zaterdag 2 mei 2009

Vriendschap...


Pijnlijk werd ik mij vandaag bewust hoe verschillend het leven en de gang van zaken ervaren kan worden.

Ik ben namelijk vaak een enorme hork en bezie het leven door mijn eigen ogen en vergeet dan regelmatig door de bril van anderen te kijken. Zo kwam ik er vandaag achter dat ik een dierbare vriendin gekwetst heb door geen contact te onderhouden, zij heeft nog wel enkele pogingen ondernomen onze band aan te halen maar ik ben zo met mezelf bezig geweest dat we 'zo maar' en van lieverlee uit elkaar gegroeid zijn. Toch kenmerkt de diepte van onze vriendschap zich doordat ze me eerlijk laat weten n.a.v. mijn voorgestelde eetafspraak dat we eerst weer een beetje 'voeling' met elkaar moeten krijgen.
Met een schok realiseer ik me dat ik op deze wijze al veel mensen uit mijn leven heb laten verdwijnen. Bij deze beloof ik beterschap en na te gaan waar deze neiging tot vreemde 'verwaarlozing' van vriendschappen vandaan komt.
Hopende op een herkansingsgroet...

21 opmerkingen:

Me! zei

Vriendschap moet je koesteren. Dat zijn de bouwstenen van je leven.

Natje zei

Ja soms heb je dat wel eens dat een vriendschap wat vervreemd.. om
wat voor reden dan ook. Maar de kracht zit toch in het weer verkrijgen van het contact. Lycka till! Natje xxx

Mikelodeon zei

@ me!; dat is natuurlijk waar en ik onderschrijf dat maar ik heb dus duidelijk problemen met het onderhouden...

@natje; ja zo is het ook. Soms gebeuren dit soort 'verslappingen' van aandacht en attentie. Is misschien ook kwestie van 'keuze maken'.

Terrebel zei

Echte vrienden blijf je altijd, al zie je elkaar nooit meer. Weest niet bevreesd om oude vrienden op te zoeken. Je bent niemand verantwoording schuldig. Als je naar elke verjaardag moest van iedereen die je ooit "vriend" hebt genoemd had je daar een dagtaak aan.

marjolijn zei

Gelukkig kunnen dingen die verkeerd zijn gelopen, weer goed gemaakt worden.

Mikelodeon zei

@Terrebel; dat is het niet, ik ben zo bezig met mijn eigen levensweg, waarin ik weer anderen ontmoet dat ik sommige 'vriendschappen 'verwaarloos'. Er zijn werkelijk maar een handvol personen die ik langer ken en bij wie het weerzien, ook na jaren van niet zien, weer als vanouds 'met een klik' is.

@ Marjolijn; ik vrees echter dat hety bij mij 'chronisch'is en ik hoop met heel mijn hart dat deze vriendschap hier tegen bestand is.

Wieneke zei

Onderhouden van contacten is moeilijker naarmate er meer communicatiemiddelen zijn. :-(

ria zei

Als de basis goed was dan is er toch geen probleem denk ik. Dan geeft het niet als je elkaar een tijd niet ziet en soms groei je gewoon uit elkaar...

Redstar zei

HEt komt echt wel goed als de vriendschap echt is M. Daar ben ik van overtuigd. :-)

hanscke zei

Hoe hard het ook klinkt, soms is het tijd om afscheid te nemen. Je kunt niet iedereen en alles vasthouden. Maar voor zoiets gebeurt moet natuurlijk wel een balans opgemaakt worden. Echte vriendschap blijft vanzelf, onder alle omstandigheden

NickN zei

Vriendschap is op elkaar kunnen rekenen en heeft niets te maken hoe vaak je elkaar hoort of ziet....

Bolus zei

er is moed en sterkte voor nodig het boetekleed en public aan te trekken. Het zal goed komen!

Renesmurf zei

Ik laat ook altijd alles verslonsen.
Tja, je moet er maar net zin in hebben allemaal.

Thérèse zei

O gottegot, dan ben ik ook een hork! Ik houd het ook soms allemaal niet meer bij; er zijn zoveel contacten én familie. Maar tot mijn verbazing neemt nog steeds niemand het mij kwalijk (voor zover ik het weet dan, mede-hork zijnde)
Ik beloof aan mijzelf en andere ook steeds beterschap, maar.....ik loop al weer achter!

Pasula zei

Bij echte vriendschap maakt het niet uit. Ik heb vrienden die ik soms maanden niet zie op spreek en dan ineens 2x in de week. Het komt vast goed Mike.

Roosnans zei

Ja, ik herken het wel een beetje...ik ben niet heel goed in het onderhouden van contacten, maar de vriendinnen die ik heb, ken ik al heel lang, we lopen de deur niet plat maar als we elkaar zien is het gewoon goed en gaan we verder waar we gebleven waren.
Morgen bv. met zo'n vriendin afgesproken....
Komt met jou best goed!!! grin
knuf!

Mikelodeon zei

@ allen; dank voor jullie reacties, ik voel me gesteund en minder 'hork'. Inmiddels toch al wel een beeld gekregen waarom dit gebeurt en zal daar eens een blogje aan wijden.

Soofy zei

Lieverd, dat wat waarde heeft beklijft. Wat niet wil zeggen dat het andere geen waarde heeft. Je bent Atlas niet en leven betekent bewust -of niet- keuzes maken.
Ben ik ff blij dat je vandaag geweest bent ;-D

Mikelodeon zei

@ soofy; dank lieve zus voor je wijze woorden. Zijn wij zelf niet het levende bewijs

plato zei

Gebeurt mij ook zo vaak. De hectiek van het leven...niet goed maar wel begrijpelijk. Voor je het weet is er een dag om enz:enz;

Filo zei

Die foto! Whahaha! Past geweldig bij dit blog.
Vriendschap is heel belangrijk en vooral heel fijn als je elkaar mag zeggen wat je denkt/voelt.