dinsdag 3 maart 2009

Hakkuh...


Ik moet er nog steeds een beetje van bekomen. In 10 minuten kan je wereld knap op zijn kop staan. Ik had hier al geventileerd dat het niet van een leien dakje ging binnen ons team maar dat we er mee bezig waren en dat de 'aftrap' zou beginnen met een gesprek met mij. Ik had het een en ander op papier gezet waar volgens mij nog winst te halen was maar daar zijn we niet aan toegekomen. De manager vertelde me meer naar haar gevoel te willen luisteren, iets wat ik van harte toejuig. Helaas voor mij kwam daar achteraan dat ze geen vertrouwen in onze samenwerking had en daar ook geen energie in wilde steken. Ik geef gelijk toe dat we geen vriendinnen zijn, hoeft ook niet bij collega's maar ik acht mezelf professioneel genoeg om wel samen te kunnen werken, daarnaast heb ik het erg getroffen met mijn directe collega's. Haar boodschap was monotoon as usual. Ze mistte de persoonlijke klik die volgens haar onontbeerlijk was voor het welslagen van haar programma. Vervolgens ging ze over op de orde van alledag, mij volkomen flabbergasted achterlatend. Ik heb een levendige fantasie maar deze heb ik niet zien aankomen. In mijn beleving maak je afspraken met elkaar en mocht dat niet werken dan kom je samen tot een oplossing. Hiervan echter geen sprake, hup de botte bijl erin. Voor mij is het dan ook gauw klaar, ik ben te zeer een gevoelsmens om dan nog 'gewoon' verder te gaan met mijn werkzaamheden. Ik heb het wel geprobeerd maar zo'n 'out of the blue' boodschap komt toch wel even binnen.
Een gesprek met iemand van personeelzaken was gauw gemaakt en het oordeel is dat ik wegens 'niet overeenkomende karakters' zo snel mogelijk een andere werkplek krijg.

Zo kan het dus gaan, met mijn kop op het hakblok. Ik krijg wel veel steun van mijn directe collega's maar ik heb toch besloten even het een en ander rustig thuis weer op de rit te krijgen. Om het hoofd weer een beetje op orde te krijgen ben ik vandaag de keukenkastjes aan het opruimen, tot grote vreugde van lief. Ondertussen vraag ik mezelf af wat ik van deze situatie mag leren...
Ik ga nog een lade opruimen

25 opmerkingen:

Rainbow Light zei

Jeetje, en toch goed.
Wat je ervan mag leren....? De tijd zal het je leren zeggen ze. Dat er soms mensen zijn die wat onhandig met hun gevoel omgaan blijkbaar, dat is zeker heel bot hoe dat overkwam! En toch, je weet maar nooit wat voor moois je nu weer gaat tegenkomen. Je bent 'gewoon' klaar daar dus. En keukenkastjes opruimen is ook een geweldige manier om er vorm aan te geven, en daarna, stap voor stap verder toch?

Terrebel zei

Goed zo~ Een opgeruimd kastje is een opgeruimd hoofd. Succes!

Filosofietje zei

Allemachtig! Das ook heftig! Ik kan me voorstellen dat je daar echt even helemaal verbaast hebt gezeten.

Er is ongetwijfeld al iets veel beters voor je onderweg. Poets lekker je keukenkastjes, heb je er voor je gevoel te weinig dat ben je van harte welkom. kHeb er genoeg :o)

Wieneke zei

Gevoelsmensen zijn op sommige plekken gewoon niet handig, dus huppekee weg ermee (zo dacht jouw manager misschien, terwijl ze aan het hakkuh was)). Meid, wees er eigenlijk maar blij om. Zo leuk vond je het toch al niet, dacht ik. Wie weet wat een prima plek je nog gaat krijgen zo meteen. Ik kan je niet zeggen wat je van zoiets kunt leren, maar het is wel weer een ervaring, al is het misschien even uh...heftig binnengekomen. Kop op!!! Schud je haar naar achteren (nou ja :-)en stroop je mouwen op. Een paar frisse kasten zijn ook nooit weg :-)

Natje zei

Ik zou ook verbluft zijn! Maar ik weet zeker dat er alleen maar wat beters voor je uit zal komen. Succes met opruimen in huis en in je hoofd! Natje xxx

Plato zei

Die manager zal met zichzelf door het leven moeten. Als je zo je collega's wilt motiveren dan is je verhaal m.i. vrij kort. Maar daar komt ze nog wel achter.

Jij kan je op een andere werkplek ook bewijzen. En bovendien heb je dan weer eens een ander uitzicht.

Anoniem zei

Wat ik niet begrijp is de houding van pz. Is dat niet wat kort door de bocht of ben je uiteindelijk wel blij dat je daar weg gaat?

Hermien

Soofy zei

"Wat is hier positief aan" dacht ik. En ik wist ff niks. Toen las ik de reacties van je lezers en een warm gevoel begon daardoor in mij te stromen.
:-) :-) :-)
Ik voeg alleen een dikke knuffel toe

Thérèse zei

Nou zeg, idd met de botte bijl...en wat met die andere werkplek krijgen....je krijgt toch geen ontslag??
Je zou het haast ZELF nemen; zo kwaad zou ik zijn, tjonge, tjonge, wat een trut!!

