zaterdag 6 februari 2010

Gluren bij de buren...

JOEPIE!
Onze buren gaan verhuizen.
Ik had al geruchten vernomen bij de kapper en ook rond oud en nieuw hoorde ik al wat rondzoemen maar nu is het definitief. Klinkt wellicht niet aardig dat ik me niet rouwig voel vanwege hun vertrek maar wonen op een dorp is speciaal, je kunt je niet onttrekken aan het sociale leven.
Vanaf het prille begin was er een afstand en dat is raar als je buren bent. Ook met andere buurtbewoners waren wrijvingen en de buurman kwam vaak voor als onderwerp in menig 'over de schutting' gesprekje. Menigmaal werden we getracteerd op luide telefoongesprekken waarbij de buurman op luide toon sprekend bleef ijsberen op straat. Nu ik de tuinfoto's heb gezien begrijp ik zijn expansiedrift overigens volkomen, het is niet erg ruim aan zijn kant.

Maar goed op de foto hierboven ons en zijn huis. Onze knusse woning ligt aan de linkerkant en oogt ook van binnen een stuk warmer, maar goed smaken verschillen. Nieuwsgierig? Kijk hier maar even...

Jolige groet :-)

11 opmerkingen:

ria zei

Ja deze kan je beter maar kwijt zijn dan en nu maar afwachten of de opvolgers wat socialer zijn ;-)

Me! zei

Met die foto's erbij verkoopt dat voor geen meter. Bah wat een saaie bedoening...

Wieneke zei

Toch leuk om even te gluren :-)

geertje zei

Ik hoop voor je dat ze je weblog niet lezen:-)

Pasula zei

Ja als je op een dorp woont dien je je wel aan te passen, anders moet je in een stad gaan wonen. Ik woon in de meest onpersoonlijke stad van Nederland maar onze buurt heeft altijd activiteiten. Helaas voor de buurt ben ik vaak net weg als die activiteiten er zijn, maar het idee is er en dat is mooi.
Ik heb even op Funda gekeken, ook niet echt mijn smaak maar dmv de ruimte die de foto's uitstralen verkopen ze dat huis echt wel.

Linneke zei

Goeie buren zijn inderdaad belangrijk. We duimen voor leuke opvolgers !

Persoonlijk vind ik de foto's van je buurhuis helemaal niet lelijk. Misschien een beetje steriel maar verder best OK.

Marjolijn zei

Hoop dat je leuke buren terug krijgt..!

hanscke zei

Het ziet er allemaal wat afstandelijk uit en buiten vind ik het wat rommelig. Maar ja, mensen zijn verschillend

plato zei

Nou gefeliciteerd. Het is fijn als je het met buren treft. Zo niet, dan kun je rare situaties krijgen. Je kan zo maar bij de rijdende rechter belanden.

Thérèse zei

Ha, kan je straks lekker schijnheilig zwaaien en roepen: Daaaag buurman, daaag buurvrouw of is het voornamelijk de buurMAN?
En dan naar binnen gaan en zingen: "Die zien we ...nooit meer...terug!!!"

Roosnans zei

heye Martha!
Hoop dat je er leuke buren voor in de plaats krijgt! waar je een beetje sociaal me overweg kan! grin
hug!!!
ps moet je mail nog steeds beantwoorden..oeps....