dinsdag 20 april 2010

Een mooie lenteochtend...


Elke ochtend breng ik het eerste half uur van de ochtend door in de huiskamer alwaar ik in alle rust en ruimte wat grondoefeningen doe. Vanochtend was geen uitzondering hierop, hijgend en puffend van de inspanningen vernam ik wat geluid schuin achter mij en was in de veronderstelling dat het één van de harige jongens zou zijn. Bij de volgende ademhaling zag ik uit mijn ooghoek de beide katten echter zeer geïnteresseerd naar iets boven en achter mij kijken. Ik draai me om en zie tot mijn grote verbazing een heuse kraai in de boekenkast zitten. Om begrijpelijke redenen geen foto van dit tafereel maar mijn verbijstering moge duidelijk zijn...

In een flits realiseer ik mij wat zich hier in alle vroegte moet hebben afgespeeld. Bij het krieken van de dag heeft één van de katten de zwarte prooi gevangen en vol trots en met veel moeite door het kattenluik mee naar binnen gesleurd. Vervolgens wist ie niet goed wat met het grote dier aan te vangen en wat doe je dan? Nou dan laat je m toch gewoon gezellig los...

Ik mag dan tot de 50plussers behoren maar aan actie en daadkracht is dat niet te merken ;-)Mijn brein werkt goed zo op de vroege ochtend want ik had de tegenwoordigheid van geest om de katten naar de gang te doen, tegelijk lief te wekken, alle ramen open te zetten en gezamenlijk de kraai de weg naar buiten te wijzen, wat na diverse pogingen uiteindelijk lukte. Natuurlijk met achterlating van de nodige natte poepsporen, maar goed, klus geklaard. Het duurde echter nog wel even voordat de rust weder keerde want Tooheys heeft nog lang gezocht in alle hoeken en gaten. Ongehoord wat er overigens aan witte poep uit zo'n zwarte kont kan komen.

Kraaiende groet

12 opmerkingen:

Terrebel zei

Hoe geestig! Ik kan mij de paniek van die kraai ook wel voorstellen...

ria zei

Ja, als ik angstig ben met ik ook altijd poepen LOL. Maar je hebt het goed opgelost zo, tsjonge, wat een oen hè ;-)

Me! zei

Dan vraag je je af hoe ze dat beest hebben kunnen vangen en meenemen.

Marjolijn zei

Dus volop aktie... goed opgelost..!!
Kamer weer lekker schoon?

Redstar zei

Een kraai? Die laat zich normaal niet zomaar vangen eigenlijk. Mss toch zelf door het luikje gekropen?

Lin's ding zei

hahaha..en jij ging verder kraaiend de dag door natuurlijk...wat een start van de dag!

Pasula zei

Haha ik zie het helemaal voor me, net de inspanning van de gymnastiek gehad en dan weer aan de bak moeten om een beest weg te krijgen. Begint goed zo'n ochtend!

geertje zei

Ja, ik vraag me ook af of de kraai wel door een kat van jou is gevangen. Was hij ook gewond? Maar wel grappig dat T. nog zo lang naar hem zocht, haha.

Wieneke zei

Zouden ze echt die kraai met vereende krachten door dat luikje hebben gedaan? Dus Foster binnen aan dat beest trekken en Tooheys buiten duwen? Hijgend en zuchtend. Ik zie het gewoon voor me. 'Douwe nou, Too, ik hou hem niet meer'. 'Jahaaaa, maar hij pikt zowat mijn ogen druit, Fos, en hij is zo zwaar.' :-)))

hanscke zei

Hoe vaak is-ie tegen het raan aan gevlogen? Dat vind ik dan zo naar, zo heel af en toe hebben wij op zo'n zelfde manier een koolmees in de kamer.

Thérèse zei

Wat een geestig geschreven stukje!! En compliment voor je inventief optreden zo vroeg in de morgen. Ik ben geen ochtendmens en heb er daarom ook een grote bewondering voor. En dan ook al zo vroeg oefeningen, tjonge!
Ik kraai van bewondering: kukulekúúúúúúúú.

fialas zei

Mijn kat heeft eens een half konijn door het luikje gesleept, smeerlappen zijn het!
Compliment voor je mooie aktie.