maandag 16 februari 2009

Locale opklaringen...

Ik had vandaag een straf windje tegen op de terugweg en mijn gedachten over deze werkdag pasten hier goed bij. Zware gedachten terwijl ik over mijn stuurgebogen stug doortrapte.
Langzaam maar zeker liep ik in op een oudere magere man met flapperende regenjas. Toen ik hem op zo'n 10 meter genaderd was zag ik verderop langs de kant van de weg de kippenkolonie tot leven komen.
De man fietste de eerste kippen voorbij die gelijk achter hem aan begonnen te rennen. Ook staken nu kippen de weg over richting man en begonnen ze hem tegemoet te rennen uit tegenovergestelde richting. De man minderde vaart en werd in no time omringd door tokkende en kakelende beesten.
Het enthousiasme van de kippen werkte zeer aanstekelijk op mijn humeur. Hoe kun je nu donkere gedachten houden bij de aanblik van zo'n komisch en vrolijk tafereel.
Ik verbaas me over de hoeveelheid intelligentie die een kippenkopje blijkbaar kan bevatten. Naast de ogen en snavel en de coördinatie van die twee kunnen ze blijkbaar ook een persoon herkennen, en hoe. Het was heerlijk om te mogen zien en het spijt me dat ik er gewoonweg niet aan gedacht heb hier een fotoserie van te maken.
De rest van de tocht naar huis heb ik met een big smile gedaan, zelfs de dikke regendruppels die korte tijd later uit de lucht vielen konden dat niet meer stuk krijgen.
Opgeklaarde groet!

14 opmerkingen:

Thérèse zei

Wieneke en Sophia zitten zonder verbinding met hun log, maar ik helemaal niet en jij dus ook niet.
Wij hadden vroeger kippen; het zijn hele slimme beesten; ze herkenden mij ook.
Ook kon je erg met ze lachen.Weet je, het klinkt gek, maar ze gedroegen zich zo 'menselijk'. Wij konden soms uren voor het hok zitten. LOL. Groet Th.

Natje zei

Een kippig verhaal met een smile. Van kippen heb ik geen flauw idee. Natje xxx

Me! zei

Soms is het gewoon jammer dat je er niet aan denkt om een foto te maken. Had wel leuk geweest.

Terrebel zei

Misschien herkenden de kippen zijn geur? Hoe dan ook weer een mooi beeld dat je hier schetst.

marjolijn zei

Wat kippen toch allemaal kunnen..... en gelukkig maar!
Jij bent in ieder geval weer opgeklaard.

Redstar zei

Een kip is zeer zeker slim genoeg om mensen te herkennen. Het is de mens die primitief is in zijn gedachte

fialas zei

kippen zijn gewoon vogels, wij stoppen ze wel in hokken, maar het zijn bosvogels.De bosvogels in de grote tuin tegenover mijn huis herkennen mij ook. Als ik de post uit de brievenbus haal dan begint er heel koor te kwinkeleren. tot de kraaien aan toe. Want ze weten dat ik voer strooi.

Pasula zei

Ja dat was zeker een grappig gezicht, ik kon het me zo voorstellen.
Dieren zijn echt niet achterlijk en dit bewijst het maar weer.

Roosnans zei

jij hebt toch vaak van die heerlijke anecdotes van die fietstochten van je! heerlijk!
hug!

hanscke zei

Wij hebben eens een wit kipje gevonden en die wilden we een thuis geven bij onze vijf kippen. Geen schijn van kans. Kip werd nietdoor de rest geaccepteerd. Krengen waren het

Bellavien zei

Echt jammer, had waarschijnlijk een schitterde foto reportage geworden, maar verhaal komt ook goed over. Dat te bedenken dat een hond hersen heeft zo groot als een Pinda dus een kip bezit op zijn minst een macoroni of rijst.....

Lin's ding zei

zo zie je maar weer dat er overal iets moois is om niet in je donkere hoekje te moeten zitten. Ik zag de plaatjes al bij je verhaal, dus miste de foto's niet hoor.

NickN zei

....en dat allemaal met een hersencel die ze hebben :-)

Filosofietje zei

Ja! Van dit soort situaties krijg ik nou ook een big smile! Geweldig!