zondag 18 oktober 2009

Weet wat je eet...


Van collega blogger Redstar kreeg ik een youtube linkje toegestuurd over een aflevering van de keuringsdienst van waarde die ik je niet wil onthouden. De formule van de Keuringsdienst is even eenvoudig als doeltreffend: met argwaan, argeloosheid en nieuwsgierigheid op zoek gaan naar de waarheid achter een etiket. Deze aflevering over ijzer in de cornflakes was zo intrigerend dat ik via uitzending gemist de hele aflevering even heb bekeken (23 minuten).

De aflevering laat de zoektocht zien naar de herkomst van de toegevoegde ijzer in de Special Kelloghs K cornflakes (hu). Het maakt wederom weer glashelder dat (voedings)producenten geen zier geven om het welzijn en de gezondheid van ons consumenten. Geloof de onzinpraatjes niet van de reclames en zorg goed voor jezelf en blijf alert. Wil je de uitzending terugzien klik dan even hier http://player.omroep.nl/?aflID=10196154
Alerte groet!

7 opmerkingen:

Me! zei

Het is een ondernemer maar om één ding te doen. Verdienen.

Mikelodeon zei

@ me; ik zou niet willen generaliseren maar er zijn voedingsproducenten (de grote jongens meestal)die het alleen om het grote graaien te doen is. het is belangrijk dat wij, de consumenten, wakker worden en bewuster worden van wat er oa allemaal met onze voeding aan de hand is.

Redstar zei

Het is gewoon schandalig wat ze doen met ons voedsel. Het is goed dat deze mensen op onderzoek gaan. Gelukkig eet ik die zooi nooit.

Terrebel zei

Altijd inderdaad je eigen onderzoek doen en nooit afgaan op de verpakking en/of reclame. Maar dat kost moeite die de meesten zich niet wensen te getroosten en De Grote Graaiers weten dat...:-(

Pasula zei

Cornflakes eet ik nooit, geef mij maar goed brood van de warme bakker en ik las een paar stukjes terug bij je over Rob Geus en die reclame voor het kalfsvlees. Nou, ik eet de laatste tijd steeds minder vlees, het is alsof m'n lichaam zelf aangeeft dat het zooi is, volgestopt met hormonen. Ik blijf liever gezond.
(Waar zou het toch vandaan komen dat zoveel mensen kanker hebben...)

Wieneke zei

Ik wil nog wel verder gaan: dat er zoveel kanker is en dan niet alleen bij oude, maar ook bij jonge mensen geeft toch wel te denken? Dat kán toch niet anders dan door wat we - ongemerkt - aan rommel binnenkrijgen?

Plato zei

Ik heb het niet gezien maar ik geloof jullie. Ik probeer zoveel mogelijk onbewerkte producten te eten. Dat lijkt mij het veiligst. Dacht ik... hoop ik...