vrijdag 16 oktober 2009

Grootste liegebeest van de buis...

Hier word ik nu vrolijk van ;-)
Smaakpolitieman Rob Geus beweerde in een pro-kalfsvleesreclame dat íedereen vrolijk wordt van kalfsvlees. Behalve de kalfjes zelf dus, ...de kalfsvleessector is het grootste liegebeest.
Ik besteedde er al eerder aandacht aan en ik was blij verrast te lezen dat mijn 1e keus 'gewonnen' heeft.
De kalfsvleessector is het grootste Liegebeest van 2009. Hun spotje ‘Kalfsvlees, daar word ik vrolijk van’ werd door ruim 7.000 stemmers als het meest misleidend ervaren. Tv-programma KASSA besteedde aandacht aan de Liegebeest-verkiezing van Wakker Dier. Rob Geus, figurant in het ‘winnende’ spotje, erkende misleid te zijn en slechts een karige onkostenvergoeding te hebben ontvangen. En de kalfsvleesreclame zelf... is inmiddels van de buis gehaald!
de uitzending van kassa prima uitzending over de verlakkerij van producenten

6 opmerkingen:

geertje zei

Leuk is dat he, Martha, om ergens over te bloggen en dat even later bevestigd te zien! Overkomt mij ook wel eens en dan denk ik stiekem dat het ook door mijn blog komt, haha.

Terrebel zei

Het wordt hoog tijd dat die gasten worden aangepakt. En hard ook! Dat kan heel eenvoudig: Vertel Geert Wilders dat er allemaal dames met hoofddoekjes werken en de zaak wordt zo opgedoekt...(Overigens is het heel normaal voor mensen die met eten werken om hoofddoekjes/kapjes te dragen. Ook m'n tante droeg graag hoofddoekjes en was zeker geen moslima. Maar dat terzijde.

Min zei

Ah terug van vakantie, ik heb al 1 blik op je vakantieblog kunnen werpen. Helaas doet laptop het soms wat minder.
Hier zei Juan aldoor bij die reclame, hier word ik niet vrolijk van..

Wieneke zei

Ik kende de bewuste reclamespot niet, maar heb daarom eens naar de Kassa uitzending (via jouw link) gekeken. Het is een grof schandaal, dat wij in dit land nog steeds de dieren voor consumptie zo behandelen en dat we er dan ook nog eens van die suggestieve spotjes over voorgeschoteld krijgen. Over het geknoei met Europees geld zwijg ik maar even. Deze reclame is dus nu wel weg van de buis, maar de rottige praktijken gaan gewoon door. Als je - net als ik - een keer in een varkensmesterij bent geweest, dan ben je er gewoonweg kapot van. Dat is toch geen leven voor die beesten? Laten we toch allemaal wat minder vlees eten en dan meer betalen voor vlees van dieren die een goed leven hebben gehad. Ik zeg: weg met de kiloknallers.

Me! zei

Iedereen bepaald zelf wat hij of zij eet. Hier mogen de kalfjes rustig oud worden...

Redstar zei

De bewuste reclame ken ik niet. hehe, ik ken bijna helemaal geen reclame, en dat houd ik denk ik maar zo.