zaterdag 17 december 2016

Ben zo blij, zoooo blij...

Ja das wel even een andere toonzetting dan in mijn vorige blogje. En nee, ik heb het niet over die geweldige oude carnavalskraker :-).
Ook is mijn tongleed  nog niet over en toch heel blij want laat ik nu net van de Sint een snelkookpan hebben gekregen. Zoooo blij mee!

We zijn haast onafscheidelijk, de snelkookpan en ik. Het is een heuse wonderpan. Alles gaar en boterzacht in een mum van tijd. Of het nu om erwtensoep (40 minuten), pulled chicken (15 minuten) of volkorenbrood (20 minuten) gaat.

Het was overigens de eerste keer (erwtensoep) wel ff wennen. In elk geval geleerd dat je de stoom van zo' n pan snert beter rustig kan laten uitwasemen. Vond dagen na de soep nog fijne snertdruppels die uit de erwtensoep fontein waren neergeslagen op de tegels.

Ik geef toe dat het brood uit de snelkookpan geen krokant korstje krijgt (je stoomt het gaar) maar dat kan onder de grill zo gemaakt. Mij gaat het juist om het zachte en makkelijk kauwbare. De slobberhappen ben ik nu wel zat en heb nu een mooie middenweg gevonden. Laat die kerst maar komen šŸ˜Ž

Smakelijke groet

1 opmerking:

John zei

Het scheelt natuurlijk aanzienlijk in tijd die je met koken bezig bent. elke 20 minuten die je minder in de keuken bent kun je aan wat anders besteden.