vrijdag 29 januari 2010

Lief....


Gisteravond was er een bijeenkomst op ons dorp over de Visie van onze oude dorpskern van nu tot 2030. De plannen van enkele jaren geleden waren afgestoft en werden op enthousiaste wijze gepresenteerd door een snelle jongen van een duur bureau. Niets nieuws dus, de gemeente wil van ons dorpsplein een soort van 'klein Vrijthof' maken en wil nu al kijken hoe ze het verwachte autoverkeer van de toekomst, in goede banen kan leiden. De muziekschool bij ons naast is al gesloopt en wordt de komende maanden omgetoverd tot 50 parkeerplaatsen. Helaas kregen de aanwezig bewoners te horen dat die parkeerplaatsen slechts aan kortdurende parkeerders wordt toegewezen en dat zij net als andere langparkeerders naar een verder gelegen parkeerterrein worden verwezen. Een vreemde zaak, bewonersbelangen worden dan ondergeschikt gemaakt aan bezoekersbelangen. Ook vrees ik dat de parkeerdruk in onze straat flink zal toenemen. Automobilisten willen nu eenmaal niet ver lopen. Maar goed, hier wilde ik helemaal niet over bloggen...

Ik vernam namelijk een heerlijk verhaal welke ik zonder naam en toenaam zal vertellen (er zijn lurkers onder ons ;-)
Ten tijde van de hevige sneeuwval en flinke vorst van begin van het jaar, wilde een van de buren de auto van zijn vrouw alvast ijsvrij maken (wat een lieverd!). In alle vroegte en duisternis werd er ijverig ijs gekrabt en zagen de ruiten er na verloop van tijd weer zichtbaar uit. Als finishing touch na zijn noeste arbeid wilde de buurman nog even iets in de auto doen en drukte op de centrale vergrendelingsknop om zich toegang te verschaffen. Tot zijn grote verbijstering bleven de deuren echter hermetisch gesloten en bliepte er verderop in de straat een door een dikke laag sneeuw en ijs bedekte auto...
Whoehaha, een omgevallen van het lachen groet!

13 opmerkingen:

Me! zei

Parkeren om en nabij een dorpskern zal altijd een probleem blijven. Toen ik Ford Transit nog had moest ik ook altijd ergens in de buurt parkeren. En dat kon wel eens ver weg zijn. De huidige auto past gewoon in de garage. Heb ik ook geen probleem met krabben...

aargh zei

dat was een leuke verrassing voor de eigenaar.
Maar wat jammer van die parkeerplaats, ik had dan liever de muziekschool als buur gehouden, ik hoop voor jullie dat ze er een randje groen omheen maken.
Als men een vrijthofje wil maken dan hoort daar trouwens een parkeergarage onder.

Thérèse zei

Is er nu helemaal geen muziekschool meer? Maar eigenlijk was ik ook dat hele begin vergeten, door dat tweede deel van je verhaal. Ik voelde hem al aankomen en toen was het nog zo ook! Toen lag ik helemaal dubbel!!! En het was nog zo lief bedoeld ook. verdorie, hahahaha!!!

Terrebel zei

Maar over een jaar of 20 zijn er helemaal geen auto's meer. Althans, niet die op benzine rijden...

Marjolijn zei

Dat was wel erg leuk voor de eigenaar, een schone auto voor vertrek.
fijn weekend.

Pasula zei

Hahaha wat zal die ander op hebben gekeken toen er een schone auto stond! Geweldig verhaal!!

Roosnans zei

Geen inspraak of bezwaarprocedure mogenlijk rondom het parkeren? geen bewoner die zich daar eens op wil storten???

En van die auto: geweldig, maar hij heeft toch zeker de goeie auto ook nog wel even gedaan he???

hug!

geertje zei

Dat kortparkeren kan een reden hebben: ontmoedigen om in de dorpskern te parkeren bijvoorbeeld?
Heb je gevraagd naar de reden?

Ja, leuke mop, wat zal de eigenaar van die auto verrast zijn geweest! :-))

Anoniem zei

hahahaha wat een boefje ben je ook.....!!!!
gr buuf

hanscke zei

Ja, lach jij maar. Gisteren zou ik twee tassen op de achterbank neerzetten, ik doe de deur open en ik zie een hele vreemde man achter het stuur zitten. Het was mijn auto niet, door de nog aanwezige sneeuwresten was ik danig op het verkeerde been gezet.

Linneke zei

Schit-te-rend ! Die man verdient een bloemetje als bovenste beste buurman.
En heeft hij dan ook nog eens de auto van zijn vrouw sneeuwvrij gemaakt ?

Plato zei

Whahahahaha, dat is grappig. Hij zal hartelijk bedankt zijn door die andere autobezitter.

Maar jij zegt: het is een dorp. Dorpen zijn toch overwegend klein? Dan ga je daar als inwoner toch niet met de auto doorheen crossen. Dat doe je op de fiets of lopend.

Zo bezien is een parkeerplaats voor buitenstaanders nog niet zo gek. Of zie ik nu iets over het hoofd?

sillyme zei

Oh, wat heerlijk, zo'n lieve man!!