Mikelodeon zei

@Rainbow: die opgeruimde keukenkastjes zijn de eerste winst in elk geval ;-)

@Wieneke; ik moet heerlijk om je reactie lachen, ik was eigenlijk van plan om morgen naar de kapper te gaan ;-)

@Hermien;ja PZ was erg tam, ik ben duidelijk ondergeschikt :-(

@soofy;de reacties van mijn collega's waren ook in elk geval hartverwarmend. Ik ervaar het bijna als een soort van ongeluk, plotseling is mijn leven veranderd en vaar ik een andere koers. Zaak voor mij om me flexibel op te stellen en mee te gaan met wat er komt. Ik heb volledig vertrouwen dat het goed komt.

Me! zei

Ik kan me voorstellen dat dat een slag bij heldere hemel was...
Ik zou me daar niet echt prettig bij voelen.

ria zei

Jeetje dat komt wel heel rauw op je dak zodoende. Ik begrijp dat je wel werk houdt maar in een ander gebouw of zo? Schone kastjes is nooit verkeerd ;-)

marjolijn zei

Pppffff, dat is even wat.
Goed dat je even pas op de plaats maakt en je keukenkastjes gaat opruimen.Dat werkt altijd...!!!
Goede moed he!!

Pasula zei

Gelukkig krijg je een andere werkplek, doormodderen is ook niet alles. Misschien ander werk dan je gewend was, maar wel rustgevender hopelijk. Niemand zou de hele dag opgescheept moeten zitten met een persoon waar het echt niet mee klikt. Ik wens je veel werkplezier op je nieuwe werkplek.

aargh zei

Hè bah, helemaal niet leuk, zulke ervaringen. Maar misschien brengt het inderdaad iets goeds. Ik hoop dat je een plek vindt waar je je lekker voelt, mensen zijn toch het allerbelangrijkste op je werk. Succes ermee Martha!

Redstar zei

Eigenlijk een beetje een herhaling dus? Want je vorige werkplek boterde ook niet helemaal als ik me herinner. Je kastjes zijn opgeruimd iig ;-)

Linneke zei

Goh meid, hoe herkenbaar!
Ik ben ook op een onverwachte en onverdiende manier aan de kant geschoven toen ik hoogzwanger was. Het heeft even geduurd om van de klap te bekomen maar ik bleef ervan overtuigd dat alles een bedoeling heeft en dat er zich steeds nieuwe kansen aandienen als je je ogen en oren maar openhoudt. Niets gebeurt zomaar.

Wat mij betreft: we zijn nu een klein jaar verder en ik voel me heel erg goed op mijn nieuwe werkstek.

Geef het dus even tijd maar blijf erin, en vooral in jezelf, geloven!

Succes ...

Wieneke zei

Hahaha, ik wou eigenlijk zeggen: gooi je haar los! Maar dat kan niet, vooral als je alweer naar de kapper gaat. Hejjegesien dat die vent zijn bril op heeft terwijl zijn kop eraf geslagen gaat worden. Stoerrrr !!

Roosnans zei

he gatver, ik had je zo een leuk werkplek gegund met toffe collega's en inspirerende leiding. Not dus. Nou ja, wel leuke collega's gelukkig.
Ik ben benieuwd wat er voor nieuws op je pad komt, maar toch wel beetje simpel om jou ergens anders neer te zetten, ik mag toch aankomen dat er ook een gesprek met de manager komt over haar functioneren????

Sterkte en dikke knuf

hanscke zei

Nee maar, wat heftig.Het is wel weer heel anders als vorig jaar bij mij het geval was, maar toch zie ik ook overenkomsten. Wel voelen dat er iets niet helemaal goed zit, maar niet zo'n onverwachte definitieve vernietigende aanval aan zien komen. Zoiets is heel erg. Ik leef met je mee en ik wens je sterkte met de verwerking hiervan. Niet het kopje laten hangen hoor.

Lin's ding zei

ruim jij maar lekker op dat ruimt je hoofd ook lekker op en verder vind ik het erg maf dat je ergens op moet zouten omdat iemand geen klik met je heeft en haar programma dan niet draait...HUH? is dit een kleuterklasje of is dit de volwassen wereld...afijn, de kleuters lossen dat beter op dan mevrouw de muts die daar op de verkeerde plek zit...

geertje zei

Helemaal eens met vorige spreekster: er hoeft helemaal geen klik te zijn om zakelijk met elkaar te werken op basis van afspraken! Dat doet de bedrijvenwereld toch ook niet... ik vind jouw manager erg kortzichtig hierin en als ik PZ was dan wist ik wel wie ik op een andere plek zette...
Maar neem deze kans om iets heel leuks/nieuws aan te gaan! Sterkte.

Pasula zei

O ja Mike, even helemaal offtopic: je vroeg naar het recept va de stracciatellacake: je kunt gewoon een pak bij AH kopen, er hoeft alleen maar 150 ml. water bij, beslag 6 minuten mixen en dan de oven in voor 55 minuten.

Martine zei

Nou moe! Knap van je dat het je lukt om even pas op de plaats te maken en de situatie van een afstandje te bekijken, vanuit keukenkastjesperspectief, zeg maar.. Maar leuk is anders, sterkte!

Zezunja zei

Poeh, heftige verrassing. Zet 'm op. In je volgende stukje lijkt het goed met je te gaan. Ik hoop dat het alleen maar beter wordt.