maandag 3 augustus 2009

Een ZZP-er..


Sinds vandaag is Houten een ZZP-er rijker, moi dus :-)

Na mijn werkdag (haha, vandaag om 12.00 uur klaar :-) ben ik naar de Kamer van Koophandel getogen en mijn inschrijving als welzijnscoach is een feit! Het geeft een heel apart gevoel om deze officiele stap te hebben gezet en alles te hebben laten vastleggen.
Vanmiddag ga ik me maar eens buigen over hoe een eenvoudige boekhouding op te zetten. Als er iemand nog slimme software heeft of rekenprogramma tips dan houd ik me aanbevolen. Alhoewel het ouderwetse hoofdrekenwerk eigenlijk ook wel z'n charme heeft. Lief heeft trouwens al aangeboden het van mij over te willen nemen maar dan moet het wel eerst opgezet zijn. Nou vooruit, ik ga maar eens stoeien met de schoenendozen waar nu mijn administratie inzit...
BTW plichtige groet!

11 opmerkingen:

Me! zei

heel vel succes, er zijn diverse freewareprogrammatjes op de markt om je te ondersteunen. Zelfs voor dubbel boekhouden.

Terrebel zei

Gefeliciteerd!

Je kunt bijv. Winbank proberen. Ruim voldoende voor een simpele boekhouding. En bovendien gratis.

Pasula zei

Om 12 uur klaar,,,, heerlijk!
(En ja hij is in het echt heel erg aardig, wilde zelfs de foto opnieuw doen als hij niet was gelukt.)

marjolijn zei

Proficiat en veel succes met verder opstarten.
Maar dat gaat zeker goed komen..!!

Redstar zei

Gefeliciteerd M! Ik hoop dat je een succesvolle ZZp loopbaan mag hebben!

aargh zei

Een hele stap, dapper hoor, ik wens je veel succes!

hanscke zei

Een eigen adminstratie die gerelateerd is aan een eigen zelfstandige onderneming. Het klinkt heel indrukwekkend. Geniet van die eerste stappen, want voor je het weet is alles weer heel gewoon.

Rainbow Light zei

Geweldig hoe het werkt in zo'n markt he? Hier 1 zzp'er voorlopig minder (moi) en daar dus 1 zzp'er erbij (toi)....
Ik wens je veel succes en plezier natuurlijk! en bij de kvk zul je de startersmap wel gehad hebben toch, die staat boordevol tips, en van de belastingdienst.nl daar is ook eea op te vragen. Zonnige groet!

Lin's ding zei

Yeah!!!! Gefeliciteerd!!! Maak je dromen waar!

Plato zei

Gelukkig heb je hier al heel wat tips gekregen. Zo moet je eruit kunnen komen. Hopelijk is het een niet al te ingewikkelde boekhouding. Zoiets lijkt me niet leuk.

Martine zei

Van boekhouding heb ik geen kaas gegeten. Mijn ZZPer(pas moi) had eerst een boekhouder, maar heeft daar geleerd hoe hij het met een speciaal programma ook zelf kan doen, kijk eens op www.unit4agresso.nl
Heel veel succes!