen ten ijs te komen.
Op de dag zelf trof ik twee heren, de een nog serieuzer dan de ander en ik voelde dat ik gekeurd en bejegend werd ,'daar heb je weer zo'n rijdende muts'. Ik was heel blij het studiemateriaal goed bestudeerd te hebben en had zoiets van 'kom maar op met je vragen'.

Het ging me allemaal vlotjes af en ik zag de heren goedkeurend knikken tot het onderdeel 'nokkenaslager'. Ik begon te vertellen hoe dat werkte en en waar het voor diende en zag één van de heren rood aanlopen en de andere maakte vreemde hikgeluiden. Niet begrijpend keek ik ze aan, na enkele minuten konden ze weer redelijk uit hun woorden komen en vertelden ze me dat het de nokkenas-làger is en niet de nokkenà-slager zoals ik 'm genoemd had.
Ach ik was geslaagd en dat was belangrijker dan mijn gedeukte ego ;-)

13 opmerkingen:

marjolijn zei

Leuk, het is maar net hoe je de klém-toon legt he!

Hermieneke zei

Dat was dus een geval van onbegrijpend lezen ;-).

Terrebel zei

Zo had ik een collega die serieus dacht dat "folderen" werd uitegsproken als in "solderen" met een "f". Ook grappig.

Mannie zei

Ach je was wel geslaagd en dat is het belangrijkste hoe je dat ding ook noemt maakte dus nie uit ;)

Redstar zei

Alleen een nokkenas vervangen tijdens pech onderweg zie ik je niet snel doen. Niemand trouwens :-)

Bolus zei

om pijpetuitje, hijenavel en bommelding maar niet te vergeten! Haha

Soofy zei

Hahaha ik hooor het je in al je onschuld zeggen, maar ook: geef mij maar een onsje nokkena... hahaha

@bolus, hijenavel?

Martine zei

Ach, gezien het feit dat je je verhaal zonder schroom vertelt, zal dat ego vast allang uitgedeukt zijn.Hé!...uitdeuken, ook handig om te kunnen als je de hele dag door de stad rijdt..

aargh zei

:-))
Je kunt er ook best mee slaan denk ik, en jij bent tenslotte ook geslaagd met je nokkena! :D

Me! zei

Ik zeg maar zo, zeg maar niks...

hanscke zei

Vol bewondering zucht zij Ben je ECHT buschauffeur?

ria zei

Hahaha. Die bommelding van Bolus komt mij ook erg bekend voor :-)

plato zei

Whahahahaha....dat bedenk je toch niet. Geweldig. Ik wist niet eens dat er iets als een nokkena bestond. Laat staan een slager.

Bedankt voor je humor. Mijn hoofd komt weer een beetje uit de plooi.