woensdag 11 februari 2009

Groter virtueel denkraam....


Vandaag was een heugelijke dag. Na maanden van afzien qua traagheid van de werkpc hebben we uitbreiding van ons intern geheugen gekregen. Gemiddeld deed mijn pc, en ik was geen uitzondering, er 20 minuten over om ingelogd en het netwerk opgestart te krijgen.
Nee de Utrechtse ambtenaar dààr ligt het niet aan, het is de techniek, of wàs de techniek lievergezegd. Nog steeds vervelend is dat als je 15 minuten niet achter je pc zit deze automatisch afgesloten wordt en je dus weer van voor af aan mag beginnen. Dat is helaas nu nog steeds zo en daar kunnen we niets aan veranderen, maar vanaf nu lukt het in amper 4 minuten de hele handel te herstarten.
Nu ben ik wel benieuwd hoe lang het duurt voordat deze uitbreiding van geheugen weer een uitbreiding wenst maar dat merken we vanzelf nietwaar.

Kon ik mijn eigen geheugen maar zo makkelijk updaten, het voelt zo af en toe alsof mijn interne harde schijf in de bovenkamer aan vervanging toe is. Er gebeurd zoveel in zo weinig tijd, het is net alsof de wereld steeds sneller gaat draaien. De dagen vliegen voorbij en ik ben nog niet bekomen van het een of het volgende dient zich al weer aan. Pfff, ik verlang in elk geval alweer naar de rust van een heerlijke vakantie.
Onrustige groet...

18 opmerkingen:

ria zei

Het scheelt in elk geval een hoop ergernis voorlopig :-)

natje zei

Ja vakantie verlang ik ook wel naar.. alhoewel.. hoef eigenlijk alleen naar buiten,de sneeuw in. Ga dat morgen misschien wel doen. Eerst effe schilderen. Natje xxx

Redstar zei

20 minuten is ook wel erg lang ja. Als de systeembeheerder zijn werk goed doet, heb je aan die uitbreiding wel even voldoende :-))

Terrebel zei

Voor de pc zeggen we "defragmenteren". Voor onszelf hebben we't over "Even alles op een rijtje zetten." Weinig verschil dus.

Me! zei

Laten we eerst straks maar eens aan het weekend gaan denken.

Alice zei

Lekker als je pc weer sneller start, dat geeft je een kwartier extra om te werken, pure winst voor je baas.
Ik denk dat we allemaal inmiddels verlangen naar zon en warmte, tis weer eens een lange winter.

marjolijn zei

Ja, als het werkuren gaat kosten, wil de baas er wel wat aan doen, he!
Op naar de vakantie dan maar....

Rainbow Light zei

Fijn zo'n uitbreiding... en de wereld is een spiegel toch? Dus dan heb jij ook uitbreiding gehad... maar hou je rust hoor!!!

geertje zei

En dan lassen ze straks weer micro-pauzes in omdat je er te lang en of te veel achter zit... dat systeem hebben wij nl.: als je er langer dan zoveel tijd op bezig bent word je gedwongen te pauzeren.

Soofy zei

Het is een vreemde wereld. Ik kan nog net snappen waar het over gaat. Ik denk dat er veel in de pc zit dat opgestart moet worden, dus duurt dat lang. Maar dat ie zichzelf uitschakelt na 15 minuten: is dat niet in te stellen dan als er zo veel mogelijk is.
Zelf kan ik al enige dagen geen mail ontvangen. Sterkte voor ons beiden dus :-)

Pasula zei

Ja ik herken dat wel, dat onrustige. Er komen vanzelf weer rustiger tijden aan, zelfs zo dat je denkt: jee wat zal ik eens gaan doen? Haha, wishful thinking maar soms helpt het.

Wat betreft over je reactie: vond ik wel een goeie en ik zal er even op antwoorden. Ik doe alles intuitief, en daarom weet ik ook dat waar ik nu werk, ik me helemaal happy voel. Enorm leuke collega's, afwisselend en heerlijk werk en vele leuke bijzaken zoals uitstapjes e.d., en ik weet nu al dat als ik overstap, ik de mensen sowieso vreselijk ga missen, dus ik blijf lekker waar ik nu zit.

Mannie zei

Dat is zeker lang 20 minuten. Nu nog de boel optimaliseren en win je weer een minuut of mischien wel 2 ;)

Plato zei

Eigenlijk is 4 minuten nog erg lang. Want tijd is toch geld? Maar goed, ik ben het met je eens dat je soms je eigen brein ook zou moeten kunnen updaten. Ik heb nu al twee maal in korte tijd mijn fiets voor een winkel laten staan omdat mijn interne computer aangaf dat ik was komen aanlopen. Ik bedoel maar. Tja...pfff....euhh.

Afanja zei

Er is ook altijd wel wat mis met een computer. Problemen krijgen is geen enkel punt, er vanaf komen is weer heel wat anders. De mijne heeft momenteel ook kuren ...
Hoe dan ook, prettig weekend!

Afanja zei

Er is ook altijd wel wat mis met een computer. Problemen krijgen is geen enkel punt, er vanaf komen is weer heel wat anders. De mijne heeft momenteel ook kuren ...
Hoe dan ook, prettig weekend!

Thérèse zei

Fijn voor op je werk. Maar ons eigen geheugen dat is wat. Toch schijnen wij mensen ruimte zat te hebben, maar het voelt niet zo aan.
Ik kreeg laatst van iemand een cadeautje, een USBstick met een riempje eraan om mijn geheugen om mijn nek te kunnen hangen. Als dat zou kunnen....

Bolus zei

En zonder te kritisch te willen zijn: 4 minuten is ook nog best lang...

Marion zei

Jaah, Mooie foto, ik zag dat hek zo met die sneeuw ;o).... Ik heb altijd veelste veel om vast te leggen hahaha.... Over computers gesproken, wij hebben hier achteraf maar 1 snelheid hahaha... en dat is zoals je wel kunt raden niet de snelste.... mijn pc past zich hier aan de stressloze omgeving aan. Of en toe aaarghhhh maar 98% heerlijk. Fijne zondagavond. Ps gisteren zaten we 6 uur zonder stroom, das pas genieten hahah..