donderdag 2 juli 2009

Vakantieleed met terugwerkende kracht...


Lach eens tegen het duimpje...

Je hebt een hobby en kiekt graag een foto. Je bent vasthoudend en blijft vasthouden aan je analoge camera uit het jaar prik ondanks dat het je steeds meer moeite kost om de juiste filmpjes te bemachtigen. Op Schiphol, vlak voor je vertrek, zie je nog net een sixpack van je favoriete foto merk liggen en grist die mee.
Een jaar lang heb je alles gepland en voorbereid en tijdens de vakantieweken geniet je van alle prachtige dingen die je ziet. Je maakt meesterlijke foto's en bij thuiskomst denk je blij "gelukkig heb ik de foto's nog'...
Je brengt de fotorolletjes persoonlijk weg en kan haast niet wachten tot ze weer afgedrukt en wel op je liggen te wachten. Je glimlach wordt nog groter als je het af te rekenen bedrag hoort, dat was een stuk lager dan je had begroot. Je nestelt je met een lekker biertje op de bank en maakt het eerste pakje open, fantastische foto's en je neemt nog een lekker biertje.
Bij het derde pakje valt de dikte van de envelop je op, gretig open je de envelop om met afgrijzen een kreet te slaken...WAT DIA'S????
Een stroom van verwensingen ontsnapt en het schuim staat op je mond. Het is dat de warenhuisketen reeds gesloten is anders was je er op hoge poten heengestapt en had je de persoonlijk iemand over de balie heen getrokken. Je slaapt er slecht van en je hebt er flink de smoor in totdat je partner thuiskomt en je vertelt dat er alleen maar DIA's gemaakt kunnen worden van een diarolletje. Langzaam breekt er weer een lachje door als je vol ongeloof zegt: 'dus ik heb diarolletjes gekocht?'...
Samen bekijken we ouderwets gezellig de overigens fantastische dia's en de rust keert weer in huize Mikelodeon

18 opmerkingen:

Wieneke zei

Hahaha, geweldig gedaan! Ja, dat worden dus weer van die gezellige dia-avondjes met die ganse Familie.

Wieneke zei

1 x is wel genoeg, hoor, Blogger.com

Terrebel zei

Laatst kon je bij de Aldi een soort scanner voor Dia's kopen waarmee je dia's kunt digitalidingesen en als foto's kunt opslaan op je harde schijf. Ik meld dit omdat ook wij bloglezers natuurlijk graag die foto's willen zien...;-)

Me! zei

Gewoon digitaliseren...

Redstar zei

Dat eerste gevoel hè :-D volgende keer eerst tot tien tellen, en een denkbeeldige rode balon volgen

http://nadinebyrne.com/files/gimgs/21_ballon-noose1.jpg

Het kwam allemaal goed namelijk.

Natje zei

ja dia projector.. die zweeft hier ook nog ergens in huis... Natje xxx

Rainbow Light zei

ouderwets gezellig.... onverwachts zeg maar, als je de eerste teleurstelling verwerkt hebt. Enne... de mooiste foto's waren ook al te zien op je reisblog toch?

Mikelodeon zei

@ wieneke; hemeltergende wanhoop bewaar me ;-)

@terrebel; dat is een nuttige tip, ik zak daar eens kijken, thanks

@ Me; mijn idee, ik doe het al jaren digitaal

@ red; en zeker niet het hoofd in die strop stoppen, of kun je daarin het hoofd juist goed laten hangen?

@ natje; ow verschrikkenlijk die GAAP avondjes met dia's. dat heeft een slecht imago hoor 'Dia's'

@ rainbow; Eh, het ging niet om mijn foto's, ik maak geen 'echte'...maar in elk geval ook geen dia's (proest)

plato zei

volgens mij kun je van dias nog steeds foto's laten maken hoor. Dat kon vroeger ook, waarom nu dan niet.

Goh, analoog, dat heb ik nu al zes jaar niet meer gedaan.

ria zei

er komen vast 'normale'plaatjes van en een vergissing is menselijk hoor :-)

Lin's ding zei

haha...die vind ik leuk...ik zal je meteen opbiechten dat ik ooit hetzelfde kunstje kon....en ach het is te overzien, want dia's kun je laten afdrukken.

marjolijn zei

Dat is even schrikken, maar wel een leuk verhaal.
Je kunt ze vast nog wel als foto's af laten drukken.

Thérèse zei

Ach wat een pech en het zou mij ook rustig hebben kunnen overkomen, als ik (gelukkig) niet een digitale camera had.
Maar ja, als dat alles is....

Pasula zei

Haha dia's!!
Nou ja, je kunt van de leukste kiekjes alsnog foto's laten maken, de techniek staat voor niets. :D

Redstar zei

@ Mikelodeon, OW die strop had ik niet eens gezien joh. Ik zocht snel een plaatje van rode ballonnen :-( solly

Mikelodeon zei

@ red; Haha, no worries. Het is maar net hoe je het bekijkt en ik had voor de luchtige versie gekozen dat het hoofd zou 'liften'. Je kunt je zowiezo nooit ophangen aan een balon toch? :-D

Redstar zei

@ Mikelodeon, Nee, lijkt me wel heel erg moeilijk ja :-D of je moet echt een echte pechvogel zijn, dan misschien weer wel.

hanscke zei

Is mij jaren geleden ook een keer overkomen. ik heb er toen wel een stel laten afdrukken omdat ik ze in de fotoboeken wilde plakken. Maarre, waarom niet digitaal fotograferen. is reuze handig.