zaterdag 4 juli 2009

Diary of a times square thief...


De geschiedenis achter een mysterieus dagboek. Van verschillende kanten heb ik vernomen dat deze indringende documentaire zeer de moeite waard is. Maandagavond laat wordt ie uitgezonden. In deze film van Klaas Bense gaat de filmmaker op zoek naar de schrijver van een mysterieus dagboek dat hij op Ebay gekocht heeft.
In het bijzondere schriftje staan de avonturen beschreven van een jonge man die eind jaren tachtig vanuit het middenwesten van Amerika naar New York reist om daar zijn droom te verwezenlijken en als schrijver door te breken.
In het dagboek is te lezen hoe de ambitieuze schrijver faalt, afglijdt en aan lager wal raakt; de laatste pagina’s zijn met een mes uit het dagboek gesneden. De film bestaat uit kleine, intieme portretten van mensen die in het dagboek voorkomen en die de schrijver zouden kunnen kennen. De ontmoetingen brengen uiteindelijk duidelijkheid omtrent het lot van de talentvolle, maar gefaalde schrijver en de waarde van het najagen van dromen. De film schetst tevens een beeld van de wereldberoemde Times Square-buurt in de tijd dat het nog een zeer ongure ‘urban jungle’ was.

uitzending:

maandag 6 juli 23:20 - 24:20 ned. 2

Zie ook www.diaryofatimessquarethief.com voor meer informatie.

12 opmerkingen:

Me! zei

Als ik het niet vergeet...

Terrebel zei

Mysterieus en spannend!

Redstar zei

dan lig ik te pitten, maar ik ben van plan even een timer in te stellen denk ik. Klinkt wel interesting genoeg om daarvoor uit mijn stoel te komen straks :-D

ps: je BMG Dvd staat op de lijst, maar wordt waarschijnlijk pas na mijn vakantie

hanscke zei

Ik ga voor de heruitzending want ik ben er dan niet.

marjolijn zei

Dan slaap ik vast al, is wel erg laat.
Fijne zondag.

Thérèse zei

Nou...dat lijkt mij toch wel heel boeiend en evt. kunnen we het opnemen.
Dank je voor de tip! Ik zie dat soort dingen vaak te laat, ondanks een goeie gids.

Pasula zei

Lijkt me een heel boeiende film, ook al omdat er meer vrouwen dan mannen zijn die een dagboek bijhouden.

geertje zei

Ik las er net over en 10 minuten later zet ik de pc aan en zie het op jouw blog staan...

plato zei

Dat is wel heel erg laat. Altijd hetzelfde..iets wat de moeite waard is wordt altijd op een klotetijdstip uitgezonden. Maar misschien is het wel later via internet te bekijken.

Bolus zei

Tijdje niet meegelezen! Moet dus nog door je reisverslag!
Heb helaas de film gemist, maar dat is wel het genre waar ik wel van hou.

Martine zei

Gaat het goed met je? Niets voor jou om zo lang stil te zijn...

Wieneke zei

Wat ben jij stil, Martha. Alles wel goed?