zaterdag 21 maart 2009

Snufje...

Soms heb je van die dagen die heel anders lopen dan je voor ogen hebt. Vandaag had ik zo'n dag.

Je maakt wat afspraken en stippelt je dag uit, wat nog een redelijke strakke planning vraagt want je wilt toch ook nog evcen achter je huis van het zonnetje in de hangmat genieten. De voorbode dat er verschillende lijntjes door mijn dag zouden gaan lopen, voorvoelde ik gisteren al. Ik kreeg een mail met de vraag of ik rond het middaguur ergens kon zijn om even een foto te laten maken. Net daarvoor had ik met een vriendin afgesproken om een wandeling te gaan maken. Al met al was het nog niet zo raar geweest als ik me niet had verslapen.

Jawel, ik werd pas wakker bij de tweede slag van negen welke de dorpskerk vanochtend luidde. 'Ach', dacht ik nog, acht uur is wat laat maar het kan veel erger. ik stapte kwiek en monter mijn bedje uit, deed de gordijnen open om te ontdekken dat het al 9 uur was.
Gauw ontbeten en de jongens aangehaald en op naar de winkel voor de wekelijkse boodschappen. Om 10.30 uur thuisgekomen, boodschappen opgeruimd, pc aan, schiet er een blogje langs van een zieke vriendin die terwijl ik een reactie schrijf mij belt of ik haar naar de huisartsenpost wil brengen. Tuurlijk doe ik dat, aansluitend knoop ik er een wandeling met de andere vriendin bij aan terwijl ik mijn fotosessie per SMS afzeg, je kunt tenslotte niet alles. Vervolgens zie ik nog net even kans met mijn neus in de zon te hangmatten alwaar ik 15.15 uur wreed wakker wordt gemaakt door een thuiskomende lief die gevoederd wil worden. Helaas is de vaatwasser nog niet uitgepakt en moet er ook nog het een en ander voorbereidt maar het lukt me dan toch nog om rond 17.00 uur een maaltijd op tafel te zetten waar nog effies een snufje (zee)zout aan moet worden toegevoegd als de pleuris uitbreekt.


Althans dat denk ik als het dop van de volle zoutstrooier afvalt en in mijn heerlijke pastasaus verdwijnt. Kijk dat dopje is tot daar aan toe maar die berg zout...


Zilte groet!

13 opmerkingen:

Wieneke zei

Je weet echt heel zeker dat het de pleuris was? :-)))

Natje zei

Amaj, dat was wel een heeele slechte dag.. dat alles zo'n beetje mis gaat. Hoe gaat het nu met je vriendin? Natje xxx

Me! zei

Zo zout heb ik het nog nooit gegeten zal lief wel gezegd hebben...

fialas.web-log.nl zei

herkenbaar!! we vertrouwen er altijd maar op dat alles stevig vastzit. Ik had het laatst met een volle fles melk. En dan moet je een kat hebben die geen melk lust...zout eet hij trouwens ook niet.

ria zei

Oei en slecht voor de bloeddruk ook nog ;-)

marjolijn zei

Oeff, gelukkig heb jij je hangmatje toch wel gehad.
De rest maar snel weer vergeten en het goede onthouden.
Fijne zondag, nieuwe dag, nieuwe kansen....!!!!
Liefs he!

Redstar zei

Met zout strooien heeft gevolgen volgens de diverse bijgelovigen :-D
Ik had geen hap gegeten van de saus :-)

Terrebel zei

In ieder geval nog een hangmat-moment meegepikt. Het werd dus de pizzalijn?

geertje zei

Viel wel mee toch... ? Dat zout is op te ruimen en een verandering van afspraken over heen te komen. Je hebt je zieke vriendin geholpen en dat is iets moois. Voor haar, maar ook voor jou, omdat je dat kunt doen.

Pasula zei

Oei oei, wat een pech kun je op 1 dag hebben...
Koken doe ik ook alleen maar als ik rustig ben en ik wil dan ook niemand anders om me heen hebben springen. Het wordt vandaag vast een betere dag. :D

hanscke zei

Ja, begin goed fout, eind zeker goed fout. Ben je wel heelhuids je bed weer ingestapt?

filo zei

hahaha, sterke actie!

plato zei

Ik dacht dat zulks alleen mij overkomt. Maar jij hebt dat dus ook. Alles weer overnieuw moeten maken of gewoon bremzout opgediend?