zaterdag 14 november 2009

De laatste 10...


De laatste maanden ben ik niet meer afgeslankt, een stabilisatiefase. Ik voel nu echter dat het tijd is om het gewicht verder naar beneden te krijgen. Denk nu niet dat er in deze afgelopen maanden niets aan mijn lijf is veranderd, integendeel. Mijn buikje is beduidend minder geworden en er is een heel laagje af bij de benen en billen. Er zijn dus vetten verdwenen en vet weegt veel minder dan spier. Ik zie het resultaat dus niet op de weegschaal maar wel in de spiegel en aan mijn kleren.

Er is mij veel gevraagd of ik het niet frustrerend vond om geen gewicht meer te verliezen. Ik zie het zo, ik heb mijn levensstijl drastisch veranderd en dat werpt duidelijk vruchten af. Ik voel me namelijk fantastisch! Ik heb meer energie dan 20 jaar geleden. Daarnaast ben ik in de overgang maar heb ik nauwelijks last meer van de ongemakken zoals de opvliegers. Ik voel dat ik meer in evenwicht ben, zowel geestelijk als lichamelijk. Als laatste kan ik ook goed zien aan mijn huid en haar dat ik in topconditie ben. Mijn huid is mijn hele leven nog niet zo mooi rustig geweest en de porieën lijken veel fijner geworden. Mijn nagels glanzen en zijn keihard en mijn haar groeit en is veel voller geworden. Dit alles dus na bijna een jaar Herbalife en ik kan je wel vertellen dat ik nooit meer zonder wil.

De regen stroomt van de ramen en ik voel een innerlijke drang om heerlijk naar buiten te gaan en die regen te voelen en lekker te gaan lopen.
Goede voeding met veel beweging en de juiste supplementen is voor mij in elk geval een succes gebleken. En die laatste 10 kilo's gaan er ook af want wat je kunt bedenken en geloven dat kun je bereiken.

Opgewekte en energieke groet!

18 opmerkingen:

Wieneke zei

Je ziet er goed uit!! Tien kilo is wel te overzien, denk ik. Niet al te mager worden, hoor ;-)

Redstar zei

Je ziet er goed uit zo. Veel jonger ook. Het is in onze cultuur normaal dat mensen denken dat je gezond bent als je wat voller bent. Eigenlijk best raar omdat de gezondheidsrisico's juist toenemen als er gewicht bij komt.

Lin's ding zei

jeetje Martha ik ben zwaar onder de indruk. Je ziet er keigoed uit en wat een top verhaal over hoe je je voelt. Super.... ben trots op je!

hanscke zei

Ik ben dus ook 10 cm in omvang kwijt geraakt en vrijwel geen kiló's in gewicht door de Slim Belly. Ik voel me fantastisch. Sinds jaren niet depri-achtig in de herfst.

ria zei

Je ziet er zeker hartstikke goed uit! Maarrr.... ik denk dat je nu zonder Herbalife verder kunt, gewoon lekker gezond eten en in beweging zijn, dan heb je dat spul helemaal niet meer nodig hoor.

marjolijn zei

Je ziet er goed uit...!!!
Die volgende kilo's gaan je ook nog lukken.
Succes...!!

Mikelodeon zei

@ Wieneke, daar zal ik wel nooit 'last'van krijgen hoor ;-)

@ Redstar; Ik voel me ook veel jonger, ben veel actiever, een ander mens gewoon en veel opgewekter en vrolijker.

@ Lin; Thanks :-)

@ Hanscke; ik heb geen idee wat slim belly is, klinkt als een trilgordel om je middel met stroomstootjes...

@ Ria; in tegendeel, ik zou niet meer zonder willen. Ik heb nu gemerkt dat ik niet goed kan tegen brood(ook volkoren), daar kan ik geen genoeg van krijgen (onverzadigbaar). In HBL zitten veel meer voedingstoffen, die zou je normaliter niet allemaal binnenkrijgen of je zou de hele dag door moeten eten, met alle gevolgen van dien.

judith zei

gefeliciteerd zou ik bijna zeggen ;-). En veel succes maar weer, maar wees niet al te bedroefd als het niet zo wil met die laatste kilo's want je goed voelen is het belangrijkste wat er is en zover ben je al.
(Ik moet er trouwens niet aan denken, die drankjes, snel lekker een dikke boterham met kaas :D)

aargh zei

Ach het is toch wat met die google-identiteit. Ik heet geen judith hoor! ;-)

geertje zei

Je ziet er echt heeeeel goed uit! Ik geloof dat je eigen geloof in jezelf, dat bevestigd/versterkt is door HBL, je het verst heeft gebracht. Ik ben een echte aanhanger van positieve denkkracht, al dan niet door middelen, zoals je wil voedingsmiddelen, ondersteund.

Ben zelf vaak en veel afgevallen en die 10 laatste kilo's zijn echt niet zomaar weg hoor. Het is neit voor niets dat ze er nu nog niet af zijn: wil vaak zeggen dat ze er ook al het langst van je leven zijn... Daarmee wil ik je beslist niet ontmoedigen, maar eerder alvast geruststellen als het niet zo snel zou gaan. Dat je er komt: dat geloof ik ook, met jouw kracht!

Pasula zei

Go for it, ik weet zeker dat je het kunt! Ik voel me de laatste tijd ook enorm energiek omdat ik 3x per week naar de sportschool ga en ja, dat kun je ook best zien, maar volhouden is het sleutelwoord. Enneh mooie foto van je!

Natje zei

Wat zie je er ongelooflijk goed uit!!! Echt mijn complimenten voor je!
Natje xxx

Mikelodeon zei

@ Judith euh aargh;Heerlijk zo'n boterham met kaas, die neem ik ook nog wel hoor maar kan dan niet ook nog eens pasta of iets van aardappels eten. Managen dus, die hap;-D

@ Geertje; ne deze kilo's zullen tergend langzaam gaan, ze zitten er idd het langst. Maar gààn zullen ze !

@ Pasula; ja van bewegen krijg je juist energie :-D

@ Natje, thanks!

Thérèse zei

Nou, geweldig Martha! Ik moet er ook nog wel wat afkrijgen, maar weet wel waar mijn fout ligt. Verder leef ik ook gezond, hoor!
Veel liefs Th.

Plato zei

Je ziet er op deze foto ook fantastisch uit. Jonger en je gezicht krijgt meer uitdrukking. Jij bent goed bezig en je motivatie is echt aanstekelijk.
Alle complimenten dus. En als je je zo lekker voelt, ga je natuurlijk door. Ik ben benieuwd naar de eerste lentefoto's.

Linneke zei

Je ziet er inderdaad heel goed uit en zo te lezen, voel je je zelfs nog beter ... Houden zo !

Ik heb intussen ongeveer 6 kilo eraf gekregen met sport en letten op de voeding. Het gaat wel megatraag (4 maanden deed ik erover). Nu nog 4 kilo te gaan ... Maar ik voel me intussen ook al veel beter en fitter.

Leve het fitte lijf dus !

Filo zei

Je ziet er absoluut fantastisch uit,bravo!
Je bent een jaar geleden begonnen en volgens mij was jouw hoofdstreven afvallen, maar wat mij vooral zo intresseert is dat je je ook zo actief voelt. En dat je huid en haar zo gezond zijn. Dát wil ik nou ook. En natuurlijk ook een kilootje of 5 eraf. Maar dat is dan tweede prioriteit :o)

Thérèse zei

Nou, fantastisch zou ik zeggen.

P.S. Ben al een tijdje niet meer bij jou geweest; onze computer mankeerde van alles. Nu is er een nieuwe; heerlijk!!