zaterdag 2 januari 2010

Vegen...

Vanochtend werd ik al vroeg wakker in een prachtige besneeuwde wereld. Wijs geworden door eerdere sneeuwmomenten, ben ik gelijk naar buiten gegaan om de sneeuw weg te vegen voordat ie platgetrapt en niet meer wegveegbaar is. Resultaat mag er zijn en terwijl ik tevreden achter een kop thee zit zie ik ze vallen. Grote dikke sneeuwvlokken. Nou ja, ik heb mijn best in elk geval gedaan, ook al is dat over enkele ogenblikken al helemaal niet meer te zien.
Ook leuk is het frequente bezoek van onze huislijster. Deze is veelvuldig te vinden op onze buitentafel al waar ik mijn met kleurige besjes en andere vrolijke elementen belegde krans had neergelegd. Toen ik deze krans aanschafte had ik geen enkel idee dat een ander wezen hier voedsel in zou kunnen zien maar blijkbaar, bij gebrek aan beter is, onze huisvriend niet de beroerdste en pikt alle mooie besjes eruit onder het toeziende oog van Foster. Deze zit uiteraard aan de andere kant van het glas en 'mekt' onophoudelijk als de lijster verschijnt maar laat zich niet verleiden tot het naar buiten gaan want vindt het duidelijk erg koud. Tooheys daarentegen geniet volop en vindt het heerlijk. Ze rolt met haar dikke vacht gewoon door de sneeuw en holt achter vallende sneeuwvlokjes aan. Natuurlijk heeft ook zij de fouragerende lijster in de gaten maar met haar lompe lijf maakt ze weinig indruk en de lijster pikt gewoon door tot alle besjes op zijn.
Inmiddels is het weer opgehouden met sneeuwen en ik ga het pad maar weer eens vegen.
Opgewekte groet!

15 opmerkingen:

Me! zei

Waarom jullie alle sneeuw en wij niks, ik vind het niet eerlijk...

Roosnans zei

gelukkig nieuwjaar!!!!

heerlijk beschouwend plaatje weer! laat die katten van jullie maar schuiven...
grtzzz

Terrebel zei

Gezellig zo! Hier in Amsterdam heeft het vannacht ook weer wat gesneeuwd. Prachtig!

hanscke zei

Ik wens je een heel goed 2010 toe. ook hier is het (al weer) wit. en de koolmezen maken grag gebruik van hun restaurant.

Marjolijn zei

Beste wensen voor het nieuwe jaar!!

Ja, de wereld was weer wit vanmorgen, nu al ver weer weg.
Maar zo te voelen komt er nog veel meer.

Fijn weekend.

Thérèse zei

Ja, hier ligt ook een dik pak, maar een paadje kwam er vanzelf.
Het geluk is soms met de luiaards.

Opgewekte groet terug!

ria zei

Hier ging het vanmorgen al snel weer dooien, al ligt er nog steeds wel een laagje, prachtig was het ook hier vanmorgen.

Redstar zei

Hier is alle (beetje) sneeuw alweer weg : )) en das best fijn :D

judith zei

kijk dat is het betere vogelvoer, ziet er tenminste fatsoenlijk uit. stukken appetijtelijker dan die lompe vetballen van ons.
Hier is trouwens al het voer weer onvindbaar onder een dikke laag sneeuw. Ik ga het maar weer eens opgraven voor die arme hongerige beestjes!

aargh zei

't is wat, ook hier computer grote beurt gegeven, gaat ie me ineens weer een andere naam geven :-S

fialas zei

ik heb zo'n merel die met opgezette veren alle vogels wegjaagt, door de hele tuin, hij is zo agressief dat hij niet eens aan eten toekomt.Snobbel ligt in bed en kijkt er niet eens naar.

Coos zei

Hey Mike, I'm back online! Ben content dat jij dat ook nog steeds bent.

geertje zei

Wens je allereerst een heel goed jaar in al die opzichten waarin je het maar goed wilt hebben!

Leuk, die verschillende reacties van katten op sneeuw. Mickey vindt het niets en tilt heel nuffig bij elke stap het pootje op (als een vrouw die haar pink omhoog heeft bij het vasthouden van een wijnglas) en schudt dan direct de sneeuw er vanaf. Die gaat niet snel natuurlijk zo... En Djago gaat heel stoer het eerste paadje maken door de sneeuw. Je ziet dan een spoor van drie stippen steeds bijelkaar haha.

Ik ken dat, te weinig tijd om te bloggen, merk het ook bij mezelf!

plato zei

Slim van die lijster. Die katten kunnen weinig kwaad zo. Inmiddels hebben wij ook sneeuw gehad. Teveel alweer... eigenlijk.

Lin's ding zei

jaaaahaaa...we konden lekker sneeuw vegen he...de regen van vandaag heb ik wel weer gezien. Ook ik genoot van de vogels die kwamen eten op de tuintafel. Lijster, roodborstje, meesjes enzovoorts ze waren er allemaal. De katten heb ik niet kunnen betrappen op rollen in de sneeuw dat niet...