maandag 19 januari 2009

Zonnestraaltjes...


Het is me gelukt om vandaag twee keer droog over te komen en dat vind ik, gezien alle neerslag, zeer vermeldenswaardig ;-)

Ook moet mij van het hart hoe geweldig knap ik het vermogen van een kat vind om de lekkerste plekjes te vinden. Bij kou en donkerte wordt er in huize mikelodeon gevochten om het lekkerste plekje bovenop de kachel, mits ie op de waakvlam staat natuurlijk.
Bij het kleinste zonnestraaltje worden alternatieve plekjes gevonden van de vensterbank tot een klein stukje uitstekend stukje schouw.
Vanmiddag mocht ik getuige zijn bij binnenkomst van een gelukzalig spinnende Foster in de zonnige vensterbank en een net zo gelukkig spinnende Tooheys die zich speciaal voor de foto even netjes, zoals dat een dame betaamd, zittend in een reepje zon liet portretteren.
Ik zou er bijna naast gaan zitten en even heerlijk wegdromen.
Zonnige groet!

21 opmerkingen:

Sharath Patil zei

Hello,

My name is Sharath Patil. I noticed your exquisite pictures of a tower's silleoute during a hazy sunset. Just out of curiousity, are you from Germany, and if so, what part.

If you get a chance, maybe you could read some of my articles.

Redstar zei

Hier was het heel de dag droog, maar op het moment dat ik dit schrijf, zie ik mijn auto niet meer staan door de regen.. Anyred, het was een heerlijk dag.

marjolijn zei

Fijn dat je toch onderweg tenminste droog gebleven bent, hier was het niet mogelijk geweest, de hele dag geplensd, niets aan, grijs en somber, echt blue monday weer..!!
Op naar beter zal ik maar hopen.

NickN zei

Katten weten te genieten van het leven.....

Soofy zei

Ze geven je het goede voorbeeld! Laat het niet voor niets zijn :)

Lin's ding zei

oh wat hebben ze het weer goed uitgekozen, zou er plat op m'n buik voor gaan liggen denk ik..hihi

Sandra zei

wat lief!

Thérèse zei

Ja, die katten weten het wel. Toen ik er nog twee had (nu nog één) zag ik ze ook op de raarste plekken zitten en ja hoor: in het zonnetje of onder de verwarming.
Volgens mij zijn het echte levensgenieters...

Terrebel zei

Katten zijn bij uitstek luxe-diertjes. Zoe je een comfortabele plek? Vind de kat!

Me! zei

En roken en drinken doen ze ook al niet... Het ideale leven.

Pasula zei

Een echt lichtpuntje!
Katten zijn ook zo fotogeniek, ik weet nog toen ik katten had dat er vaak geen dag voorbijging of ik zette ze weer op de kiek...

hanscke zei

Ik was net te laat met Sjors uit te laten. Maar dan doet hij zijn behoeften en gat danmeters achtr mij lopen en als ik dan omkeer rent hij voor mij uit.

Martine zei

Prachtig! Zo helemaal Kat.. Dank je wel, dit zijn plaatjes waar een mens van zou gaan spinnen.

Alice zei

Heerlijk zo'n streepje zon met een kat erin. Ik wou soms ook wel dat ik een kat was. Lekker de hele dag slapen.

Marion zei

Hej,

Wij wonen inderdaad op een eiland ;o) Heerlijk op wandelen/fiets afstand van 2 km. Dat is echt een geluk!
Soms zou je zo willen ruilen, met de kat dan.

geertje zei

Dat doet me erg verlangen naar de tijd dat Muis nog overal op en bij kon. Nu ligt ie meestal, wel lief en wel spinnend, op de vloer... Het gaat wel wat beter met hem, maar hij is erg eenzijdig in zijn settle-plek keus.

Mannie zei

Die katten weten de plekjes altijd wel te vinden inderdaad. Soms lijkt het me heerlijk om een kat te zijn

Min zei

Op dit moment zitten kat en ik samen voor de PC.
Het enige verschil ik zit voor het toetsenbord, zij zit er achter.

ria zei

Deze had ik gemist, ik vertrouw tegenwoordig blindelings op Bloglines, maar af en toe glipt er toch eens een postje voorbij.
Slaaplekkervoorstraks groet terug ;-)

Filo zei

Zo'n zonnestraal kunnen we hier ook wel gebruiken!

Volgend leven kom ik terug als kat.. lijkt me geweldig

materials zei

jiewu98
oluoba66
bacailuona
xinxilan01
moxige