zaterdag 14 maart 2009

Opstaan en weer verder...


Het zijn roerige tijden en ik voel mij verre van 'in balans'. Hoe ik mij soms voel laat zich het best omschrijven als 'verongelijkt'. Ik voel me een klein meisje welke onrecht is aangedaan en dat is natuurlijk te absurd voor woorden. Ik ben een volwassen vrouw die best tegen een stootje kan of kon? Ik vind het vreselijk om me zo onzeker te voelen en vind het gelukkig nòg naarder om mezelf zo als 'slachtoffer' te zien.

Aanpakken en doorpakken dus! Ik merk aan mezelf dat ik de neiging heb mezelf te troosten met voedsel maar dàt doen we dus niet meer! Mezelf 'belonen' omdat ik me 'zielig'voel? NO WAY!

Nee, vanochtend ben ik opgestaan en heb ik na mijn shake het roeiapparaat opgezocht en heb 5 kilometer op onze concept 2 geroeid. Ik kwam in een soort van kadans van ritme en bewegen terecht waarin het leek dat de geluiden woorden fluisterden. Het begon met 'I hate you' die zowaar een kilometer later als 'I need you' klonken.

Bewegen is goed voor mijn lijf en geest en zo beweeg ik mij naar aanstaande maandag waar een nieuwe uitdaging wacht. Weliswaar tijdelijk, ik word er een soort van 'over de schutting gegooid' maar ik zal daar gewoon mijn beste beentje voorzetten. Ik ben de enige die ervoor kan zorgen dat ik het naar mijn zin heb en krijg. Zo, ik heb gezegd.
Bewogen groet!

18 opmerkingen:

Soofy zei

Je hebt alle recht je te voelen zoals het voelt. Je zou dat moeten mogen van jezelf. Sterker nog: omarm je gevoel, beleef het nog eens intens en roei dan verder zoals je inmiddels doet. :) Jij prachtmens!

Martine zei

Petje af! Thát's the spirit!

Redstar zei

Je moet je eigen gevoel volgen, en niet dat van een ander. Misschien moet je gewoon eens een half jaar vakantie nemen.

Dan komt er wellicht bovendrijven wat je echt zou willen. Volg je hart, en niet al je 'verplichtingen'

Wieneke zei

Goed zo! Zo mag ik het horen. En je láát niet met je gooien, hoor, denkdrom!

Mikelodeon zei

@ soofy; het voelt als onmacht en dat voelt k**. Ik roei en het lijkt op de woelige branding maar ik kom er wel.

@ Martine; jij weet als geen ander hoe dat troostvoer 'werkt' het blijft gevoelig :-(

@ redstar; je slaat de spijker op zijn kop, ik ben echter nog niet zover en zit zelf nog steeds te vastgespijkerd in een patroon, dat moet ik eerst loswerken.

Rainbow Light zei

Het is goed dat je uiting geeft aan je spanningen door juist wel te bewegen en goed voor jezelf te blijven zorgen, hoe moeilijk dat soms ook is. Dan zie je in dit soort tijden ook heel makkelijk de oude patronen terugkomen he? Dapper zet je je stappen en met jouw gevoel is echt niets mis, luister daar dus echt naar.
En wees de 'witness' in dit alles, identificeer je er dus niet mee, hoe lastig dit soms ook is, zie het van een afstand. Want je bent meer dan dit alles, geweldig mens.

ria zei

Goed zo! En lekker naar buiten ook, met je neus in de wind en schoonwaaien.

Me! zei

Je hebt gelijk. Jij bent de enige die er wat van kan maken. Al helpt het wel als je een paar echte collega's krijgt.

Mikelodeon zei

@ wieneke; nee joh, stel je voor, ze zouden er een hernia aan overhouden ;-)

@ rainbow; tja, herkenbaar zijn die patronen zeker. Ik weet dat ik niet 'mijn gedrag ben' en het lijkt me heerlijk als ik nou gewoon mag zijn wie ik ben, Wat is daar nou voor moeilijks aan?
pffff

@ Ria; ja bewegen en met mijn neus in de frisse lucht voel ik mij het beste. Jammer dan dat ik de hele dag weer binnen zal zitten vanaf maandag :-( Maar ik blijf wel lekker fietsen :-)

@ Me!; het zijn niet mijn collega's, daar had ik het deze keer erg mee getroffen. Ach er is altijd wel wat. ik ga er gewoon weer het beste van maken.

natje zei

Ik loop nog met mijn arm onder de ziel.. maar ik vindt het super dat je gesport hebt! Ik ga maandag weer! Fijn weekend nog! Natje xxx

marjolijn zei

Ja, meis, soms is het naadje pet allemaal, maar jij bent sterk, dat wist ik al. En jij hebt de spirit, ook dat weet ik. Je hangt zelf de nieuwe slingers alweer op. Het feestje komt later wel.
Ga er voor he!!
Maar eerst nog een hele fijne zondag.

Alice zei

Roeien lijkt me een mooie manier om in het reien te komen met je gevoelens. Goed dat je ze niet opgegeten hebt. Sterkte maandag.

hanscke zei

Je komt er wel, dat merk ik al lang. Je gaat niet bij de pakken neerzitten. Als je eens wist hoe ik mij vorig jaar jaar in de tuin heb uitgeleefd. Bij het rozensnoeien (en ik heb er nogal wat) zei ik bij elke knip een lelijk woord. Daar moest ik vorige week aan denken toen ik weer in de tuin bezig was. De behoefte aan lelijke woorden zeggen was er niet meer, dus het gaat voorbij. Ga er maar wel doorheen. Sterkte daar bij.

Lin's ding zei

HA, dus een nieuwe start op een nieuwe werkplek...succes, maak er wat moois van en blijf bij jezelf! liefs...

Pasula zei

Bewogen stukjes. Ik las je afvallog, die sojaproducten gebruik ik ook veel: lekker!
Je vorige log sprak heel veel verontwaardiging uit en dat kan ik me goed voorstellen. Dat 1 persoon zo je werkleven kan verknallen...ik heb er geen woorden voor.
Dit log laat zien dat je in heel korte tijd jezelf bijelkaar raapt en nu al sterkter tevoorschijn komt. Ik kan alleen maar zeggen: good for you!

Linneke zei

Ik had het 'geluk' toen hetzelfde me overkwam, dat ik hoogzwanger was en me dus recht kon houden aan de geboorte en de roze moederschapswolken. En zo kon ik een half jaar op adem komen, het gebeuren verwerken. Ik merk nu wel dat dit me deugd deed want op mijn nieuwe werk ben ik terug optimistisch, hoopvol en krachtig. Ik denk dat als ik meteen in een nieuw avontuur was gesprongen, ik toch met meer ballast (verdriet, teleurstelling, gekwetstheid, vernedering) was gestart en ik misschien niet meteen had kunnen tonen wat ik waard was/ben.
Kortom, misschien zou het niet slecht zijn om even voor een time out te zorgen als je die kans hebt. Al ben jij misschien totaal anders en kan je alles juist beter verwerken door meteen alles te geven in een nieuwe uitdaging.
Wat het ook wordt, ga ervoor en geloof in jezelf. Dat doen wij ook!

aargh zei

Goedzo! Dat is de betere troost!
Heel veel succes vandaag, en veel plezier gewenst met de nieuwe collega's!

plato zei

Nogmaals: dit klinkt erg sterk. Het is een goede manier van jezelf aanpakken op twee fronten. Op deze manier kom je waar je wezen wilt.