vrijdag 3 april 2009

Een paar parende padden...


Dit close stelletje kwam ik tegen langs het fietspad in Houten. Nadat ik de foto nam, wipte het stel, zonder blikken of blozen parmantig en innig omstrengeld naar de slootkant zonder elkaar los te laten, gelijk Ankie van Grunsven op Bonfire.

Vandaag was eigenlijk de eerste dag van deze zonnige week dat ik echt van het lenteweer kon genieten met slechts een halve werkdag was ik om 13.30 uur thuis om even later in de hangmat plaats te nemen. Wat een genot en hoewel er eigenlijk andere zaken op de agenda stonden, heb ik me toch maar een vrije middag gepermitteerd. Een mensch kan tenslotte niet altijd werken.

Deze week heb ik dan eindelijk 'de brief' geschreven, een ware bevalling. Dit weekend zal ik 'm zo nu en dan nog eens even ter hand nemen om te kijken of ie echt naar wens is en dan is dat klaar.

Dan wordt het zaak om mijn tobberige blik weer eens voorwaarts te richten op mijn werkende toekomst. Er moeten sollicitatiebrieven geschreven en presentaties voorbereid. YAK!
De schoorsteen moet immers blijven roken. Maar voor het zover is eerst nog maar eens een kleurtje op de bleke konen krijgen.
Warme groet!

20 opmerkingen:

Thérèse zei

Och, hoe heerlijk die gelukkig uitziende parende padden; dat is nog eens iets moois!
Op de nadere dingen des levens ga ik even niet in; het is TE moooi!

marjolijn zei

Leuke ontmoeting met de padden, ja even wat anders dan werk.
Het is ook te mooi weer, laat het maar ff gaan. Eerst van het weekend genieten en dan de rest weer.

ria zei

Prachtig! 't Is net een beeldje.
Ja, geniet er eerst maar even van hoor.

Me! zei

Sollicitatiebrieven, je wordt toch niet ontslagen... of wel. Toch moedig dat je die brief alsnog hebt gemaakt.

Terrebel zei

Ook met minder inkomen blijft de schoorsteen roken, hoor. Kijk rustig om je heen en ga niet halsoverkop op een aandbod in. Geniet!

Natje zei

Dat mannetje heeft het toch maar goed voor elkaar hahaha. Geniet maar lekker van je weekend. Natje xxx

Soofy zei

Aaaaaah, dat leest goed!Met alle lente vitamientjes kun je er beter tegen. Echt wel!

Redstar zei

Succes met de brieven. Ik hoop dat je vind wat echt bij je past! :-)

Pasula zei

Mooie foto. En heel goed dat je jezelf wat rust permitteerde, zo af en toe kan dat best, zonder schuldgevoel gewoon ff lekker niksdoen.

fialas.web-log.nl zei

schitterende lentefoto! ik zou jou zo in dienst nemen als huisfotograaf!

geertje zei

Dat is nou wat je noemt een "pa"d"stelling" haha... Iemand bij ons die het over een serieus discussiepunt had op mijn werk, schreef het met een "d"!! En vlak daarna zie ik jouw foto! :-))) Het was iemand die zich bezighoudt met de natuur; geen wonder dus.

geertje zei

Goed dat je nog een brief hebt geschreven, echt nodig als tegenwicht voor de beeldvorming rond jou denk ik!! En: alles op zn tijd, de zon is er niet zo vaak, dat zie je maar weer aan vandaag!

NickN zei

Nou dat is niet zo mooi dat je weg gaat. Ik wens je in elk geval veel succes..

Lin's ding zei

leuke foto zeg...en je hebt gelijk, even kleur op de konen krijgen is ook goed: ontspannning is ook nodig.

plato zei

Ja, die padden maken er wel werk van :-)

Is de brief al weg? Ben je er tevreden over?

Bolus zei

En nog een draagmoeder! LOL

hanscke zei

Wat een mooi beeld. Meestal houd ik er niet zo van om parende dieren te zien, maar dit ziet er zo lief uit...Vandaag was het ook mooi weer, ik heb al werkend in de tuin genoten. Liggen in een hangmat past niet zo bij mij

Martine zei

Ankie van Grunsven, ja die lijkt inderdaad op wat zij berijdt, maar verder gaa de vergelijking toch wel enigszins mank, mag ik hopen!De brief zal inmiddels wel bezonken zijn. Is hij ongecensureerd in de bus gekomen?

Roosnans zei

Moet erg lachen om je vergelijking met ankie....
Succes met schrijven! Moet toch een keer lukken om die ideale baan te vinden...
Dikke knuf, duim met je mee!

Linneke zei

Ik hoop dat je een beetje innerlijke rust terugvindt eens de brief weg is. Je hebt je verhaal kunnen doen en dat is hopelijk op zich al heel bevrijdend. Dat die manager-van-mijn-voeten plots het licht ziet en zich uitput in excuses voor haar gedrag, is weinig waarschijnlijk maar daar gaat het ook niet om.
Veel succes nog op je job(hunting)pad ...