dinsdag 7 april 2009

Wegen en meten...

Het gaat lekker met afvallen nu ik me goed aan mijn programma houd. Ook het wekelijks bij elkaar komen brengt naast gezelligheid ook steeds een stukje interessante informatie over onze voeding mee. Gisteren hebben we het uitgebreid gehad over ons spijsverteringssysteem en hoe prachtig het een en ander in elkaar steekt en hoeveel problemen er hier kunnen zijn.
Al snel kwamen de vragen over de stoelgang, altijd goed voor wat aarzelende grapjes maar Alice wist met dit gevoelige onderwerp een ieder al gauw te boeien. Vaak eten we bijvoorbeeld veel te weinig vezels en heel veel mensen schijnen zonder dat ze dat zelf weten een lactoseintolerantie te hebben. melk is ook helemaal niet voor volwassenen. En de zin en onzin van al die rechtsdraaiende of linksroerende yakultachtige bacterieculturen die ons door de reclame door de strot worden geduwd.
Maar goed, in elk geval kon ik ook deze week vieren dat er weer wat minder van mij was, 7 ons om precies te zijn. Helaas ben ik vergeten hoeveel mijn vetpercentage is gedaald maar ook dat gaat nu gestaag naar beneden.

Van geheel andere orde is dat de brief verzonden is en ik daarmee echt weer een stap voorwaarts heb gemaakt. Het voelt alsof ik weer adem kan halen en er een last van me af is gevallen. Ik heb nog geen geschikte functie gezien om op te solliciteren maar vertrouw erop dat er wat mijn kant opkomt. Voorlopig heb ik het met mijn klus op het wijkbureau wel naar mijn zin.
Opgeruimde groet!

14 opmerkingen:

ria zei

Altijd fijn om te lezen zulke positieve berichten :-)
Er komt vast weer iets nieuws op je pad.

Aleksandra zei

Ik ben erg blij voor jou dat het good gaat,houden zo,als het kan.Aan de andere kant sta ik met mijn 108 kg op lengte van 165,dus je kan je voorstellen hor erg ik me voel(zo erg is het nooit geweest,blijkbaar is voor alles een eerste keer)ben zo aan het modderen met alles dat t niet meer leuk is.Zou te gek vinden voor mijzelf om ook zo als jij te kunnen sporten,bij mij moet alles langzaam(dar word ik echt gek van)ik moet iets ondernemen voor het te laat is.Veel gelluk in vinden van dat waar je naar zoekt,groetjes Sandra

Pasula zei

Mooi dat je het zo goed volhoudt en lekker gemotiveerd bent, dat scheelt de helft!

marjolijn zei

Eens keert alles weer de goede kant op, zo ook bij jou!!
Succes he, met alles.

Wieneke zei

Goed zo! Ja, in een leuk gemotiveerd groepje kun je heel veel steun aan elkaar hebben. Ga zo voort, Martha! Dan wordt u bevorderd tot de volgende gewichtsklasse hahaha... Wel een mindere natuurlijk.

Redstar zei

Kijk, dat zijn goede berichten! En daar doe je het voor. Ja, de stoelgong. Zeer belangrijk om ook die onder controle te hebben. Er zijn mensen die kunnen maar een of twee keer per week nar de wc, en vaak eten ze gewoon te weinig vezels.

Goed dat je brief af is. Ook dat geeft een goed gevoel denk ik.

Thérèse zei

Nou, fijn dat het goed gaat met je gewicht enzo. Was jij niet degene, die een tijd geleden schreef: "Ik stop ermee; ik vind mezelf goed zo."? Ik kan mij best vergissen, hoor. Maar dan is het extra bewonderenswaardig.

Fijn dat DE brief naar tevredenheid is geschreven en verstuurd.

Groetjes Th.

Natje zei

Super!! Weer wat eraf! Ben benieuwd wat op je pad komt. Natje xxx

NickN zei

OK je komt er met elke ons dichter bij je doel en dat telt...

Me! zei

Ach, dat gewicht... vandaag weer helemaal mis in Utrecht.

Mikelodeon zei

@ Therese; ja dat klopt idd. Ik was het heel erg zat dat er niets meer afging qua gewicht terwijl ik me wel aan mijn programma hield. dat was niet motiverend. Nu weet ik dat ik niet de goede dingen at, ik gedij met al mijn bewegen erg goed op eiwit, een on ontbeerlijke bouwstof als je spieren wil. Nu dat stuk in mijn voeding is aangepast, verbrand ik de overtollige vetten :-)

Rainbow Light zei

Geweldig resultaat weer, op alle vlakken!!
Veel plezier vanavond bij de nieuwe op te zetten Weight Challenge! Go for it.

plato zei

Wij zijn ook aan het lijnen. Het gaat niet hard, af en toe een paar ons, zeg maar. En het is heel moeilijk. Maar het moet echt. Binnenkort kom ik onder de 100 kg en dat zal wel een kick zijn want de laatste 20 jaar niet meer gebeurd. Ik ga er voor.

Aleksandra zei

Hallo van mij,ik heb een fijne Sisterhood award for jouw on my blog,als je het wilt,je mag er mee doen wat je denkt het beste te zijn for zulke plaketten :O).Ik weet zeker dat je het hoe dan ook goed zult doen,liefs Sandra.T' hoeft niet hoor,als je t leuk findt.Doeg!