vrijdag 4 september 2009

FAN, filmdebuut van Nienke Eijsink

Het is zover, het filmdebuut van mijn nicht Nienke komt eraan, zie hieronder het affiche.
Klik op de foto voor een grotere weergave
Filmmaakster Nienke Eijsink (1977) was als kind bezeten van dokter Chris Randall (gespeeld door de actrice Liz Burch) uit de Australische televisie serie The Flying Doctors.
Die adoratie zette ze om in FAN, een documentaire over de zoektocht naar haar jeugdidool waarin haar fictieve en echte leven door elkaar loopt.
Zeven en een half jaar lang werkte Nienke Eijsink aan haar debuutfilm en de comeback film van de actrice Liz Burch, de vrouw die haar leven veranderde.
De Zoektocht naar een Jeugdidool

Wereldpremiere vrijdag 25 september 2009 tijdens het Nederlands Film Festival 2009
Woensdag 30 september 2009, 20.00 uur, Louis Hartlooper Complex 2
Donderdag 1 oktober 2009, 18.00 uur, Louis Hartlooper Complex 2

Filmtheatervertoningen door het land 1 t/m 10 oktober 2009
(o.a. Lantaarn Venster-Rotterdam, Balie-Amsterdam, 't Hoogt-Utrecht, FilmLiga-Hengelo)

Televisie-uitzending maandag 12 oktober 2009, 22.50 uur, Nederland 2, NCRV Dokument
Meer info: www.dokument.nl www.eyethink.nl www.memphisfilm.net

17 opmerkingen:

Me! zei

Ik kan me de verhalen nog wel herinneren die je hier over geplaatst hebt. Ik hoop dat ze hiermee doorbreekt.

Terrebel zei

Dat klinkt veelbelovend!

Natje zei

Oh wat leuk!!!
Zul jij trots zijn op je nichtje!!! Natje xxx

marjolijn zei

Dat is leuk....!!
Fijn weekend.

Martine zei

Stoer! Misschien dat ik de 30e.. als ik niet te veel dingen tegelijk hoef, ik moet even iets minder hard, geloof ik.
Het idee laat zich al wel veelbelovend lezen.

hanscke zei

Ik zal het met belangstelling volgen

geertje zei

Als ik het onthoud, zal ik in oktober het op tv gaan zien! Erg leuk voor je nicht!

Roosnans zei

giga applaus voor Nienke! super dat ze op het filmfestival staat!
warme grtzz

Roosnans zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
sillyme zei

oh, wat een levenswerk!! Wat ontzettend knap! en jij gefeliciteerd!! Wat zul je trots zijn!!

Pasula zei

Goh wat leuk zeg! Doe je vlak voor de uitzending nog een reminder? Zou het leuk vinden om het programma te zien.

Plato zei

Aha, is het je nichtje. Nu snap ik het. Wat leuk dat ze zo'n adoratie omgezet heeft in iets creatiefs. ik ben benieuwd hoe het wordt ontvangen. Zeven jaar... dat klinkt erg gedegen.

Filo zei

Ja, ik heb ook eerder over haar bij jou gelezen. Leuk dit! Echt creatief :o)

Natje zei

Hej Du! Hoe is het met je?
Druk met van alles maar ik mis je online :-) Natje xxx

Lin's ding zei

Knappe nicht. Wens haar toitoitoi. Hoe is het met de knappe tante van Nienke? Het is hier stilletjes en ik weet zeker dat je niet stil zit...ben benieuwd naar je belevenissen en met mij vele anderen denk ik.Veel succes met alles wat je doet!

Linneke zei

Ik kwam ook al een paar keer - vergeefs - kijken naar je nieuwste lotgevallen...
Maar laat je niet opjagen door je schare fans, we merken het vanzelf wel zodra je nieuwste bloggerseitje is gelegd !

Catherine zei

Op de première geweest en een heel goede film. Echt waard om een herhaling van te zien.