maandag 13 april 2009

De uitdaging...


De WLCU is 9 april van start gegaan met maar liefst 31 deelnemers en er stromen er nog steeds meer toe. Ik ben zo druk als een klein baasje maar geniet met volle teugen.

Ik start met de begeleiding van 4 deelnemers en heb om te beginnen mijn eigen verhaal maar eens op een nieuwe site gezet. Je dacht misschien vanwege mijn blogstilte hier dat ik uit de ether verdwenen was, maar niets is minder waar. Ik geniet van alle nieuwe positieve contacten en hoop de mensen op mijn pad te kunnen stimuleren om hun eet- en leefpatroon onder de loep te nemen en zo het verschil te kunnen uitmaken.
Morgenavond ga ik weer na mijn eigen challenge in Houten en hoop dat ik door de verjaardag van Maxim en de paasdagen niet te veel schade heb opgelopen ;-)

Paasgroet!

23 opmerkingen:

Me! zei

Het valt mee met de paasdagen hier...

Soofy zei

Wat een geweldige prent. Zo ken ik je weer, een teken voor mij dat het goed met je gaat :-D
En wat je hele blog doorstraalt :))... Proficiat! Ik heb jouw lief telefonisch 'bezongen"

Redstar zei

Naast het aanpassen van het eetpatroon, is voldoende bewegen een must om af te vallen. Goed afvallen doe je trouwens het best over een langere periode, en hoeft geen cent te kosten :-D

Veel plezier en suc6 met deze groep!

Terrebel zei

Je bent goed bezig. Meerdere mensen zouden bewust moeten omgaan met wat zij als probleem zien. Wanneer je een probleem hebt probeer je het op te lossen. Lukt dat niet roep dan hulp in. Lukt ook dat niet, leer het dan te laten gaan. Is nie makkelijk nie.

marjolijn zei

Goed bezig, meis. En nog van harte proficiat met jouw lief.

Pasula zei

Je bent goed bezig Mike, doorzettingsvermogen!

Bolus zei

Heb meer bewogen tijdens de paasdagen dan tijdens een reguliere werkweek!

Natje zei

Hej! ik ben er laatst achter gekomen dat ik een tekort heb aan foliumzuur... nooit geweten dat dat kon! Door de paasdagen was het voor mij moeilijk om suikervrij te eten en dat heb ik geweten.. Vandaag weer vol eraan en gezonder eten! Ben heel benieuwd wat je weegschaal zegt vanavond! En nog gefeliciteerd met Maxim! Natje xxx

Mikelodeon zei

@ soofy; ja hij is leuk :-)

@ redstar; of je nu wilt afslanken of niet,eten kost altijd geld, de keuze voor wàt je eet kan een groot verschil maken.

@ Terrebel; ik sta af en toe te kijken als ik hoor wat mensen eten en wat ze 'gezond eten' noemen en met eten 'koken' een magnetronmaaltijd opwarmen bedoelen...

@ marjolijn; thanks :-)

@ pasula; weet eigenlijk niet of doorzettingsvermogen datgene is wat nu van toepassing is. Ik heb eerder een nieuwe passie ontdekt ;-)

@ Bolus; was er ook een marathon in zeeland?

@ Natje; dat verbaast me niet meer, zelf heb ik ook veel tekorten gehad oa B12 en magnesium. Ik taal niet meer naar zoetigheid, vind je dat niet opvallend?

Redstar zei

@ mikelodeon, Je begrijpt me vast wel. toch?

hanscke zei

Het ziet er mooi uit Martha, misschien als ik van mijn pijnlijke kwalen verlost ben vraag ik je wel om advies.

Roosnans zei

Goed bezig en druk bezig!!!
Geniet van de lol van alle positive actie....
dikke knuf

Mikelodeon zei

@redstar; tuurlijk snap ik je, en je hebt gelijk en ikke ook :-D

@ Hanscke; Ook ik tob met mijn voeten (artrose)maar heb toch manieren gevonden om voldoende te bewegen en ben erg bezig met wat ik eet maar dat zal je inmiddels wel duidelijk zijn geworden. Ik hoop hier binnenkort een before en after foto van mezelf te plaatsen :-)Laat maar weten als ik iets voor je kan doen

Thérèse zei

Goed van jou, hoor! Ik moet mij aan mijn eigen dieet houden i.v.m. diabetes. Dan ga je ook wel beter opletten op wat je eet.
Succes!!

geertje zei

Gefeliciteerd met Maxim!

Het spijt me erg, maar ik geloof niet in dieten. Niet meer. Mijn hele leven gedaan. Ik gun je van harte je passie hoor! Maar ik wil graag eerlijk blijven.

Mikelodeon zei

@roosnans; thanks my dear :-D

@therese; ik leer elke dag nieuwe dingen, ook over diabetes, is het type a of b? mensen met overgewicht ontwikkelelen vaak suikerziekte heeft alles met de insulinehuishouding en dat heeft weer alles te maken met wat je eet.

@Geertje; thanks! enne 'geloven' in dieten doe ik ook niet. Ik denk meer dat het richting 'lifestyle' gaat.
De tijd zal het natuurlijk leren maar zoals ik er nu over denk wil ik niet meer anders dan shaken :-) ik vind het heerlijk en voel me er fantastisch bij. Wat wil een mensch nog meer?

Soofy zei

Ik heb je site gelezen en vind het een duidelijk verhaal, gedaan door een ervaringsdeskundige. Beter kun je niet hebben. Heeel veel succes, en dat je veel mensen mag helpen zich prettiger en gelukkiger te voelen. En jij ook dus.

fialas zei

ik eet drie dagen in de week onkruid uit mijn tuin, zevenblad, het gurige daslook, en het blad van paardebloem en speenkruid.Meestal als stamppot met aardappelpuree en gebakken spekjes.
Het geeft een aards lentegevoel.

Mikelodeon zei

@soofy; dank je wel lieve zus. het betekent veel voor me dat je me steunt!

@Fialas; dat klinkt goed, hoog ijzergehalte en vezels en wat is onkruid? Lijkt me heerlijk, zelfs met de spekjes :-D

filo zei

De site ziet er prachtig uit! Klinkt allemaal heel spannend. Kan me voorstellen dat je er lekker druk mee bent :-)

Linneke zei

Veel succes met je groep ! Ik twijfel er niet aan dat je de mensen enorm zult motiveren en daar zelf ook veel kracht uit zal halen om verder te gaan. Proficiat !

plato zei

Een mooi initiatief, Martha. Ik hoop nog wat tips te kunnen meepikken hier. Want veel wandelen en minder eten gaat wel goed maar niet heel snel. En ik wil ook slank.

Bellavien zei

he,he,.... zie dat ik snel weer even bij je moet bijlezen, Hoop dat alles goed gaat met je! Groetjes uit Zweden.