vrijdag 8 mei 2009

Flinke woei...

Ik vond het al zwaar trappen tegen 13.00 uur vanmiddag toen ik richting Houten fietste. Nog maar net Maxim uitgezwaaid die nog moest beginnen aan zijn werkdag en een lunch gegeten zag ik de bui al aankomen, of liever gezegd hoorde ik de bui aankomen.
Ik stormde nog net op tijd naar buiten om onze nieuwe aanwinst (de veranda partytent) bij een poot te pakken en het scheelde maar weinig of ik werd gewoon mee opgetild door de windvlaag die even huishield in onze achtertuin.
Nadat ik dapper stand had gehouden stuiterde de tent weer op de grond waarbij de onderste pootsegmenten uit de buizen vielen en het geheel wat laag bij de grondser werd. Vliegensvlug heb ik het tentdoek verwijderd in de inmiddels stromende regen en de metalen buizen bij elkaar gegraaid en in de garage gelegd. Je zou niet zeggen dat we een dagdeel bezig zijn geweest het geheel op te zetten.
Nou ja ik ben benieuwd naar de reactie van Maxim als ie vanavond thuiskomt, misschien merkt ie het niet eens...

Bovenstaande foto is geplaatst met dank aan NUfoto.

Winderige groet...

15 opmerkingen:

Me! zei

Af en toe was het echt storm, ook hier.

ria zei

Ja, hier was het ook even raak.

Terrebel zei

De temperatuur was overigens best okee. Maar die wind inderdaad...! Was bijna blij dat ik een beetje te zwaar ben. Zo kostte het overeind blijven wat minder moeite...;-)

Fijn weekend!

marjolijn zei

Ja, er was wel heel veel wind.nu is alles weer over.
Fijn weekend.

Pasula zei

Haha ik zocht nog een foto voor bij de goednieuwskrant. ;-)
De wind was gisteren echt onstuimig, ben tussendoor even naar buiten geweest. In de lunchpauze was er nog niks aan de hand, in de middag ging ik weer even naar buiten en toen vlogen de lege blikjes door de lucht!

Redstar zei

Het ging hier zo te keer dat er takken afbraken. Geen oude, want die hadden we van het najaar al gedelete :-D Ik vind de temperatuur ook heerlijk

Thérèse zei

Dat is nog eens snel reageren, zeg! Ik dacht even dat je Maxima had uitgezwaaid; komt door al dat koninklijk gedoe natuurlijk.
Zorg je wel dat je niet al te licht wordt, want andes ga je zo bij dit soort weer de lucht in! En reken maar dat Maxim (zonder a) je zal missen. Haha!

Martine zei

En...zag ie het meteen of..

hanscke zei

Tja, een geintje van Jan de Wind. Hij houdt van werkverschaffing.

geertje zei

Het gaat je voor de wind, Martha! :-)

Mikelodeon zei

Maxim had het natuurlijk gelijk door; er zijn wat buizen verbogen maar we halen het doek er nu elke avond af. Dat is eigenlijk zo gebeurd en op het frame heeft de wind niet genoeg vat ;-)

Filosofietje zei

Nou, momenteel houden die windvlagen hier huis. Pup Harley moet aan de lode schoentjes anders wordt ie een ballonnetje. :-D

Bolus zei

Dat sloeg inderdaad zondag ineens om. Smorgens nog heerlijk liggen zonnen bij het water, en in de middag een beschutte plek moeten zoeken om te BBQen

Linneke zei

Hé, en wij hadden net een prachtweekend ... 's Avonds vielen er soms een paar druppels maar verder kon het gewoon niet beter. Nu ben ik daarentegen op sombere wolken aan het kijken...

PLATO zei

Nu ben ik wel benieuwd of ie het gemerkt heeft. Hoe is het met de kilo's. Ik ben nu van 103 naar 97,8gegaan. Traag maar gestaag. Het valt niet mee.