zondag 28 februari 2010

Op stap met de buuf en buum...

Buurman D, oude rocker in hart en nieren, vertelde afgelopen winter zo enthousiast over zijn nieuwe band dat de buuf, buum en ik gisteravond naar een uitvoering zijn geweest. Lief is naar Japan en komt daarom in dit verhaal niet voor. Ik had mezelf als 'de bob' opgeworpen en nadat de buum op de achterbank was geprakt stapten de buuf, TomTom en ik aan boord van het peugeotje. Eva van TomTom vertelde mij dat het slechts 13,4 km ver zou zijn maar het was behoorlijk ingewikkeld er te komen en de tocht bracht ons via Nieuwegein naar Vreeswijk en IJsselstein. Daarna moesten we ons lot in handen leggen van Eva, die ons met kalme stem over de meest kronkelige wegen en dijkjes naar onze eindbestemming voerde, men wat een rit... Na wat wanhopige pogingen van ondergetekende op de eindbestemming om het Peugeotje fatsoenlijk te parkeren (was nogal drassig parkeren in de berm) ontvouwde de buum zich van de achterbank om de helpende hand te bieden door t autootje zodanig te parkeren dat we er weer weg konden komen, pff dank. Ik verbaasde me over de hoeveelheid geparkeerde auto's en niet alleen dat deze mensen allemaal deze negorij konden vinden;-) Nee het was werkelijk een volle bak!

We schoven naar zijwaarts naar binnen en door een soort van groepsgewijze peristaltiek werden wij tot vlak voor het podium 'voortbewogen' alwaar de boys stralend zich zaten voor te bereiden. D alias George Harrison straalde dat het een lieve lust was en nam alle ingenieuse Beatle loopjes met gemak. Ook de andere heren hadden zichtbaar plezier en ik heb genoten van John en Paul, Ringo was letterlijk wat op de achtergrond en heb ik niet op de kiek kunnen zetten maar was duidelijk wel ritmisch aanwezig. Het was een lekkere losse en gezellige bedoeling, zeker voor herhaling vatbaar maar dan iets verder van de boxen ;-)
Heerlijk trouwens om alle bekende nummers hard mee te blèren en met ietwat geruststelling stelde ik vast dat dat ze niet de enige was die zoveel nog kon meezingen.

Kortom een geslaagd optreden en zeer geschikt ter opluistering van braderieën, fuifjes en andere dorpsfeesten meer weten kijk op http://www.oneafter909.nl/
Schorre groet!

12 opmerkingen:

Wieneke zei

Há! Een rockfeestje in de polder... ja, die doen het tegenwoordig nog heel goed. Maar je moet buum niet meer zo prakken, hoor, dat is zielig :-)

Me! zei

Dat is nog eens een gezellige avond. Ik dacht meteen weer terug aan mijn Golden Earring concert..

Marjolijn zei

Dat was dus een heerlijk avondje uit...!!
Doet mij denken aan mijn jonge jaren van uitgaan.
De beste groepen traden toen ook op in schuren en/of achter af zaaltjes.

Roosnans zei

Voor alle partijen een gezelli avond dus!!! grin...
Lang leve tomtom dus maar weer een keer!
Heerlijk, een avondje alles mee kunnen bleren!!!! hi hi hi
hug!!!

Redstar zei

Dat soort concertjes vind ik ook altijd erg leuk. Hier in de buurt heb je heel wat van dat soort, en zeker in het voorjaar, zomer, en najaar : ))

hanscke zei

Dat zijn de krenten in de levenspap

Natje zei

Lekker avondje uit, heerlijk! Natje xxx

Thérèse zei

Lijkt mij een geweldige avond! Lekker meezingen, dan zit de stemming er alras in.
Net als Wieneke vraag ik mij even af wat je met de buum hebt uitgespookt, dat 'prakken'????

Maar goed. misschien vindt hij dat leuk?

plato zei

Wie nummers van de Beatles zingt, heeft bij mij 4 streepjes voor. Het verbaast me niet dat het daar erg gezellig was. Erg leuk.

Pasula zei

Heerlijk, ik heb weer even bijgelezen op je log. Heb ook vooral van de vorige log genoten maar zeker ook van deze. Muziek is echt helend en een avondje goeie muziek met goed gezelschap, ja daar kun je maanden op teren!

Lin's ding zei

wat klinkt dat weer als een leuk uitje..op weg naar nowhere met de tomtom...heerlijk...en maar zoeken en het komt altijd goed en dan ook nog genieten..wat is het leven goed.

geertje zei

Muziekavondje: altijd goed!