zondag 21 maart 2010

De bruiloft...


Enkele keren per jaar wordt er in ons locale zalencentrum achter het dorpsplein, 'De Engel' een themafeest gegeven. De Houtenezen houden wel van een feestje en bij de Engel weten ze die ouderwets goed te vieren, een bruiloft dus deze keer en ik was erbij. De buuf en buum hadden een kaartje over en vroegen mij mee op feestavontuur.

Alles werd uit de kast gehaald, een swingende band, bladen vol hapjes, drankjes en gezellige gasten, het enige waar het aan ontbrak was het bruidspaar maar dat mocht de pret niet drukken.
De kaartjes voor deze avonden zijn altijd binnen een week uitverkocht en ik voelde me dan ook uitverkoren dat ik er 'zomaar' bij mocht zijn. Het duurde dan ook niet lang of ik ontwaarde verschillende buurtbewoners en oud buurtbewoners tussen de bonte verzameling gasten. Zelf heb ik me uitstekend vermaakt met een bruiloftgast uit 't Goy (aanpalend dorp ) die, net als ik, een beetje aan de rand van de feestvierders vertoefde. Ik kan het me natuurlijk verbeelden maar ik heb menig bekende buurtgenoot nieuwschierig zien kijken met wie ik 'aan de klep' was. Mijn lief was namelijk uitgesloten van deze bruiloft, hij was aan het werk, iemand moet tenslotte de pegels verdienen...

Mijn Goyse gesprekspartner en ik hebben in elk geval heerlijk om de belangstelling kunnen lachen en hoopten dat we de goegemeente een beetje hebben kunnen voeden met nieuwe onderwerpen ;-)Het volgende feest wordt naar alle waarschijnlijkheid het oktoberfest mit bierstube und bratwurst, wel jammer dat dat dit feest in september plaatsvindt maar goed we hebben weer iets om naar uit te kijken ;-)

Jolige groet!

7 opmerkingen:

Me! zei

Och, roddelen doen de mensen toch. Als het maar gezellig was.

hanscke zei

aanpalend dorp, ik vind het een mooie uitdrukking

ria zei

Dorpsfeesten zijn altijd leuk, je ziet de buren weer eens in een andere hoedanigheid dan bij de bakker :-)

Redstar zei

Ja die buurt feesten (hier dorpsfeesten) zijn altijd puik.
Of waus zeggen ze toch bij jullie? : )) En in September niet te veel worst eten dan

Anoniem zei

hahahaha ik heb je niet weg zien gaan........maar ja ik hoop dat je het wel leuk hebt gehad.....je moet die goyse niet op hun woord geloven hoor.....het is tenslotte een aanpalend dorp. Wij lagen om 6 uur in bed. Gelukkig duurt het nog even voor het september is.....
buuf

Marjolijn zei

Dat was dus een leuk feestje.
Je hebt er van genoten.

Linneke zei

Wat een leuk feestconcept zeg! Heel goed gevonden en blijkbaar zelfs nog beter uitgewerkt ...

Fijn dat je intussen ook de roddeltantes op hun wenken hebt bediend. Dat levert nog wat extra nagenieten op ... :-)